FloraHolland
FloraHolland ook dit jaar weer sponsor van Bloemschikhappening 2005
FLORAHOLLAND (15 september 2005) - Van 16 tot en met 19 september 2005
verzamelt de top van de internationale bloembinders zich in de
Belgische Landcommanderij Alden Biesen. Voor de tiende keer vindt hier
de Bloemschikhappening plaats. Dit vierdaagse evenement wordt gerekend
tot één van de belangrijkste en meest hoogstaande
bloemschikevenementen in Europa. FloraHolland is in navolging van
voorgaande jaren ook dit jaar weer sponsor van de
Bloemschikhappening.
Tijdens verscheidene demonstraties tonen bloembinders, waaronder de
Belgische pionier Daniël Ost, hun vakmanschap en meesterschap en
vertellen zij over hun manier van werken en filosofie. Voor Daniël Ost
geldt dat het altijd gaat om unieke werken, meestal in opdracht, maar
altijd naar eigen inzicht, soms misschien eigenzinnig maar in de meest
positieve zin van het woord. Stap voor stap tonen de verschillende
bloembinders u de weg naar een perfecte bloemencreatie.
FloraHolland levert als sponsor van de Bloemschikhappening een
uitgebreid en exclusief assortiment bloemen. Het aanbod bestaat uit:
Hortensia, Rozen (Rosa Plaza), Zantedeschia (Geerlings, Kapiteyn en
Calla Deluxe), Gerbera/Germini (Florist de Kwakel), Chrysant
(Deliflor, Dekker en Fides), witte tulpen (Exclusive Flowers), Freesia
(Unicum Freesia), Hypericum (Gebr. Kolster) en Zonnebloemen. Deze
exclusieve soorten en noviteiten worden tijdens de demonstraties
gebruikt door de verschillende bloembinders. Naast de demonstraties
zullen een aantal bloembinders een sierkamer inrichten. De sierkamers
zijn bedoeld om bezoekers een idee te geven wat er zoal mogelijk is
met bloemen en sfeer. Voor het inrichten van de sierkamers maken de
bloembinders slechts gebruik van één soort bloem.
Het exclusieve assortiment geeft duidelijk aan dat ook op het gebied
van bloemen duidelijke trends en vernieuwingen gaande zijn. Kwekers
haken hier op in, herlanceren bepaalde bloemensoorten en ontwikkelen
nieuwe kleuren en vormen. FloraHolland is bij uitstek een veiling voor
de introductie en inkoop van noviteiten. FloraHolland heeft hiervoor
een speciale afdeling, FloraHolland Intro Point. Deze afdeling
verzorgt voor de verschillende schakels in de keten, van veredelaar
tot detaillist, dienstverlening op maat. Zij bieden bijvoorbeeld
advies over een noviteitenintroductie, voeren marktonderzoek uit voor
nieuwe producten en ontwikkelen in productconcepten.
---