Mazda

15-9-2005

Mazda Award voor Auto Palace de Binckhorst b.v.

Auto Palace - de Binckhorst BV, sinds 37 jaar importeur van Mazda in Nederland, heeft tijdens de IAA 2005, de Frankfurt Motorshow, een Mazda-award in ontvangst mogen nemen. De Nederlandse importeur uit Den Haag ontving de onderscheiding op het gebied van Klanttevredenheid Sales. Het is de derde keer dat de Nederlandse Mazda-organisatie deze prijs ontving: dat was eerder het geval in 1991 en 2001.

Eén van de belangrijkste doelstellingen van Mazda in Europa is het behalen van de hoogste positie in Klanttevredenheid. Onderdeel daarvan is de IWCS, de Industry Wide Customer Survey. Deze continue meting van klanttevredenheid is een initiatief uit de jaren '90 van een vijftal Japanse merken. Inmiddels is dit idee van Honda, Mazda, Mitsubishi, Nissan en Toyota uitgebreid met andere Europese merken en uitgegroeid tot een pan-Europees programma.

In Nederland worden de metingen verricht door het NIPO als onafhankelijk onderzoeksbureau. Daarbij eindigde Mazda vorig jaar op de tweede plaats, dit jaar werd opnieuw het doel bereikt, de eerste positie in Klanttevredenheid Sales. De klant spreekt daarbij zijn oordeel uit over alle vormen van service die de Mazda-dealer verleent bij de aanschaf van een auto. De Award is een bekroning op de fantastische inzet van de Mazda-dealers op het specifieke gebied van klanttevredenheid sales.