Doeks uut Hasselt promoten Het Nieuwe Rijden in Sneek
De Doeks zijn bekend van een opmerkelijke tv-reclame. Twee langharige
mannen promoten als De Doeks uut Hasselt de overheidscampagne Het
Nieuwe Rijden. Deze campagne is gericht op kostenbesparing voor de
automobilist. Het Nieuwe Rijden is een initiatief van de overheid en
ruim 20 consumenten- en branche-organisaties zoals ANWB, Bovag en RAI.
Onder het motto "Moderne tieden, tied veur't nije rieden, laten de
Doeks zien hoe je op een simpele manier als automobilist op
brandstofkosten kunt besparen. Enkele manier zijn bijvoorbeeld:
sneller doorschakelen bij het optrekken, de auto in de versnelling
laten uitrollen als een verkeerslicht op rood staat en de
bandenspanning op het juiste niveau houden. De kostenbesparende
maatregelen zijn tegelijk goed voor het milieu en de
verkeersveiligheid.
Alle inwoners van de gemeente Sneek kunnen vrijdag deze en andere tips
van de Doeks in hoogsteigen persoon krijgen. De Doeks worden om 16.00
uur welkom geheten door wethouder Jan Bargboer, bij hotel-restaurant
De Daaldersplaats op de hoek van de Stationsstraat en de Kanaalstraat.
Degenen die zich hebben aangemeld voor de rijstijltraining Het Nieuwe
Rijden - of zich hiervoor ter plekke aanmelden - krijgen door de Doeks
en door wethouder Bargboer waardebonnen uitgereikt waarmee ze de
training kunnen volgen. Er zijn in totaal 10 waardebonnen voor
particulieren en 5 voor bedrijven. Als zich meer gegadigden aandienen
worden de bonnen verloot.
Aan het slot van het programma krijgt wethouder Bargboer van de Doeks
- en gelukkig ook van een rij-instructeur - een voorproefje van Het
Nieuwe Rijden.
© copyright 2005 Gemeente Sneek - Laatste wijziging: 13-9-2005