Nog 14 dagen tot de volgende race van Tom Coronel: 2 Oktober 2005,
WTCC Valencia
---
18 September 2005: Pech voor Tom Coronel op Istanbul.
Tom Coronel had zich erg verheugd op de WTCC-races in Istanbul. Een
machtig mooi circuit met vele mogelijkheden, waar de rijder van SEAT
Team Holland zijn GR-ASIA Toledo Cupra de sporen zou kunnen geven.
Na de vorige race diende zijn motor echter gereviseerd te worden en
net als in de Formule 1 wordt je dan ook in het WTCC tien plaatsen
teruggezet. Reden voor de Huizenaar om er voor te kiezen slechts 1
ronde tijdens de training te rijden en zijn banden optimaal te sparen.
Een strategie die werkte, aldus Tom. In die eerste race ging ik als op
vleugels. Vanaf mijn kansloze plek op één van de achterste rijen wist
ik op te klimmen tot een twaalfde plaats algemeen. Direct voor mijn
directe concurrenten en op de bumper van Carl Rosenblatt, die op dat
moment als eerste in de privateer klasse reed. Alle reden dus om
tevreden te zijn, omdat mijn achterstand op de lijstaanvoerder daarmee
was teruggelopen tot 1 punt. En met nog een tweede race hier te gaan
dus alle kans om de leiding in het kampioenschap over te nemen.
Maarhet mocht niet zo zijn. Mijn motor verloor in een keer vermogen.
Ik moest de anderen laten gaan en viel kansloos uit. Zo als ik wel
vaker zeg Thats Racing, maar het is wel hard als het je overkomt.
Zeker omdat de motor er nu weer uit moet en mij de volgende keer,
tijdens de race op Valencia hetzelfde wacht. Ook dan moet ik, net als
in de Formule 1, tien plaatsen terug en daar in het veel moeilijker om
iemand in te halen. Dat voorspelt weinig goeds, maar wij hebben in het
verleden voor hetere vuren gestaan. Kortom, vol goede moet naar de
volgende race, aldus de altijd optimistische Tom Coronel.
Tom Coronel