Gemeente Hengelo
Mededelingen 20 september 2005, week 38
Afscheid gemeentesecretaris Werk aan de weg
Collecte Nieuw type fietsklem als proef in de binnenstad
Inspraakavond M-kwadraat Wilt u bijdragen aan een beter bestuur in
Hengelo?
Zondag 25 september koopzondag buiten het centrum Raadscommissies
Gemeenteraadsverkiezingen 2006 Verordeningen
ADHD café voor lotgenoten Bouwplannen
Alzheimer Café Wet milieubeheer
Inzamelen klein chemisch afval Kapvergunningen
Energiebesparing: dat levert wat op! Verkeerszaken
Afscheid gemeentesecretaris
Op donderdag 29 september 2005 neemt de heer mr. W.J. Fluks afscheid
als gemeentesecretaris van Hengelo. Hij maakt gebruik van de
pre-pensioenregeling. De heer Fluks heeft de functie van
gemeentesecretaris ruim 12,5 jaar met grote inzet en betrokkenheid
vervuld. In zijn functie heeft de heer Fluks ook met vele personen en
organisaties buiten de gemeentelijke organisatie contact gehad. Mocht
u de heer Fluks de hand willen drukken dan bent u van harte welkom op
zijn afscheidsreceptie in de Burgerzaal van het stadhuis op donderdag
29 september van 15.30 tot 18.00 uur.
Tot en met 24 september 2005 collecteert de Nierstichting. Van 25
september tot en met 1 oktober collecteert de Stichting Nationale
Collecte Verstandelijk Gehandicapten. Collectanten kunnen zich
legitimeren.
wordt er op 21 september 2005 een inspraakavond georganiseerd waar u
downloaden via www.hengelo.nl op de pagina Projecten. Gedurende deze
inzagetermijn kunt u schriftelijke reacties indienen bij burgemeester
en wethouders.
Zondag 25 september koopzondag buiten het centrum
Zondag 25 september is het koopzondag in de wijken buiten het centrum.
Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Op dinsdag 7 maart 2006 vinden er in Nederland
gemeenteraadsverkiezingen plaats. Dat lijkt misschien nog ver weg,
maar de diverse politieke partijen in Hengelo zijn al druk bezig met
de voorbereidingen hiervan. Wilt u zelf actief worden in de
gemeentepolitiek? Meld u dan aan bij een politieke partij! U kunt
natuurlijk ook proberen om met een nieuwe partij zetels te veroveren
in de gemeenteraad. Wilt u informatie over het oprichten van een
politieke partij, het registreren van de aanduiding en het inleveren
van een kandidatenlijst? Neem dan contact op met mevrouw A. Mos van de
afdeling Burgerzaken, tel: (074) 245 9161 of mail naar
a.mos@hengelo.nl.
ADHD café voor lotgenoten
Op maandag 26 september 2005 van 19.00 - 22.00 uur is het ADHD-café
geopend voor mensen met ADHD, hun familie, bekenden en
geïnteresseerden. U bent welkom aan de Boerhaavelaan (achterzijde
SMT). Voor informatie: adhdcafé@home.nl of 074-2905325.
Alzheimer Café
Op dinsdag 27 september 2005 vanaf 19.00 uur is het Alzheimer Café
Hengelo geopend voor mensen met dementie, hun familie, mantelzorgers
en hulpverleners. Deze avond heeft als thema: "Fasen in dementie", met
als deskundige mevrouw B. de Geus van Mediant. U bent welkom in het
café aan de Boerhaavelaan (achterzijde SMT). De entree en het eerste
kopje koffie zijn gratis. Voor informatie: SWOH, telefoon (074) 242
6205 (op werkdagen tussen 8.30 - 12.30 uur).
Inzamelen klein chemisch afval
Chemobox vol? Geef het gratis af of laat het ophalen tussen 3 en 7
oktober 2005!
Klein chemisch afval (kca) kunt u gratis afgeven bij het
Afvalbrengpunt aan de Wegtersweg. Kunt u uw kca niet zelf komen
brengen dan wordt het in de week van 3 tot en met 7 oktober 2005, na
het maken van een afspraak met Twente Milieu, bij u thuis afgehaald.
Een afspraak maken kan alleen wanneer uw chemobox vol is. Ook kleine
elektrische apparaten die in de chemobox passen kunt u tegelijk met
het kca aanbieden. Voor een afspraak belt u met Twente Milieu,
telefoon 0900 - 8520111.
Energiebesparing: dat levert wat op!
Het gemeentelijk project 'Energiebesparing, dat levert wat op!' wordt
met een jaar verlengd. Het projectteam zoekt huishoudens met een
besteedbaar jaarinkomen van niet meer dan 13.100 om aan het project
deel te nemen. U leert bewuster om te gaan met energie en de gemeente
helpt u daarbij door gratis energiebesparende maatregelen bij u thuis
te installeren. U kunt zich opgeven of meer informatie vragen bij het
projectteam, telefoon (074) 255 06 02 of per e-mail:
energie@hengelo.nl
Spoorweg-overwegen nabij het FBK-stadion gesloten
Woensdag 21 en donderdag 22 september zijn de spoorweg-overwegen
gesloten bij het fietspad nabij het FBK-stadion, bij de achteringang
van het FBK-stadion, bij de service-ingang bij het FBK-stadion en de
ingang van het FBK-stadion bij km. 0.575. Donderdag 22 en vrijdag 23
september zijn de spoorweg-overwegen gesloten bij de ingang van het
FBK-stadion bij km. 0595, bij de fietsonderdoorgang bij de
Marathonlaan en de Pruisische Veldweg. Het verkeer bij de
spoorwegovergang Pruisische Veldweg wordt omgeleid via de
Kettingbrugweg- Enschedesestraat.
Nieuw type fietsklem als proef in de binnenstad
Primeur voor Nederland in Hengelo
Dinsdag 13 september is een nieuw type fietsklem geplaatst bij het
Burgemeester Jansenplein en bij de ingang van Winkelcentrum Thiemsbrug
(Kloosterterrein). Dit nieuwe systeem, 'Bikekeeper' genaamd, bestaat
uit twee clusters van vijf gekoppelde klemmen. De Bikekeeper ziet er
heel anders uit dan wat de gebruiker van een fietsklem gewend is!
Innovatief systeem
In plaats van dat de fiets tegen een 'nietje' wordt geplaatst, of dat
het voorwiel van de fiets in een klem wordt gereden, wordt de fiets
vastgezet aan het frame. In plaats van alleen het wiel wordt daarmee
de hele fiets vastgezet. Vervolgens kan elk type slot worden gebruikt
om de fiets en de klem met elkaar te verbinden. Om de gebruiker
duidelijk te maken hoe de fietsklem moet worden gebruikt worden op de
fietsklem pictogrammen aangebracht die duidelijk aangeven hoe het
werkt. Het gebruik door parkerende fietsers en de waardering van het
systeem worden de komende maanden door zowel de producent als door de
gemeente onderzocht. Het is voor zowel de producent als de gemeente
een proef.
Nota Fietsparkeren
De proef met de Bikekeeper staat los van de diverse acties uit de Nota
Fietsparkeren, maar past goed in het Hengelose fietsbeleid. Zoals
aangekondigd in de gemeentelijke Nota Fietsparkeren zal medio oktober
bij het Winkelcentrum Thiemsbrug (Kloosterterrein) eveneens een proef
starten met een nieuwe demontabele versie van fietsklemmen zoals al
meer toegepast in de Hengelose binnenstad.
Wilt u bijdragen aan een beter bestuur in Hengelo?
Gezocht: een voorzitter en een extern lid van de rekenkamer
De wet dualisering Gemeentebestuur stelt een rekenkamer verplicht voor
gemeenten. In Hengelo start de rekenkamer in januari 2006. De
gemeenteraad heeft daarbij gekozen voor een gemengde samenstelling met
een onafhankelijk voorzitter en extern lid, alsmede raadsleden. Het is
een zogenoemde rekenkamercommissie. De focus van haar werkzaamheden
ligt op het zoeken naar mogelijkheden tot verbetering van het
functioneren van het lokale bestuur.
Uw opdracht als voorzitter
U leidt de vergaderingen van de rekenkamer en zorgt samen met de
secretaris voor aansturing van onderzoekers en onderzoeksbureaus die
in opdracht van de rekenkamer werken. Ook vertegenwoordigt u de
rekenkamer naar buiten en zorgt u ervoor dat zij zich een duidelijke
positie verwerft ten opzichte van gemeenteraad, college, burgerij en
ambtelijk apparaat. Ten slotte stuurt u de ambtelijk secretaris aan.
Wat wij vragen en bieden
Hiervoor noodzakelijk is een ruime bestuurlijke ervaring bij de
overheid of semi-overheid en het vermogen (onderzoeks)projecten te
managen. Daarnaast heeft u kennis van het functioneren van de lokale
overheid, bent u besluitvaardig en in staat tot een juiste
oordeelsvorming en handelt u integer. Als honorarium ontvangt u per
dagdeel een vergoeding van 180,- plus reiskosten. Wij gaan uit van een
gemiddelde tijdsbesteding van drie dagdelen per maand.
Uw opdracht als extern lid
Vanuit uw deskundigheid op onderzoeksgebied levert u een substantiële
bijdrage aan de onderzoeken van de rekenkamer. U bewaakt daarbij de
professionele standaarden, bent belast met de begeleiding en toetst op
kwaliteit, efficiency en praktische bruikbaarheid van de resultaten.
Wat wij vragen en bieden
Vanzelfsprekend hebt u een ruime onderzoekservaring; bij voorkeur met
evaluatief beleidsonderzoek. Verder beschikt u over een uitstekend
analytisch vermogen en dito schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden.
Als honorarium ontvangt u per dagdeel een vergoeding van 140,- plus
reiskosten. Wij gaan uit van een gemiddelde tijdsbesteding van twee
dagdelen per maand.
Voor beide posities vragen wij een academisch werk- en denkniveau,
maatschappelijke betrokkenheid en gevoel voor politieke en
bestuurlijke verhoudingen. Politiek-bestuurlijke processen zijn u
vertrouwd. U bent in staat onafhankelijk te opereren van het
gemeentebestuur.
U wilt zich voor de benoemingsperiode van zes jaar inzetten voor de
rekenkamer van Hengelo.
Hebt u belangstelling?
Stuur dan uw sollicitatie voor 30 september 2005 naar de sector P&O
van de gemeente Hengelo, onder vermelding van TUB-P05-41 (e-mail:
p&o@hengelo.nl). Als u eerst nog meer wilt weten belt u met de heer
drs. G.J. Eeftink, loco-griffier, telefoon (074) 245 93 91.
www.hengelo.nl, onder Bestuur & Organisatie/Bestuursagenda. De stukken
liggen ter inzage bij de Gemeentewinkel en de bibliotheek.
De commissie vergadert op dinsdag 20 september 2005 vanaf 19.30 uur in
de burgerzaal van het stadhuis. Op de agenda staat onder meer:
* boscompensatie
* fietsparkeernota
* presentatie voorlopig stedenbouwkundig ontwerp Dalmeden
* concept Nota van Uitgangspunten Spechtweg, Oliemolen
* notitie ruimtelijk afwegingskader voor seksinrichtingen
* kredietaanvraag bestuurlijke opdracht "Lange Wemen"
* vaststelling 30 km inrichting Afrikaanderbuurt
* toepassen van artikel 19, lid 1 WRO t.b.v. het oprichten van een
veestal en een kapschuur op het perceel Genselerweg 15
* voorbereidingsbesluit Stadspark Weusthag
* vaststelling wijkplan Hengelose Es
Leefbaarheid en Jeugd
De commissie vergadert op dinsdag 20 september 2005 vanaf 19.30 uur
bij Jongerencentrum Radar, Beukweg 92. Op de agenda staat onder meer:
* presentatie Scala
* tussenevaluatie gemeentelijk rioleringsplan (2000-2007)
* verbetering stroomvoorziening markt
* opheffen Stichting Bouw en Beheer Sociaal-Kultureelwerk Centra
Werken en Zorg
De commissie vergadert op woensdag 21 september 2005 vanaf 19.30 uur
in de raadzaal van het stadhuis. Op de agenda staat onder meer:
* seniorenplatform Hengelo, advies aan de raad
* stuurgroep uitvoering gesubsidieerde arbeid informeert over
rapport uitvoeringsstructuur gesubsidieerde arbeid gevolgd door
discussie
* aanpak jeugdwerkloosheid
* verantwoordingsverslag dienst SZW over de stand van zaken in
Hengelo
* verantwoordingsverslag dienst SZW inzake WWB, IOAW, IOAZ en BBZ
Middelen en Economie
De commissie vergadert op donderdag 22 september 2005 vanaf 19.30 uur
* aankoop woning en grond aan de C.T. Storkstraat 14
* aanvraag ICT fonds: Scoren in de wijk
* aanvraag ICT fonds: Opvang en begeleiding van risicojongeren
* opheffing IZA Nederland-regeling
* aanschaf en implementatie Fleximap t.b.v. het presenteren van
bestemmingsplannen op internet
Verordeningen
Algemene subsidieverordening
De gemeente Hengelo bereidt een wijziging voor van de algemene
subsidieverordening. De subsidieverordening is in beginsel van
toepassing op alle door de gemeente Hengelo verstrekte subsidies. Er
bestaat om meerdere redenen een noodzaak om de verordening te
actualiseren. In het bijzonder is de Wet dualisering gemeentebestuur
hiervoor aanleiding. Daarnaast maakt de gewijzigde verordening bij
instellingen waar een grotere mate van gemeentelijke invloed wenselijk
is, ook toezicht mogelijk op de financiële gezondheid en
bedrijfsvoering. Hierbij is aansluiting gezocht bij de Algemene wet
bestuursrecht.
Na bespreking van het voorstel in de raadscommissie Middelen en
Economie kan het concept voor de nieuwe verordening worden vrijgegeven
voor inspraak. De inspraaktermijn loopt tot en met 16 oktober 2005.
Ter inzage
De subsidieverordening ligt tot en met 16 oktober 2005 ter inzage in
de Gemeentewinkel, en is ook te bekijken via de website
www.hengelo.nl. (bestuur en organisatie -> beleid -> verordeningen ->
Algsubsidieverord.concept.
Bouwplannen
Aangevraagde vergunningen
Lichte bouwvergunningen
* Frederikstraat 44, veranderen en vergroten woonhuis
* Grimbergstraat 61, veranderen en vergroten woonhuis
* Vijverlaan 21, veranderen kozijn
Reguliere bouwvergunningen
* Cruys Voorberghstraat 170, veranderen en vergroten woonhuis en
oprichten erker
* Diamantstraat 38, plaatsen reclamezuil, 1 verwijzingsbox en 4
lichtreclames
* Drienerbeekweg 6, oprichten bedrijfsruimte
* Drienerstraat 16, plaatsen lichtbak
* Lansinkesweg 4, plaatsen verwijzingsbord voor
bedrijfsverzamelgebouw
* Pastoriestraat 31, plaatsen lichtreclame
* Robijnstraat 6, plaatsen reclamezuil
* Sloetsweg 155, veranderen en vergroten schoolgebouw en wijziging
gevel
* Soendastraat 21, veranderen en vergroten woonhuis
* 't Broek, oprichten 38 woningen
* Westermaatsweg 11, veranderen gedeelte bedrijfspand in een
woonhuis
Monumentenvergunning
* Enschedesestraat 244 - 250, veranderen 4 woningen in 2 woningen
(gemeentelijke monument)
vergadert wekelijks op donderdagmiddag.
Voor plaats en tijdstip en het maken van een afspraak kunt u contact
opnemen met de afdeling Bouwen in het Stadskantoor, telefoon (074) 245
9652.
* Anninksweg 24, veranderen en vergroten woonhuis en oprichten
berging
* Boerhaavelaan 63, plaatsen reclamezuil
* Curacaostraat 2, veranderen en vergroten woonhuis
* Louis Davidsstraat 35, veranderen en vergroten woonhuis d.m.v. een
erker
* Pastoor Geertmanstraat 1, oprichten tuinmuur
* Prof Lorentzstraat 10, veranderen en vergroten woonhuis en
oprichten overkapping Rudolfstraat 49, veranderen en vergroten
woonhuis
* Schneiderstraat 5, veranderen en vergroten berging en oprichten
overkapping
* Castorweg 10, veranderen en vergroten woonhuis
* Henk Lammstraat 6, veranderen en vergroten woonhuis
* Jan Gossaertstraat 1 - 3, plaatsen 4 lichtreclames
* Kettingbrugweg 48, veranderen en vergroten woonhuis
* Oldenzaalsestraat 203, veranderen trappenhuis appartementengebouw
* Sluitersdijk 42, oprichten paardenstal en paardentrainingshal
Alle vergunningen zijn in week 36 verzonden. Voor de juiste datum van
* naam en adres van de indiener
* de dagtekening
* een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht
* de gronden van het bezwaar.
Artikel 19, lid 3 WRO
verlenen voor onderstaande percelen.
* Frederikstraat 44, veranderen en vergroten van een woonhuis
* Robijnstraat 6, plaatsen reclamezuil
* Maanstraat 23, veranderen en vergroten van een woonhuis
* Hengelose Esstraat 75, oprichten kap op berging
* Cruys Voorberghstraat 170, veranderen en vergroten van een
woonhuis
* Adamsweg 15, veranderen en vergroten van een woonhuis.
bestemmingsplan.
U kunt de ontwerpbesluiten van 21 september tot en met 1 november 2005
inzien bij de afdeling Bouwen. Tijdens de inzagetermijn kunt u
schriftelijke zienswijzen indienen bij burgemeester en wethouders.
Desgewenst kunt u mondeling uw zienswijzen kenbaar maken.
verlenen voor onderstaand perceel.
* Castorweg 338, plaatsen van een dakopbouw.
Het bouwplan is in strijd met het ter plaatse geldende
U kunt het ontwerpbesluit van 21 september tot en met 18 oktober 2005
inzien bij de afdeling Bouwen. Tijdens de inzagetermijn kunt u
schriftelijke zienswijzen indienen bij burgemeester en wethouders.
Artikel 17 WRO
verlenen voor onderstaand perceel.
* De Wetstraat nabij nr 19, oprichten van een tijdelijke unit voor
een kapsalon voor een periode van 2 maanden.
U kunt het ontwerpbesluit van 21 september tot en met 4 oktober 2005
inzien bij de afdeling Bouwen. Tijdens de inzagetermijn kunt u
schriftelijke zienswijzen indienen bij burgemeester en wethouders.
Desgewenst kunt u mondeling uw zienswijzen kenbaar maken.
Bodemkwaliteitskaart
Vaststelling ontwerp bodemkwaliteitskaart en bijbehorend
bodembeheerplan (raster 2)
Burgemeester en wethouders hebben een ontwerp vastgesteld van de
bodemkwaliteitskaart (BBK) en het bijbehorende bodembeheerplan (BBP).
Door het vaststellen van de BBK en BBP kan binnen de gemeente gebruik
worden gemaakt van de mogelijkheden uit de "Vrijstellingsregeling
grondverzet". Door afstemming en koppeling met de bodemkwaliteitskaart
en bodembeheerplan van de gemeente Borne (bestemmingsplangebieden De
Veldkamp en Bornse Maten) zijn deze mogelijkheden en vrijstellingen
gemeentegrensoverschrijdend.
U kunt de desbetreffende stukken van 22 september tot en met 2
november 2005 tijdens openingstijden inzien bij de afdeling Bodem, en
na telefonische afspraak ook buiten deze uren. Voor meer informatie
kunt u contact opnemen met mevrouw B. Folbert van de afdeling Bodem,
telefoon (074) 245 94 92. Voor meer informatie kunt u ook de website
www.hengelo.nl raadplegen. Wanneer u belanghebbende bent, kunt u
-tijdens de inzagetermijn- schriftelijke zienswijzen indienen bij
burgemeester en wethouders.
Wet milieubeheer
Geaccepteerde meldingen
Artikel 8.19, lid 2 Wm
Ontvangen zijn meldingen van:
* Hazenweg 25, Novec B.V., voor het vervangen van de zendinstallatie
voor analoge televisie bevestigd aan de telecommunicatiemast door
een zendinstallatie geschikt voor digitale televisie met een lager
effectief stralingsvermogen (20 Kw i.p.v. 50 Kw);
* Binnenhavenstraat 20, Foseco Nederland B.V., voor het in gebruik
nemen van een machine voor het gedoseerd brengen van grondstoffen
op mengers in een hal.
Burgemeester en wethouders hebben met betrekking tot deze meldingen de
verklaring afgegeven dat de veranderingen niet leiden tot andere of
grotere nadelige milieugevolgen dan die de betreffende inrichting
volgens de geldende vergunning mag veroorzaken en dat de melding geen
aanleiding geeft tot het aanpassen van deze vergunning. De bestaande
vergunningen gelden daarmee ook voor de gemelde veranderingen.
U kunt de desbetreffende stukken tot en met dinsdag 1 november 2005
inzien bij de afdeling Milieu. Wanneer u belanghebbende bent, kunt u
-tijdens de inzagetermijn- een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij
burgemeester en wethouders. Het bezwaarschift moet worden ondertekend
en tenminste bevatten:
- naam en adres van de indiener
- de dagtekening
- een omschrijving van de verklaring waartegen het bezwaar is gericht
- de gronden van het bezwaar.
Gelijktijdig met het indienen van een bezwaarschrift kunt u de
Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State
(Postbus 20019, 2500 AE Den Haag) vragen een voorlopige voorziening te
treffen. Een verzoek om een voorlopige voorziening dient dezelfde
gegevens te bevatten als het bezwaarschrift. Voor het in behandeling
nemen van een verzoek om voorlopige voorziening bent u griffiegeld
verschuldigd, voor een natuurlijk persoon bedraagt dit 138 euro en
voor een rechtspersoon 276 euro. Voor meer informatie kunt u contact
opnemen met de afdeling Milieu, telefoon (074) 245 96 55.
Actualisatie milieuvoorschriften
Ontwerpbeschikking
Burgemeester en wethouders zijn van plan voor de inrichting gelegen
aan:
Lansinkesweg 59, over te gaan tot wijziging van de
geluidsvoorschriften verbonden aan de oprichtingsvergunning afgegeven
op 9 september 1998 van de gemeentelijke Brandweer voor de
brandweerkazerne. De aanpassing van geluidsvoorschriften houdt verband
met de voorgenomen vestiging van het Regionaal OpleidingsCentrum (ROC)
voor middelbaar beroepsonderwijs en een VMBO-school in de nabijheid
van de brandweerkazerne.
Inzien en zienswijze
U kunt de desbetreffende stukken van 21 september tot en met 1
november 2005 inzien bij de afdeling Milieu. Tijdens de inzagetermijn
kunt u - bij voorkeur schriftelijk, maar ook mondeling - uw
gemotiveerde zienswijze indienen bij burgemeester en wethouders.
Indien u uw zienswijze mondeling naar voren wilt brengen, verzoeken
wij u hiervoor een afspraak te maken met de afdeling Milieu, telefoon
(074) - 2459655. Tegen de beschikking kunt u later alleen beroep
instellen als u belanghebbende bent én uw zienwijze naar voren hebt
gebracht. Bij de bekendmaking van de beschikking wordt u hierover
verder geïnformeerd.
In de week van 7 september tot en met 13 september 2005.
* Dinant Dijkhuisstraat, voor huisnummer 186, kappen van 5 linden.
Herplant: geen.
* Aaltje Noordewierstraat, voor huisnummer 20, kappen van 2 iepen.
Herplant: 2 zomereiken in de maat 16/18 binnen één jaar na de kap
van de iepen.
* Otto Klempererstraat, naast huisnummer 75, kappen van 4 essen.
Herplant: geen.
* Dinant Dijkhuisstraat, naast huisnummer 1, kappen van 1 sierkers,
5 zomereiken,
* 3 elzen, 1 es en 1 wilg. Herplant: geen.
* Cornelis Dopperstraat, achter huisnummer 53, kappen van 1
kronkelwilg. Herplant: geen.
* Morshoekweg, ter hoogte van huisnummer 16, kappen van 2 eiken.
Herplant: 12 eiken in de maat 16/18 binnen één jaar na de kap van
de grote eiken.
* Deurningerstraat, ter hoogte van nummer 250, kappen van 1
zomereik. Herplant: 1 zomereik in de maat 16/18 als de
spechtenboom niet meer voldoet.
* Dinant Dijkhuisstraat, tegenover huisnummer 124, kappen van 6
lijsterbessen. Herplant: 4 kleine kastanjebomen in de maat 16/18
binnen één jaar na de kap van de lijsterbessen.
* Robert Stolzstraat, ter hoogte van de huisnummers 25 - 45, kappen
van 5 sierkersen. Herplant: 5 sierkersen in de maat 16/18 binnen
één jaar na de kap van de sierkersen.
* Robert Stolzstraat, achter huisnummer 152, kappen van 1 zomereik.
Herplant: geen.
* Dinant Dijkhuisstraat, voor flatgebouw, nummers: 56 tot en met 72,
kappen van 5 goudessen. Herplant: geen.
* Noordelijke Esweg, naast het bruggenhoofd, kappen van 1 els.
Herplant: geen.
* Louis van Tulderstraat, voor huisnummer 7, kappen van 1 es.
Herplant: 1 sierappel in de maat 14/16, voor Jacques Urlusstraat
24, binnen één jaar na de kap van de es.
Inzien en bezwaarschrift
U kunt de desbetreffende stukken zes weken inzien bij de sector
Wijkbeheer. Wanneer u belanghebbende bent, kunt u -binnen zes weken na
de dag van verzending van het besluit- een gemotiveerd bezwaarschrift
indienen bij burgemeester en wethouders. Het bezwaarschrift moet
worden ondertekend en tenminste bevatten:
* naam en adres van de indiener
* de dagtekening
* een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht
* de gronden van het bezwaar.
Gelijktijdig met het indienen van een bezwaarschrift kunt u de
Voorzieningenrechter van de Rechtbank, sector Bestuursrecht (Postbus
335, 7600 AH Almelo) vragen een voorlopige voorziening te treffen. Een
verzoek om een voorlopige voorziening moet dezelfde gegevens bevatten
als een bezwaarschrift.
Verkeerszaken
Gehandicaptenparkeerplaatsen
Besluiten
In de week van 5 tot en met 9 september 2005
Toewijzen
* Krabbenbosweg, de rechter parkeerplaats van twee parkeerplaatsen,
gelegen voor de woningen met de nummers 275 en 277
* H.C. Pootstraat, de rechter, extra brede parkeerplaats naast een
bestaande gehandicaptenparkeerplaats gelegen op het parkeerterrein
schuin tegenover de ingang van het wooncentrum Groot Driene
* H.C. Pootstraat de vierde parkeerplaats, gezien vanaf de
straatkant, gelegen op het parkeerterrein Plein 3 behorende bij 't
Swafert
* Slauerhoffstraat, de eerste rechter parkeerplaats, gelegen links
van de 4 schuin gelegen parkeerplaatsen op het parkeerterrein
Plein 2 behorende bij 't Swafert
Intrekken
* Neptunusstraat, de parkeerplaats tegenover huisnummer 17
Inzien en bezwaarschrift
U kunt de desbetreffende stukken zes weken inzien bij de sector
Wijkbeheer. Wanneer u belanghebbende bent kunt u binnen zes weken na
de dag van verzending van het besluit een gemotiveerd bezwaarschrift
indienen bij burgemeester en wethouders. Het bezwaarschrift moet
worden ondertekend en tenminste bevatten:
* naam en adres van de indiener
* de dagtekening
* een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar gericht is
* de gronden van het bezwaar.
als het bezwaarschrift.