AutoRai

Marketingcampagne Cadillac BLS van start

(9/19/2005)
Cadillac & Corvette Europe staat met de Europese introductie van de Cadillac BLS aan de vooravond van haar grootste marketingcampagne tot nu toe. De gefaseerde campagne start met de introductie van de auto tijdens de internationale autotentoonstelling in Frankfurt (IAA) en bereikt het hoogtepunt met de komst van de BLS in de Europese showrooms in het voorjaar van 2006. Naast diverse above-the-line communicatie omvat de BLS campagne ook een speciale BLS-website met diverse online activiteiten en een intensieve online banner campagne. BLS website
De Cadillac BLS website www.cadillac-bls.com gaat vanaf 15 september online, hetgeen samenvalt met de introductie van de auto op de IAA in Frankfurt. Belangrijk onderdeel van de website is een spel waarbij bezoekers worden uitgedaagd de BLS te âonthullenâ en zo kans te maken op exclusieve prijzen. Dit is een effectief middel om consumenten kennis te laten maken met de nieuwe auto, ook omdat het spel deelnemers uitnodigt informatie aan vrienden en bekenden te sturen. Bezoekers van de website worden ook uitgenodigd zich op te geven voor Cadillacâs Insider Program, waarmee toegang wordt verkregen tot het laatste nieuws over Cadillac en de Cadillac BLS.

Online banner campagne
De introductie van de Cadillac BLS en de BLS website wordt ondersteund door een pan-Europese online campagne. Hierbij wordt gebruik gemaakt van diverse banners die voor optimale impact en exposure moeten zorgen.

Het Nederlandse bureau voor interactieve marketing Bookmark is door Cadillac & Corvette Europe de aangewezen partij voor de realisatie van de Cadillac BLS website en de online campagne, alsmede vcor CRM en diverse direct marketing activiteiten. De reclamebureaus Bühler & Partners (Frankfurt) en Chemistri (Detroit) zijn verantwoordelijk voor de above-the-line communicatie. De eerste uitingen van de mediacampagne rond de Cadillac BLS verschijnen begin volgend jaar.

De Cadillac BLS is gericht op de Europese markt en gepositioneerd in de luxe middenklasse. De vierdeurs sedan heeft uiteraard het kenmerkende Cadillac design met scherpe contouren, een karakteristiek wigvormig profiel en een eigentijds, elegant interieur. Naast onderscheidende styling en luxe biedt de Cadillac BLS volop rijcomfort, waarbij de krachtige aandrijflijn zorgt voor uitstekende prestaties. De Cadillac BLS is de eerste Cadillac in de merkgeschiedenis die is voorzien van een dieselmotor, een belangrijke succesfactor in de Europese markt. De BLS biedt verder keuze uit drie benzinemotoren.

Cadillac zit wereldwijd stevig in de lift. Het merk wordt na een reeks nieuwe modellen zoals de sedans CTS en STS, de roadster XLR, de crossover SRX, de imposante Escalade en nu de BLS, wereldwijd steeds nadrukkelijker beschouwd als een stijlvol alternatief voor autokopers in premium segmenten.