Een vrolijke start van het Najaar met de Feel Good & Look Better Week op Schiphol Plaza
Schiphol,
6 september 2005
Schiphol Plaza viert dit jaar haar tiende verjaardag. Reden genoeg om alle bezoekers, passagiers, afhalers, wegbrengers en Schipholwerkers te verwennen vlak voordat het Najaar begint.
In de week van zondag 18 tot en met zondag 25 september worden tal van activiteiten georganiseerd met het thema 'look good' en 'feel better'.
De Schiphol Plaza Look Good & Feel Better week heeft een bijzondere start en een spetterend slot.
De start van deze week, waarbij de innerlijke en de uiterlijke mens centraal staat, wordt gegeven door de Spinning for Pink Ribbon estafette met Leontien van Moorsel op zondag 18 september tussen tien uur 's ochtends en zes uur 's avonds. Informatie en aanmelden voor deze sportieve activiteit tegen borstkanker kan via www.schiphol.nl/spinning
Het slot bestaat uit een complete Metamorfose. Op zaterdag 24 september en zondag 25 september zal Mariska Hulscher, geassisteerd door de modewinkels van Plaza, de kapper, parfumerie Kappé en drogisterij ETOS, een aantal bezoekers, afhalers of Schipholwerkers een 'make-over' geven.
Week om jezelf te verwennen
Lekker Eten
Op zondag 18 september komt topkok Paul van Waarden laten zien hoe je gezond maar wel heel lekker kunt koken. Paul van Waarden's restaurant in Rijswijk had binnen een jaar een Michelinster. Deze kookdemonstratie vindt plaats ter hoogte van supermarkt Food Village.
Daar kan men ook zijn kookboek kopen. Een deel van de opbrengst van de verkoop van deze boeken komt ten goede aan Pink Ribbon.
Wie dan nog niet genoeg heeft geproefd, kan bonbons gaan snoepen bij Leonidas. Op zondag 18 september, maandag 19 en dinsdag 20 september worden hier tussen twaalf en acht demonstraties gegeven in het vervaardigen van chocolade bonbons.
Innerlijk en uiterlijk goed in je vel
Op zondag 18 september vindt tussen één en vier uur 's middags bij de Gassan Juwelierswinkel een presentatie plaats van gezichtsolie van Ray Simons. Deze olie zorgt dat iedereen gaat stralen, want er zijn echte diamanten in verwerkt.
Gedurende de hele Feel Good & Look Better week kan men zich laten masseren bij de winkel van Capi. De rug-, schouder en armspieren komen weer los bij een stoelmassage, en de hersenen worden weer soepel met een echte Chinese hoofdmassage.
Naast de In Wear-winkel wordt voorgedaan hoe je rimpels kunt weggrimassen met gezichtsgymnastiek, waarna iedereen welkom is naast Shirley's lingeriewinkel om zijn of haar aura te laten lezen.
Wie serieus het najaar 'als nieuw' wil beginnen is welkom in de ETOS winkel. Hier kan men terecht voor een manicure, een huidverzorgingsadvies maar ook voor een Bodycheck.
Bij deze check vindt een meting plaats van gewicht en vetpercentage. Iedereen krijgt een persoonlijk advies, waarna men kan besluiten om al dan niet naar Leonidas of Per Tutti tegaan voor gezond of minder gezond lekkers.
Al deze activiteiten vinden op zondag 18 september, zaterdag 24 en zondag 25 september plaats tussen tien uur 's ochtends tot zes uur 's avonds. Van maandag tot en met vrijdag tussen twaalf en vier.
Verzorgd en Trendy
Het laatste weekend van de Schiphol Plaza Look Good & Feel Better week staat geheel in het teken van mode.
Op zaterdag 24 september komt Rodrigo Otazu zijn nieuwe sieradenlijn presenteren. De wereldberoemde sieradenontwerper zal tussen elf uur 's ochtends en één uur 's middags aanwezig zijn in de winkel van Gassan bij Aankomst 3.
Looking Very Good
Als finale van deze verwenweek, wordt Schiphol Plaza op zaterdag 24 en zondag 25 september het toneel van make-over en modeshows.
In Aankomst 4 worden op deze dagen tussen twaalf en zes uur 's middags de nieuwe collecties van de mode-, sieraden- en accessoirewinkels van Schiphol Plaza getoond.
Tussen de modeshows door wordt de catwalk het toneel voor een complete make-over onder leiding van Mariska Hulsker. Op beide dagen worden ook filmopnamen gemaakt voor haar bekende programma 'LookingGood'.
Voor zo'n metamorfose kan men zich opgeven met de formulieren die vanaf vandaag in alle Plaza winkels zijn te krijgen. Van de kandidaten wordt wel verwacht dat zij een recente foto inleveren. Aanmelden kan ook via www.schiphol.nl/lookinggood.
PDF-versie persbericht
Met 42,5 miljoen passagiers en ruim 1,4 miljoen vracht was Amsterdam Airport Schiphol in 2004 de vierde luchthaven van Europa in aantallen passagiers en de derde in vrachtvolume. Zo'n 90 lijndienstmaatschappijen verbinden de luchthaven op rechtstreekse vluchten met ca. 250 bestemmingen over de hele wereld. Schiphol is daarmee een van de vier belangrijkste mainports of hubs van Europa en een van de twee Europese thuisbases van Air France-KLM en de SkyTeam alliantie. De luchthaven Schiphol is ook een belangrijke economische motor voor de regio. Op de luchthaven waren eind oktober 2004 57.600 mensen werkzaam.
Amsterdam Airport Schiphol is een onderdeel van Schiphol Group. Schiphol Group is een exploitant van luchthavens in binnen- en buitenland en heeft als ambitie om een van de meest toonaangevende luchthavenondernemingen ter wereld te zijn. http://www.schiphol.nl
Voor informatie: pressoffice@schiphol.nl
Amsterdam Airport Schiphol