Goede doelen reageren enthousiast
Nieuw: SMS, steun het goede doel en winROTTERDAM, 20050919 -- All4Life heeft een nieuwe donatieformule ontwikkeld, die de maatschappelijke betrokkenheid onder jongeren vergroot. Via een SMS-spel maken deelnemers kans op prijzen; een deel van de SMS-inkomsten gaat naar tien geselecteerde goede doelen. Zo doneren jongeren automatisch aan het goede doel, zonder verplicht donateurschap. De aangesloten goede doelen hebben het nieuwe donatieconcept enthousiast ontvangen, te meer omdat jongeren een moeilijk te benaderen doelgroep zijn. All4Life verdient zelf overigens niets aan de SMS-berichten.
All4Life is een multimediaal en interactief concept. Via paginagrote advertenties in dagblad Metro, abriposters, de website www.all4life.nl en het 'direct e-mail'-spel kunnen deelnemers een scala aan (waardevolle) producten winnen die door adverteerders ter beschikking zijn gesteld. Deelnemers participeren via SMS en ontvangen een productgerelateerde meerkeuzevraag. Onder de juiste inzendingen wordt een winnaar getrokken. Wie niets wint, ontvangt de gemaakte kosten retour in de vorm van korting voor de All4Life-webwinkel.
De SMS-inkomsten worden verdeeld onder de geselecteerde goede doelen en de adverteerders, die op deze manier een deel van hun advertentie-uitgaven retour ontvangen. "Het is een klassieke win-win situatie", zegt directeur Arjen Stolk van All4Life. "Zowel adverteerders, consumenten als goede doelen profiteren van deze formule. De doelstelling van All4Life is om op een zakelijke manier bij te dragen aan een betere samenleving. Met dit concept tonen we onze maatschappelijke betrokkenheid."
Een van de geselecteerde goede doelen is de Nederlandse Hartstichting. Hoofd Fondsenwerving Henk de Graaf is enthousiast over het nieuwe donatieconcept: "Net als veel andere goede doelen zoeken wij naar innovatieve manieren om jongeren te bereiken. All4Life mikt specifiek op jongeren tussen 16 en 35, en dat met een zeer eigentijdse formule. De aanpak en de doordachtheid van All4Life sprak ons direct aan."
Ook Stichting AAP sloot zich bij All4Life aan. Coördinator fondsenwerving Petra Sleven: "De originele formule van All4Life biedt Stichting AAP de mogelijkheid om met een minimale inspanning een jonge doelgroep te bereiken en donaties te verwerven. De samenwerking met All4LIfe is dan ook een welkome aanvulling op onze eigen activiteiten op dit gebied." Verder heeft All4Life o.a. het Wereld Natuur Fonds, de Dierenbescherming, Doe Een Wens Stichting, de Landelijke StichtingTegenZinloosGeweld en de Vlinderstichting aan zich verbonden. Geschat wordt dat elk goed doel maandelijks enkele tienduizenden euro's ontvangt uit All4Life.
All4Life is een gezamenlijk initiatief van Kracht Reclame & Marketing B.V. en Dagblad Metro. Meer informatie is te vinden op www.all4life.nl.
All4Life