Klanttevredenheidsonderzoek inwoners Gemeente Lochem
Lochem, 20 september 2005
Hoe tevreden zijn inwoners van de gemeente Lochem?
College van B&W bespreekt uitkomsten klanttevredenheidsonderzoek
Het college van B&W heeft vanmorgen in zijn wekelijkse vergadering
gesproken over de uitkomsten van het klanttevredenheidsonderzoek dat
eind 2004 is uitgevoerd in de gemeenten Lochem en Gorssel. Het college
van B&W stemt in met de aanbevelingen die het onderzoeksbureau WenS in
de rapportage heeft opgenomen.
Inwoners zijn gemiddeld tevreden
De dienstverlening aan de balie en de telefoon is onderzocht in een
periode dat men al volop bezig was met de verhuizing vanwege de fusie.
Wanneer dat meegenomen wordt in de beoordeling dan is de
dienstverlening aan de balie en de telefoon ruim voldoende tot goed te
noemen. Gorssel werd hierin gewaardeerd met een 7,6 en oud Lochem
scoorde op dit onderdeel een 7,8. De dienstverlening ten aanzien van
brieven - voor Gorssel een waarderingsscore van 6,0 en Lochem een 7,2
- is onvoldoende.
Aanbevelingen om klanttevredenheid te verhogen
De resultaten uit het onderzoek worden meegenomen bij het invoeren van
de visie en het verbeteren van de dienstverlening van de nieuwe
gemeente Lochem. Met de aanbevelingen uit de rapportage kan de
dienstverlening door de gemeente aanzienlijk worden verbeterd. De
aanbevelingen hebben betrekking op: het niet nakomen van afspraken,
gebrekkige communicatie, omgaan met meldingen, informatie over
openingstijden en internet, voorwaarden om producten af te halen, het
te laat of geen antwoord krijgen op brieven, het niet correct
afhandelen van meldingen.
Het college streeft ernaar om met de uitvoering van de aanbevelingen
de tevredenheid van de klant te verhogen.
Gemeente Gorssel