Ingezonden persbericht
Chris Woerts meest invloedrijke sponsorman
Chris Woerts is door Sponsor Magazine uitgeroepen tot meest invloedrijke man in sponsoring in Nederland.
De voormalige commercieel directeur van de Eredivisie CV en huidige marketing directeur van Feyenoord, dankt zijn eerste plaats aan de succesvolle verkoop van zowel de mediarechten van de Eredivisie als de invulling van de sponsoring van de ECV. "De klus waar drie jaar voor stond, wist 'no-nonsense' Chris in amper 14 maanden te klaren", aldus Sponsor Magazine. Het betekent een verdrievoudiging van het inkomen van ECV tot bijna 100 miljoen euro. "Woerts is de terechte nieuwe nummer 1", concludeert het vakblad voor sponsoring Sponsor Magazine.
Op de tweede plaats in de lijst van 20 meest invloedrijke mensen in sponsoring staat de sponsormanager van Rabobank Nederland Vincent Pijpers. Pijpers staat niet alleen tweede omdat de Rabobank de grootste sponsor van Nederland is, maar ook vanwege zijn bestuurlijke taken en adviserende rol die hij heeft binnen het vak. De nummer 1 van de afgelopen jaren Marcel Beerthuizen (TBWA\BEC) moet dit keer genoegen nemen met een derde plaats.
Grootste stijger in de lijst is Michael Amiabel, de huidige voorzitter van de Sectie Sponsoring van het GVR. Amiabel verliet onlangs sportmarketingbureau Trefpunt om de Benelux-operatie van het internationale sponsoradviesbureau Performance op te zetten.
Nieuw in de lijst zijn Geert Boogaard, programmamanager Cultuur van de Stichting Doen, en minister van Justitie Piet Hein Donner, verantwoordelijk voor het beëindigen van een van de meest succesvolle sponsorships in het betaalde voetbal, namelijk Holland Casino en de Eredivisie.
Het is het vijfde jaar dat Sponsor Magazine een lijst publiceert met de meest invloedrijke mensen op het gebied van sponsoring. De complete lijst is te vinden in het nieuwe nummer van Sponsor Magazine.