15-9-2005
Mazda Award voor Auto Palace de Binckhorst b.v.
Auto Palace - de Binckhorst BV, sinds 37 jaar importeur van Mazda in
Nederland, heeft tijdens de IAA 2005, de Frankfurt Motorshow, een
Mazda-award in ontvangst mogen nemen. De Nederlandse importeur uit Den
Haag ontving de onderscheiding op het gebied van Klanttevredenheid
Sales. Het is de derde keer dat de Nederlandse Mazda-organisatie deze
prijs ontving: dat was eerder het geval in 1991 en 2001.
Eén van de belangrijkste doelstellingen van Mazda in Europa is het
behalen van de hoogste positie in Klanttevredenheid. Onderdeel daarvan
is de IWCS, de Industry Wide Customer Survey. Deze continue meting van
klanttevredenheid is een initiatief uit de jaren '90 van een vijftal
Japanse merken. Inmiddels is dit idee van Honda, Mazda, Mitsubishi,
Nissan en Toyota uitgebreid met andere Europese merken en uitgegroeid
tot een pan-Europees programma.
In Nederland worden de metingen verricht door het NIPO als
onafhankelijk onderzoeksbureau. Daarbij eindigde Mazda vorig jaar op
de tweede plaats, dit jaar werd opnieuw het doel bereikt, de eerste
positie in Klanttevredenheid Sales. De klant spreekt daarbij zijn
oordeel uit over alle vormen van service die de Mazda-dealer verleent
bij de aanschaf van een auto. De Award is een bekroning op de
fantastische inzet van de Mazda-dealers op het specifieke gebied van
klanttevredenheid sales.
Mazda