Ingezonden persbericht


Siebel Systems kondigt ondersteuning aan van Windows Workflow Foundation

Windows Workflow Foundation vormt basis voor nieuwe generatie Business Process Management-voorzieningen op basis van Microsoft's .Net-platform

SAN MATEO, Calif. - 16 september 2005 - Siebel Systems heeft tijdens de Microsoft Professional Developers Conference aangekondigd Microsoft's Windows Workflow Foundation te zullen benutten als basis voor haar komende generatie van business process management (BPM) oplossingen.

"De evolutie van procesgerichte oplossingen zal geheel nieuwe zakelijke voordelen opleveren voor iedereen die onze oplossingen implementeert", zegt Skip Bacon, vice president technology van Siebel Systems. "De nauwe samenwerking die we nu met Microsoft zijn aangegaan op het gebied van Windows Workflow Foundation zal ons helpen om deze voorzieningen sneller en beter af te stemmen op de technologische strategieën van onze klanten."

Wereldwijd gebruiken duizenden klanten CRM- en business intelligence-oplossingen van Siebel Systems. Hiermee kunnen zij de effectiviteit en efficiency van de klantengerichte operaties verbeteren. De verdere uitbreiding van de onderliggende BPM-voorzieningen van Siebel Systems belooft een significante verbetering op te leveren van de manier waarop, en de snelheid waarmee, klanten kunnen reageren op interne en externe ontwikkelingen. Dit is mogelijk doordat:


- bedrijven nu een beter inzicht krijgen in de manier waarop zij zouden moeten opereren en de wijze waarop dit daadwerkelijk gebeurt;
- een naadloze ondersteuning mogelijk is van complexe processen die van meerdere applicaties gebruik maken en waarmee eindgebruikers van de organisatie via een reeks van interfaces werken;
- gebruikers in realtime werkprocessen kunnen bewerken en aanpassen.

Door gebruik te maken van Windows Workflow Foundation als de standaard workflow-omgeving voor de Siebel-oplossingen die gebaseerd zijn op de .Net server, kunnen klanten van beide organisaties gebruikmaken van 'best of breed' BPM-oplossingen die probleemloos en naadloos met Microsoft-producten en -technologieën samenwerken. Bovendien is een nauwe integratie met de bij .Net behorende ontwikkel- en runtime-omgevingen gerealiseerd waardoor een lagere 'total cost of ownership' (TCO) mogelijk is. Het initiatief past in een reeks van samenwerkingsverbanden die Siebel Systems in het kader van de Global Strategic Alliance voor een aantal jaren met Microsoft is aangegaan. Eerdere projecten hebben geleid tot een strakkere integratie met een brede reeks van Microsoft-producten, waaronder een serie Windows-versies, Internet Explorer, Internet Information Server, SQL Server, Microsoft Office, Outlook, Windows SharePoint Services en Exchange Server.

"Wij zijn erg blij om wederom nauw samen te werken met Siebel Systems voor hun nieuwe generatie klantgerichte oplossingen", zegt Eric Rudder, senior vice president voor servers en tools bij Microsoft. "Windows Workflow Foundation zal Siebel Systems helpen om de productiviteit van ontwikkelaars te vergroten en verbetert de mogelijkheden van klanten om workflows optimaal af te stemmen op hun specifieke behoeften."

Over Siebel Systems

Siebel Systems is de toonaangevende leverancier van oplossingen die de klant centraal plaatsen en aantoonbare en duurzame zakelijke en competitieve voordelen bieden. De multichannel oplossingen van Siebel Systems maken het organisaties mogelijk om alle interacties met klanten via web, contact center, live contacten, regiokantoren en partners op een intelligente wijze te beheren en te coördineren. De oplossingen van Siebel Systems zijn gebaseerd op 'best in class' voorzieningen ten aanzien van customer relationship management (CRM), business intelligence en data-integratie en kunnen zowel lokaal worden geïmplementeerd als via een hosted aanpak worden gebruikt. De oplossingen van Siebel Systems zijn afgestemd op de specifieke eisen en wensen van 23 branches en industrieën en omvatten branchespecifieke business processen, best practices en business insights. Zij zijn het resultaat van meer dan 2 miljard dollar aan research & development en 11 jaar aan ervaring bij meer dan 4000 organisaties. Samen met het uitgebreide netwerk van partners biedt Siebel Systems de mensen, processen en technologie die nodig zijn om waarde te genereren uit op klanten gerichte oplossingen. Wereldwijd vertrouwen meer dan 3 miljoen eindgebruikers in organisaties van ieder denkbare omvang op de oplossingen van Siebel Systems voor het realiseren van drastische verbeteringen voor het identificeren, acquireren, vasthouden en ondersteunen van klanten. Kijk voor meer informatie op www.siebel.com.

© 1990-2005 Siebel Systems Inc. Alle rechten voorbehouden. Siebel en het Siebel-logo zijn merken van Siebel Systems Inc. en kunnen geregistreerd zijn in bepaalde landen en jurisdicties. Alle andere productnamen, merknamen, logo's en symbolen kunnen merken zijn van hun respectievelijke eigenaren.

Meer informatie
Sandra Wasseur
Senior Marketing Director Western Europe
Siebel Systems
Telefoon: 020-5401000