Ingezonden persbericht


Persbericht

Internetprovider ZeelandNet stroomlijnt klantcontacten dankzij Trinicom
Wilp, 19 september 2005 - Voor de afhandeling van klantcontacten via internet en e-mail zet internetprovider ZeelandNet sinds kort het eService Center(TM) van Trinicom in. Ondanks een groeiend klantenbestand is het aantal e-mails dat het bedrijf ontvangt, en daarmee de druk op de helpdeskmedewerkers, aanzienlijk gedaald.
Vanwege een grote toename in het aantal e-mails kostte het de helpdeskmedewerkers van ZeelandNet steeds meer tijd om alle klantcontacten af te handelen. De internetprovider koos voor de oplossing van Trinicom omdat die uit meerdere modulen bestaat. In eerste instantie werd alleen de e-mail response management module in gebruik genomen. Toen de kennisbank - de basis van het eService Center(TM) met daarin de meest voorkomende vragen en antwoorden - voldoende gevuld was, werd deze ook on line beschikbaar gesteld voor web selfservice. Dankzij die modulaire opbouw slaat ZeelandNet twee vliegen in één klap: enerzijds neemt het aantal e-mails en telefoontjes af en anderzijds worden de e-mails die nog wel binnenkomen sneller en eenduidiger beantwoord. Marty de Jonge, servicemanager bij ZeelandNet: "Sinds de ingebruikname van het eService Center(TM) is het aantal e-mails met twintig procent afgenomen, bij een groei van het klantenbestand met tien procent. Maar het belangrijkste voordeel is toch wel dat de afhandeltijd sterk is gedaald. Onze medewerkers zijn dan ook zeer tevreden over het functioneren van het systeem." Wilco Rietberg, Algemeen Directeur van Trinicom: "Een internetprovider als ZeelandNet heeft te maken met veel standaardvragen - over verbindingen, abonnementen en e-mailaccounts bijvoorbeeld. Omdat bovendien alle klanten actief zijn op internet, was web selfservice een logische stap. De combinatie met e-mail response management zorgt voor een verdere efficiencyverbetering in het afhandelen van de klantvragen. Na het korte implementatietraject is het systeem voor e-mail response management doorgegroeid naar volledige on line ondersteuning voor alle klantcontacten"
Trinicom, Lathmerweg 5, 7384 AD Wilp, Tel: 0571- 26 82 60 E-mail:
info@trinicom.nl, Website: www.trinicom.nl
Over Trinicom
Trinicom is een Nederlandse onderneming, gevestigd in Kasteel De Lathmer in Wilp, en specialist op het gebied van web selfservice, e-mail response management en agent support. Trinicom richt zich primair op de ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van haar kernproduct: het Trinicom eService Center(TM). Deze op internettechnologie gebaseerde standaardapplicatie is geheel in te richten op het klantcontactproces van een organisatie, en zorgt ervoor dat de belangrijkste klantcontacten snel en uniform kunnen worden afgehandeld vanuit één centrale kennisbank. Tevens adviseert Trinicom haar klanten bij het optimaal inrichten van een multi-channel contactcenter, waarbij de nadruk ligt op het verbeteren van de serviceverlening via internet, e-mail en telefoon en het verlagen van de servicekosten. Trinicom is de enige Nederlandse softwareproducent van geïntegreerde eService software en mag toonaangevende organisaties in binnen- en buitenland tot haar klantenkring rekenen, waaronder ClientLogic, Thales, Zilveren Kruis Achmea, Volkswagen/Audi, Waterschapsbedrijf Limburg en internetprovider Tiscali. Voor meer informatie zie: www.trinicom.nl.
Over Zeelandnet
ZeelandNet is een Full-Service Internetprovider die haar activiteiten met name richt op de regio Zeeland en de aangrenzende gebieden.
ZeelandNet is een dochterbedrijf van Delta N.V. Behalve leverancier van nutsvoorzieningen is ZeelandNet ook de eigenaresse van het glasvezelnet in Zeeland. Het aanbieden van "Internet via de kabel" is een van de speerpunten in het beleid van ZeelandNet.
Tot nu toe is het aantal "Internet via de kabel"
abonnees van ZeelandNet nog ieder jaar verdubbeld. ZeelandNet is daardoor een belangrijke partner geworden in de ontwikkeling van de Nieuwe Economie in Zeeland.
ZeelandNet mag met recht een Full-Service Provider genoemd worden. ZeelandNet verschaft toegang tot het Internet en biedt abonnees veel keuze mogelijkheden in abonnementsvormen. Van basis telefoon abonnement tot een scala aan high-speed breedband kabelabonnementen. Daarnaast levert ZeelandNet allerlei vormen van extranet koppelingen en internet-gerelateerde diensten voor de zakelijke markt.
Als Full-Service Provider ontwikkelt ZeelandNet ook websites voor tal van bedrijven, instellingen, overheden en digitale steden. Professionele teams, bestaande uit vormgevers en applicatie programmeurs maken gebruik van de modernste database technieken en multimediale vormgeving. De
cameramensen van ZeelandNet-Tv leveren professioneel bewegend beeld dat ook geschikt is als breedband content op Internet. In opdracht van het Zeeuwse bedrijfsleven regisseert en produceert ZeelandNet commercials en bedrijfspresentaties.
ZeelandNet staat midden in de Zeeuwse maatschappij en ontwikkelt applicaties en toegevoegde waarde diensten die aansluiten bij de wensen van haar klanten.


---

Voor redactionele informatie:
Influx PR, Frieda Zieleman, Deventerstraat
81, 7322 JL Apeldoorn,
tel: 055 - 366 30 34, fax: 055 - 360 26 61, e-mail:

frieda@influx-pr.com