Ingezonden persbericht
Informatica breidt mogelijkheden op gebied van data kwaliteit uit
~ Aanbod versterkt door partnerovereenkomsten met onder andere Trillium Software ~
Nieuwegein, 14 september 2005 - Informatica Corporation (NASDAQ: INFA), marktleider op het gebied van data integratiesoftware, breidt haar oplossingen op het gebied van data kwaliteit verder uit. Hiertoe heeft het bedrijf nieuwe partnerovereenkomsten gesloten met ondermeer Harte-Hanks Trillium Software, leveranciers van data kwaliteitsoftware. Zo werd er een wereldwijde OEM-overeenkomst getekend met Trillium Software op basis van eerdere gezamenlijke partnerinitiatieven. Zeker in Nederland hebben Informatica en IntoDQ (de distributeur van Trillium software in de Benelux) al succesvol samengewerkt. Ook dit kwartaal zullen ze gezamenlijk seminars organiseren op het gebied van data kwaliteit en data profiling. Daarnaast is de langdurige, wereldwijde OEM-overeenkomst met Firstlogic hernieuwd en uitgebreid om nieuwe toepassingen mogelijk te maken.
Om het aanbod voor haar wereldwijde klanten nog verder uit te breiden, wordt de zesjarige relatie met Harte-Hanks Trillium Software nu officieel vastgelegd met een OEM-partnerovereenkomst. De twee bedrijven hadden reeds een groot aantal gezamenlijke klanten. Door deze wereldwijde overeenkomst wordt de data cleansing-software van Trillium per direct een onderdeel van Informatica's data kwaliteitoplossing.
Firstlogic levert software voor datastandaardisatie en data cleansing. Deze software is al bij ruim 160 klanten geïntegreerd in het PowerCenter data integratieplatform. Door de uitbreiding van de overeenkomst kunnen PowerCenter-omgevingen nu ook gebruik maken van de data matching- en IQ8-functionaliteit van Firstlogic.
Informatica biedt een complete benadering van data kwaliteit door haar data transformatie-engine, en mogelijkheden voor data profiling, datacorrectie, audit-trail reporting, afkomst- en afhankelijkheidsanalyses en opschoning van namen en adressen.
De data kwaliteitoplossing, die naadloos werkt binnen de PowerCenter-omgeving, standaardiseert, valideert, en corrigeert naam- en adresgegevens om de integriteit en waarde van de sources binnen een organisatie te maximaliseren en gebruikers te voorzien van nauwkeurige, bedrijfsrelevante informatie. Om de prestaties te optimaliseren maakt de oplossing ook gebruik van de connectiviteit, metadata, parallelle performance en lineaire schaalbaarheid van het PowerCenter-platform. Het aantal gegevensbronnen dat opgeschoond kan worden, wordt zo verhoogd en de kwaliteit van data in een organisatie wordt verbeterd.
"Trillium Software en Firstlogic zijn erkende marktleiders, met unieke mogelijkheden op het gebied van data cleansing en matching. Deze oplossingen complementeren de reeds bestaande krachtige transformatie- en profiling-mogelijkheden van Informatica's aanbod op het gebied van data kwaliteit", aldus Bert Oosterhof, director of technology bij Informatica. "Om onze klanten de meest effectieve data cleansing- en matching-functionaliteit te kunnen bieden, werken we nauw samen met de beste leveranciers om de beste data kwaliteit en integratie-functionaliteit op een enkel platform te kunnen leveren."
"Datastandaardisatie, cleansing, matching, profiling en andere functies waar data kwaliteit uit bestaat, zijn essentieel voor klanten om het meest te halen uit hun data integratie-implementaties", aldus Eric Rogge, vice-president en director researcher bij Ventana Research. "Informatica's overeenkomsten met Firstlogic en Trillium versterken het PowerCenter-platform en bieden haar klanten bewezen technologie."
Informatica Nederland organiseert samen met IntoDQ, de Nederlandse distributeur van Trillium, op 27 september een data quality en profiling product refresh seminar voor haar klanten. Daarnaast is data kwaliteit één van de onderwerpen van de breakout-sessies tijdens Informatica's community event op 4 oktober.
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over Informatica
Informatica Corporation is een marktleider op het gebied van software voor enterprise data integratie. Dankzij Informatica's producten zijn bedrijven in staat om bedrijfsdata toegankelijk te maken en deze te integreren, consolideren en migreren tussen alle verschillende systemen en processen. Op deze manier wordt de complexiteit verminderd, consistentie verzekerd en de business voorzien van waardevolle informatie. Meer dan 2.200 bedrijven wereldwijd vertrouwen op Informatica voor al hun behoeftes op het gebied van enterprise data integratie.
###
Voor meer informatie over Informatica kunt u contact opnemen met:
Informatica Nederland
Maaike Hilbrand, Senior Marketing Manager
Tel: 030-6086700
E-mail: mhilbrand@informatica.com
Voor verdere persinformatie kunt u contact opnemen met:
Cathelijne van den Bosch van LEWIS, het IT PR bureau
Tel: 040 235 46 00
E-mail:cathelijnev@lewispr.com
###
Notitie: Informatica is een geregistreerd handelsmerk van Informatica Corporation in de Verenigde Staten en in rechtsgebieden over de hele wereld. Alle andere bedrijfs- of productnamen kunnen handelsmerken of handelsnamen zijn van de respectievelijke eigenaren.
LEWIS - Global Public Relations
Hoevenweg 23
5652 AW Eindhoven
Nederland
Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
The Holmes Report - Best consultancy to work for, 2004
Financial Times - Top 20 Best Places to Work, 2004
PRWEEK UK - Top ten all-sector agency, 2004
PRWEEK US - Fastest climbing technology agency, 2004