Gemeente Delft College Delft wil verbetering dienstverlening bedrijven

Het college van burgemeester en wethouders heeft besloten om de dienstverlening aan bedrijven verder te verbeteren. Maatregelen daarvoor zijn onder andere een vernieuwd bedrijvenloket bij Publiekszaken en het tot stand brengen van een Digitaal Service Centrum Bedrijven. Daarnaast zal er in de gemeentelijke organisatie meer specialisme ingezet worden voor strategisch accountmanagement.

In de nota bedrijven@delft.nl die het college afgelopen week heeft vastgesteld, staan de maatregelen beschreven om te komen tot een verdere verbetering van de dienstverlening aan bedrijven. Het vernieuwde bedrijvenloket (Service centrum Bedrijven) bij de Publieksbalie wordt het fysieke aanspreekpunt voor alle bedrijven voor álle producten en diensten. Bij het (interactief) Digitaal Service Centrum Bedrijven kan de klant in de nabije toekomst terecht voor actuele informatie en voor digitaal te leveren producten. Ook zal een digitaal betalingssysteem en afsprakensysteem ontwikkeld worden.

Het college wil ook extra inzet op het strategisch accountmanagement; meer inspanningen en coördinatie op het gebied van acquisitie, promotie en stadsmarketing. Het vestigingsklimaat in Delft kan verbeterd worden om bestaande bedrijven te behouden en nieuwe bedrijven aan te trekken; voorwaarden voor een versterkte economie en voldoende werkgelegenheid.