Ingezonden persbericht
Persbericht
Internetprovider ZeelandNet stroomlijnt klantcontacten dankzij
Trinicom
Wilp, 19 september 2005 - Voor de afhandeling van klantcontacten via internet
en e-mail zet internetprovider ZeelandNet sinds kort het eService Center(TM) van
Trinicom in. Ondanks een groeiend klantenbestand is het aantal e-mails dat het
bedrijf ontvangt, en daarmee de druk op de helpdeskmedewerkers, aanzienlijk
gedaald.
Vanwege een grote toename in het aantal e-mails kostte het de
helpdeskmedewerkers van ZeelandNet steeds meer tijd om alle klantcontacten af te
handelen. De internetprovider koos voor de oplossing van Trinicom omdat die uit
meerdere modulen bestaat. In eerste instantie werd alleen de e-mail response
management module in gebruik genomen. Toen de kennisbank - de basis van het
eService Center(TM) met daarin de meest voorkomende vragen en antwoorden -
voldoende gevuld was, werd deze ook on line beschikbaar gesteld voor web
selfservice. Dankzij die modulaire opbouw slaat ZeelandNet twee vliegen in één
klap: enerzijds neemt het aantal e-mails en telefoontjes af en anderzijds worden
de e-mails die nog wel binnenkomen sneller en eenduidiger beantwoord.
Marty de Jonge, servicemanager bij ZeelandNet: "Sinds de ingebruikname van
het eService Center(TM) is het aantal e-mails met twintig procent afgenomen, bij
een groei van het klantenbestand met tien procent. Maar het belangrijkste
voordeel is toch wel dat de afhandeltijd sterk is gedaald. Onze medewerkers zijn
dan ook zeer tevreden over het functioneren van het systeem."
Wilco Rietberg, Algemeen Directeur van Trinicom: "Een internetprovider als
ZeelandNet heeft te maken met veel standaardvragen - over verbindingen,
abonnementen en e-mailaccounts bijvoorbeeld. Omdat bovendien alle klanten actief
zijn op internet, was web selfservice een logische stap. De combinatie met
e-mail response management zorgt voor een verdere efficiencyverbetering in het
afhandelen van de klantvragen. Na het korte implementatietraject is het systeem
voor e-mail response management doorgegroeid naar volledige on line
ondersteuning voor alle klantcontacten"
Trinicom, Lathmerweg 5, 7384 AD Wilp, Tel: 0571- 26 82 60
E-mail:
info@trinicom.nl, Website: www.trinicom.nl
Over Trinicom
Trinicom is een Nederlandse onderneming, gevestigd in
Kasteel De Lathmer in Wilp, en specialist op het gebied van web selfservice,
e-mail response management en agent support. Trinicom richt zich primair op de
ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van haar kernproduct: het Trinicom
eService Center(TM). Deze op internettechnologie gebaseerde standaardapplicatie is
geheel in te richten op het klantcontactproces van een organisatie, en zorgt
ervoor dat de belangrijkste klantcontacten snel en uniform kunnen worden
afgehandeld vanuit één centrale kennisbank. Tevens adviseert Trinicom haar
klanten bij het optimaal inrichten van een multi-channel contactcenter, waarbij
de nadruk ligt op het verbeteren van de serviceverlening via internet, e-mail en
telefoon en het verlagen van de servicekosten. Trinicom is de enige Nederlandse
softwareproducent van geïntegreerde eService software en mag toonaangevende
organisaties in binnen- en buitenland tot haar klantenkring rekenen, waaronder
ClientLogic, Thales, Zilveren Kruis Achmea, Volkswagen/Audi, Waterschapsbedrijf
Limburg en internetprovider Tiscali. Voor meer informatie zie:
www.trinicom.nl.
Over Zeelandnet
ZeelandNet is een Full-Service Internetprovider die
haar activiteiten met name richt op de regio Zeeland en de aangrenzende
gebieden.
ZeelandNet is een dochterbedrijf van Delta N.V. Behalve leverancier
van nutsvoorzieningen is ZeelandNet ook de eigenaresse van het glasvezelnet in
Zeeland. Het aanbieden van "Internet via de kabel" is een van de speerpunten in
het beleid van ZeelandNet.
Tot nu toe is het aantal "Internet via de kabel"
abonnees van ZeelandNet nog ieder jaar verdubbeld. ZeelandNet is daardoor een
belangrijke partner geworden in de ontwikkeling van de Nieuwe Economie in
Zeeland.
ZeelandNet mag met recht een Full-Service Provider genoemd
worden. ZeelandNet verschaft toegang tot het Internet en biedt abonnees veel
keuze mogelijkheden in abonnementsvormen. Van basis telefoon abonnement tot een
scala aan high-speed breedband kabelabonnementen. Daarnaast levert ZeelandNet
allerlei vormen van extranet koppelingen en internet-gerelateerde diensten voor
de zakelijke markt.
Als Full-Service Provider ontwikkelt ZeelandNet ook
websites voor tal van bedrijven, instellingen, overheden en digitale steden.
Professionele teams, bestaande uit vormgevers en applicatie programmeurs maken
gebruik van de modernste database technieken en multimediale vormgeving.
De
cameramensen van ZeelandNet-Tv leveren professioneel bewegend beeld dat ook
geschikt is als breedband content op Internet. In opdracht van het Zeeuwse
bedrijfsleven regisseert en produceert ZeelandNet commercials en
bedrijfspresentaties.
ZeelandNet staat midden in de Zeeuwse maatschappij en
ontwikkelt applicaties en toegevoegde waarde diensten die aansluiten bij de
wensen van haar klanten.
---
Voor redactionele informatie:
Influx PR, Frieda Zieleman, Deventerstraat
81, 7322 JL Apeldoorn,
tel: 055 - 366 30 34, fax: 055 - 360 26 61, e-mail:
frieda@influx-pr.com