Marketingcampagne Cadillac BLS van start
(9/19/2005)
Cadillac & Corvette Europe staat met de Europese introductie van de
Cadillac BLS aan de vooravond van haar grootste marketingcampagne tot
nu toe. De gefaseerde campagne start met de introductie van de auto
tijdens de internationale autotentoonstelling in Frankfurt (IAA) en
bereikt het hoogtepunt met de komst van de BLS in de Europese
showrooms in het voorjaar van 2006. Naast diverse above-the-line
communicatie omvat de BLS campagne ook een speciale BLS-website met
diverse online activiteiten en een intensieve online banner campagne.
BLS website
De Cadillac BLS website www.cadillac-bls.com gaat vanaf 15 september
online, hetgeen samenvalt met de introductie van de auto op de IAA in
Frankfurt. Belangrijk onderdeel van de website is een spel waarbij
bezoekers worden uitgedaagd de BLS te âonthullenâ en zo kans te maken
op exclusieve prijzen. Dit is een effectief middel om consumenten
kennis te laten maken met de nieuwe auto, ook omdat het spel
deelnemers uitnodigt informatie aan vrienden en bekenden te sturen.
Bezoekers van de website worden ook uitgenodigd zich op te geven voor
Cadillacâs Insider Program, waarmee toegang wordt verkregen tot het
laatste nieuws over Cadillac en de Cadillac BLS.
Online banner campagne
De introductie van de Cadillac BLS en de BLS website wordt ondersteund
door een pan-Europese online campagne. Hierbij wordt gebruik gemaakt
van diverse banners die voor optimale impact en exposure moeten
zorgen.
Het Nederlandse bureau voor interactieve marketing Bookmark is door
Cadillac & Corvette Europe de aangewezen partij voor de realisatie van
de Cadillac BLS website en de online campagne, alsmede vcor CRM en
diverse direct marketing activiteiten. De reclamebureaus Bühler &
Partners (Frankfurt) en Chemistri (Detroit) zijn verantwoordelijk voor
de above-the-line communicatie. De eerste uitingen van de
mediacampagne rond de Cadillac BLS verschijnen begin volgend jaar.
De Cadillac BLS is gericht op de Europese markt en gepositioneerd in
de luxe middenklasse. De vierdeurs sedan heeft uiteraard het
kenmerkende Cadillac design met scherpe contouren, een karakteristiek
wigvormig profiel en een eigentijds, elegant interieur. Naast
onderscheidende styling en luxe biedt de Cadillac BLS volop
rijcomfort, waarbij de krachtige aandrijflijn zorgt voor uitstekende
prestaties. De Cadillac BLS is de eerste Cadillac in de
merkgeschiedenis die is voorzien van een dieselmotor, een belangrijke
succesfactor in de Europese markt. De BLS biedt verder keuze uit drie
benzinemotoren.
Cadillac zit wereldwijd stevig in de lift. Het merk wordt na een reeks
nieuwe modellen zoals de sedans CTS en STS, de roadster XLR, de
crossover SRX, de imposante Escalade en nu de BLS, wereldwijd steeds
nadrukkelijker beschouwd als een stijlvol alternatief voor autokopers
in premium segmenten.
AutoRai