KPN NV

|                                                        |Datum                  |
|                                                        |15 september 2005      |
|MSN® Messenger debuteert op i-mode-toestellen van Hi    |                       |
|Probleemloze instant messaging tussen PC en mobieltje   |                       |
|                                                        |Nummer                 |
|                                                        |05/038                 |
|                                                        |                       |
|                                                        |                       |
Vanaf vandaag bieden MSN en Hi de mogelijkheid MSN Messenger te gebruiken op i-mode-toestellen. Hierdoor kunnen klanten zelfs onderweg in contact blijven met hun familie en vrienden. MSN Messenger op i-mode biedt nu ook de voordelen en functies van MSN Messenger die beschikbaar zijn via de PC. Zo hebben klanten met één klik op de knop toegang tot hun volledige contactlijst van MSN Messenger, waardoor ze probleemloos contact kunnen opnemen met vrienden die online zijn.

MSN en i-mode werken samen aan het verhogen van de klantbeleving en de kwaliteitsverbetering van messaging tussen mobiele telefoons en PC's. De nieuwe dienst brengt klanten samen van MSN Messenger, 's werelds grootste instant messaging-dienst met meer dan 170 miljoen klanten wereldwijd, en i-mode met wereldwijd ruim 50 miljoen klanten, in een tijd dat messaging op PC's en mobiele telefoons in populariteit blijft toenemen.

Instant messaging (IM) tussen PC's en mobiele telefoons bouwt verder voort op het succes van SMS'en. Daarbij biedt IM voordelen zoals directe beschikbaarheid, de mogelijkheid te laten weten of een contact een bericht kan ontvangen evenals de mogelijkheid de volledige tekst van een gesprek te bekijken. Door de IM-functionaliteit toe te voegen en MSN- en i-mode-klanten met elkaar te verbinden verwachten beide ondernemingen nog meer interactie tussen PC-gebruikers en mobiele klanten, met als resultaat een toename van het messaging-verkeer.

Marcel Timmerhuis, Manager Consumenten Marketing bij KPN Mobiel: "Hi is trots om partner te worden van MSN voor het leveren van instant messaging op mobiel. Met i-mode van Hi neem je contact met je vrienden gewoon met je mee in je broekzak. Altijd en overal naartoe. Met i-mode streven we ernaar, het internet en de mobiele telefoon perfect aan elkaar aan te laten sluiten."

Joost Bon, Manager Communication Services bij MSN Nederland: "MSN Messenger is met meer dan 4,5 miljoen gebruikers in Nederland een ware sensatie en we zijn zeer blij dat het nu voor het eerst voor i-mode-gebruikers beschikbaar is. Deze lancering is een uitstekend voorbeeld van hoe MSN zijn uiterste best doet zijn diensten voor klanten altijd en overal beschikbaar te maken."

De kosten voor MSN Messenger, 's werelds populairste instant messaging-dienst, zijn voor i-mode-gebruikers, naast de kosten voor het i-mode-abonnement, E2,50 per maand.

Overal MSN'en met Hi is ook de boodschap in de nieuwste Hi reclamecampagne. Centraal in alle reclame-uitingen staat de nieuwste superheld van Hi, Chatman. Chatman is volslagen mobiel. Chatman is een indrukwekkende verschijning, iemand waar je graag een straatje voor om loopt. Net als alle anderen superhelden heeft ook Chatman een specialisme: koetjes en kalfjes. Chatman kan als geen ander praten over van alles en nog wat en doet dat altijd, waar hij ook gaat of staat. Hij is permanent in de lucht met MSN Messenger van Hi. De reclamcampagne gaat a.s. maandag 19 september van start.

i-mode en het i-mode-logo zijn merken of geregistreerde handelsmerken van NTT DoCoMo, Inc. in Japan en andere landen.

MSN is een geregistreerd handelsmerk van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen.


Noot voor de redactie (