PERSBERICHT - 2005-09-16
Gastvrij welkom aan zakelijke en toeristische bezoekers van de
havenstad
Rotterdam introduceert nieuwe Welcome Card
Om de weg door Rotterdam voor de zakelijke en toeristische bezoeker
aantrekkelijker en makkelijker te maken, is de Rotterdam Welcome Card
ontwikkeld. Een service-instrument dat volgens Rotterdam Marketing in
een gastvrije stad als Rotterdam niet mag ontbreken. De Welcome Card
biedt meer dan 100,- voordeel bij veertig attracties, musea,
restaurants, theaters, clubs en winkels in Rotterdam
. Niet alleen voor
bezoekers van Rotterdam, maar ook voor nieuwe studenten en bewoners
biedt de kaart uitkomst. Zo hebben 8.000 nieuwe eerstejaars studenten
van de Erasmus Universiteit, Hogeschool Rotterdam en Hogeschool
INHOLLAND de Welcome Card in hun studententas ontvangen om de stad te
ontdekken.
De Rotterdam Welcome Card 2005/2006 bestaat uit een kaartje, tweetalig
voucherboekje, een city map en drie exclusieve Rotterdam postcards.
Doel van de Welcome Card is bij te dragen aan een verhoging van de
bestedingen en herhalingsbezoek te stimuleren. Rotterdam Marketing zag
de mogelijkheid om de Welcome Card te ontwikkelen toen de Rotterdam
Card, de toeristische chipkaart uitgegeven door Stichting Rotterdam
Card, eind 2004 stopgezet werd.
De Rotterdam Welcome Card kost 5,- en is verkrijgbaar bij onder andere
VVV Coolsingel, Use-it bij Centraal Station, Rotterdam Airport
informatie/servicebalie, Donner, City Informatiecentrum Rotterdam,
StayOkay Rotterdam en diverse hotels.
Noot voor de redactie,