Ingezonden persbericht

Siebel Systems vergroot met nieuwe versie de enterprise-functionaliteit van Siebel CRM OnDemand

Release 9 biedt integratie met Lotus Notes, gebruik van eigen merknamen door klanten en partners, en integratie van Contact OnDemand met 'on-premise' Siebel-oplossingen

SAN MATEO, Calif. - 14 september 2005 - Siebel Systems heeft Siebel CRM OnDemand versie 9 aangekondigd. Het gaat om de vierde nieuwe versie van deze hosted CRM-oplossing die de organisatie in 2005 uitbrengt. Release 9 biedt een naadloze integratie met Lotus Notes, maar ook van Siebel Contact OnDemand - de hosted oplossing voor contact centers - en Siebel's zogeheten 'on-premise' CRM-oplossingen. Bovendien biedt de nieuwe versie aan zowel organisaties als wederverkopers de mogelijkheid om de hosted CRM-oplossing onder eigen merknaam aan klanten en medewerkers aan te bieden.

"De afgelopen tien jaar hebben organisaties uit de Global 2000 een beroep op Siebel Systems gedaan om 's werelds beste CRM-oplossingen te ontwikkelen. Siebel CRM OnDemand 9 geeft heel goed aan waarom zoveel van deze organisaties nu kiezen voor onze hosted CRM-oplossing. Zij zijn zeer gecharmeerd van het gebruiksgemak, de minimale risico's en de snelle ingebruikname die mogelijk is met Siebel CRM OnDemand", zegt Keith Raffel, als group vice president verantwoordelijk voor Siebel CRM OnDemand. "Gebruikers van Lotus Notes kunnen nu gebruik maken van dezelfde 'out of the box'-functionaliteit als hun collega's die Outlook toepassen. Daarmee wordt Siebel CRM OnDemand een zeer interessante optie voor nog eens negentig miljoen eindgebruikers. Ook gebruikers van Siebel's traditionele 'on-premise' oplossingen die op zoek zijn naar een snel in gebruik te nemen en kostenbesparende oplossing, kunnen nu hun voordeel doen met Siebel CRM OnDemand."

"De integratie van Siebel CRM OnDemand met Lotus Notes zal de adoptie van Siebel CRM OnDemand onder onze medewerkers aanzienlijk doen toenemen", zegt Charles Cox, vice president sales and marketing van Datatrend Technologies. "Siebel Systems demonstreert hiermee heel duidelijk het commitment van de organisatie ten aanzien van de hosted softwaremarkt. Wij zijn erg blij met de verbeteringen die nu in Siebel CRM OnDemand zijn doorgevoerd."

"Als gebruiker van Siebel Call Center zijn wij aangenaam verrast door de nieuwe spraak- en voice mail-kanalen die nu in Siebel CRM OnDemand beschikbaar zijn", zegt Joan Konsdorf, vice president of global client services van Bally Gaming and Systems. "Doordat wij Siebel Contact OnDemand nu kunnen integreren met onze 'on-premise' oplossingen van Siebel Systems, kunnen wij onze klantgerichte operaties verder uitbreiden, zonder dat wij in extra hardware hoeven te investeren. Het resultaat is heel duidelijk: minder complexiteit en lagere kosten."

Siebel CRM OnDemand 9 breidt de toch al krachtige functionaliteit van Siebel's hosted oplossing verder uit. Nieuwe voorzieningen zijn onder andere:

CRM OnDemand
* Voorgeconfigureerde integratie met Lotus Notes - Hierdoor is een hogere productiviteit van verkoopmedewerkers mogelijk, terwijl ook de adoptie door eindgebruikers verder zal toenemen. Met deze nieuwe functionaliteit, gecombineerd met de bestaande ondersteuning van Microsoft Outlook, biedt Siebel CRM OnDemand 'out of the box' ondersteuning voor deze email- en agenderingsoplossing, die door 95 procent van de grote organisaties wordt toegepast.
* Mogelijkheden voor aanbieden onder eigen naam - Deze voorziening maakt het bedrijven en wederverkopers mogelijk om het gebruik dat zij van Siebel CRM OnDemand maken aan te passen aan de eigen bedrijfsidentiteit. Organisaties kunnen nu hun eigen merknaam gebruiken wanneer zij sales leads en informatie over gezamenlijke projecten en verkopen via Siebel CRM OnDemand uitwisselen.

Contact OnDemand
* Siebel Virtual CTI Connector - Biedt bestaande gebruikers van Siebel's 'on-premise' implementaties voorzieningen voor contact centers die gebruikers de zeer snelle ingebruikname en de lage 'total cost of ownership' (TCO) bieden die kenmerkend is voor hosted oplossingen. Organisaties die Siebel CRM OnDemand besluiten toe te passen, kiezen voor een minimale implementatietijd, terwijl ook de kosten voor CTI-middleware en de toe te passen technische infrastructuur zeer laag zijn.
* Integratie met interactieve voice-response systemen (IVR) van andere aanbieders - Siebel CRM OnDemand 9 maakt het mogelijk om via een 'service oriented architecture' (SOA) tot een integratie met IVR-oplossingen van derden te komen. Hierdoor kunnen de complexiteit en de investeringen die anders nodig zijn voor integratie worden voorkomen.

Uitgebreide analytische voorzieningen
* Uitgebreide voorzieningen voor datawarehouses - Maakt een rijkere kijk op klanten en prospects mogelijk.
* Betere realtime prestatiestatistieken - Hiermee kunnen de activiteiten van medewerkers verder worden verbeterd.

Siebel CRM OnDemand 9 is per direct beschikbaar. Kijk voor meer informatie op www.crmondemand.com.

Over Siebel Systems

Siebel Systems is de toonaangevende leverancier van oplossingen die de klant centraal plaatsen en aantoonbare en duurzame zakelijke en competitieve voordelen bieden. De multichannel oplossingen van Siebel Systems maken het organisaties mogelijk om alle interacties met klanten via web, contact center, live contacten, regiokantoren en partners op een intelligente wijze te beheren en te coördineren. De oplossingen van Siebel Systems zijn gebaseerd op 'best in class' voorzieningen ten aanzien van customer relationship management (CRM), business intelligence en data-integratie en kunnen zowel lokaal worden geïmplementeerd als via een hosted aanpak worden gebruikt. De oplossingen van Siebel Systems zijn afgestemd op de specifieke eisen en wensen van 23 branches en industrieën en omvatten branchespecifieke business processen, best practices en business insights. Zij zijn het resultaat van meer dan 2 miljard dollar aan research & development en 11 jaar aan ervaring bij meer dan 4000 organisaties. Samen met het uitgebreide netwerk van partners biedt Siebel Systems de mensen, processen en technologie die nodig zijn om waarde te genereren uit op klanten gerichte oplossingen. Wereldwijd vertrouwen meer dan 3 miljoen eindgebruikers in organisaties van ieder denkbare omvang op de oplossingen van Siebel Systems voor het realiseren van drastische verbeteringen voor het identificeren, acquireren, vasthouden en ondersteunen van klanten. Kijk voor meer informatie op www.siebel.com.

© 1990-2005 Siebel Systems Inc. Alle rechten voorbehouden. Siebel en het Siebel-logo zijn merken van Siebel Systems Inc. en kunnen geregistreerd zijn in bepaalde landen en jurisdicties. Alle andere productnamen, merknamen, logo's en symbolen kunnen merken zijn van hun respectievelijke eigenaren.

Meer informatie
Sandra Wasseur
Senior Marketing Director Western Europe
Siebel Systems
Telefoon: 020-5401000