FloraHolland


FloraHolland ook dit jaar weer sponsor van Bloemschikhappening 2005

FLORAHOLLAND (15 september 2005) - Van 16 tot en met 19 september 2005 verzamelt de top van de internationale bloembinders zich in de Belgische Landcommanderij Alden Biesen. Voor de tiende keer vindt hier de Bloemschikhappening plaats. Dit vierdaagse evenement wordt gerekend tot één van de belangrijkste en meest hoogstaande bloemschikevenementen in Europa. FloraHolland is in navolging van voorgaande jaren ook dit jaar weer sponsor van de Bloemschikhappening.

Tijdens verscheidene demonstraties tonen bloembinders, waaronder de Belgische pionier Daniël Ost, hun vakmanschap en meesterschap en vertellen zij over hun manier van werken en filosofie. Voor Daniël Ost geldt dat het altijd gaat om unieke werken, meestal in opdracht, maar altijd naar eigen inzicht, soms misschien eigenzinnig maar in de meest positieve zin van het woord. Stap voor stap tonen de verschillende bloembinders u de weg naar een perfecte bloemencreatie.

FloraHolland levert als sponsor van de Bloemschikhappening een uitgebreid en exclusief assortiment bloemen. Het aanbod bestaat uit: Hortensia, Rozen (Rosa Plaza), Zantedeschia (Geerlings, Kapiteyn en Calla Deluxe), Gerbera/Germini (Florist de Kwakel), Chrysant (Deliflor, Dekker en Fides), witte tulpen (Exclusive Flowers), Freesia (Unicum Freesia), Hypericum (Gebr. Kolster) en Zonnebloemen. Deze exclusieve soorten en noviteiten worden tijdens de demonstraties gebruikt door de verschillende bloembinders. Naast de demonstraties zullen een aantal bloembinders een sierkamer inrichten. De sierkamers zijn bedoeld om bezoekers een idee te geven wat er zoal mogelijk is met bloemen en sfeer. Voor het inrichten van de sierkamers maken de bloembinders slechts gebruik van één soort bloem.

Het exclusieve assortiment geeft duidelijk aan dat ook op het gebied van bloemen duidelijke trends en vernieuwingen gaande zijn. Kwekers haken hier op in, herlanceren bepaalde bloemensoorten en ontwikkelen nieuwe kleuren en vormen. FloraHolland is bij uitstek een veiling voor de introductie en inkoop van noviteiten. FloraHolland heeft hiervoor een speciale afdeling, FloraHolland Intro Point. Deze afdeling verzorgt voor de verschillende schakels in de keten, van veredelaar tot detaillist, dienstverlening op maat. Zij bieden bijvoorbeeld advies over een noviteitenintroductie, voeren marktonderzoek uit voor nieuwe producten en ontwikkelen in productconcepten.


---