Eerste oranje brievenbus in januari - TPG Post wijzigt haar naam per 15 mei
2006 in TNT Post
14 September 2005 - Vanaf 1 januari aanstaande worden de rode iconen
van TPG Post - zoals brievenbussen, kleding, bedrijfsmiddelen en
gebouwen - geleidelijk aangepast aan de nieuwe TNT Post huisstijl en
kleuren de komende jaren oranje. Op 15 mei 2006 doopt Koninklijke TPG
Post haar naam om in Koninklijke TNT Post. De huisstijloperatie is een
logisch gevolg van de naamswijziging van TPG in TNT.
Natuurlijk vervangingsmomenten worden benut, waardoor het mogelijk is
de huisstijloperatie in een periode van drie jaar met een beperkte
investering te realiseren. De huisstijlaanpassingen zijn grotendeels
in januari 2009 afgerond. Dankzij deze geleidelijke doorvoering worden
kosten beperkt.
Jaarlijks 4500 oranje brievenbussen
De invoering van de nieuwe huisstijl valt samen met de plaatsing van
het nieuwe model rode brievenbus, die al in 2003 gestart is. Tot op
heden zijn in de regios Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den Haag,
Dordrecht en Amersfoort 5.300 nieuwe rode brievenbussen geplaatst.
Daarnaast staan er nog 13.000 oude rode tweelingbrievenbussen en 2.600
rode eenlingbrievenbussen verspreid door Nederland. Het
vervangingstraject voor de rode brievenbussen ziet er als volgt uit:
* Vanaf januari 2006 tot en met december 2008 worden jaarlijks 4.500
oranje brievenbussen geplaatst (nieuw model). In januari 2006
wordt de eerste nieuwe oranje brievenbus geplaatst;
* Oude rode brievenbussen krijgen in 2006 een sticker met het TNT
Post logo;
* De 5.300 reeds geplaatste nieuwe rode brievenbussen (nieuw model)
krijgen in 2006 een nieuwe rode klep met TNT Post logo;
* In 2009 en 2010 worden de 5.300 al geplaatste nieuwe rode
brievenbussen (nieuw model) en de eenlingbrievenbussen als laatste
vervangen door oranje brievenbussen.
De vervanging van kleding, bedrijfsmiddelen, voertuigen en gebouwen
zal als volgt verlopen:
* In 2006 wordt de meest in het oog springende kleding vervangen
(all seasons jack, polo en cap postbodes), vanaf 2007 volgen de
overige kledingstukken;
* Stempels en schoudertassen worden vanaf 2006 vervangen,
roodrunners krijgen in 2006 een sticker met het nieuwe TNT Post
logo, fietstassen worden op vervangingsbasis (binnen 8 en 12 jaar)
vervangen;
* In 2005 zijn op vervangingsbasis de 570 nieuw geleverde voertuigen
al in de nieuwe huisstijl uitgevoerd. Rode voertuigen krijgen in
2006 een sticker met TNT Post logo en een deel van de opleggers
van Transport blijven rood tot 2010;
* Het hoofdkantoor TPG Post krijgt in 2006 het nieuwe uiterlijk,
tevens worden vanaf 2006 de TPG Post Servicepunten en Postkantoren
aangepast. De Business Points en overige gebouwen worden in 2007
aangepast.
Naamswijziging logische stap in internationale ambitie
TPG heeft op 8 april 2005 haar naam veranderd in TNT. Als logisch
gevolg hiervan wijzigt TPG Post haar naam per 15 mei 2006 in TNT Post.
Bij een wereldbedrijf hoort een wereldmerk. De naam TNT staat
internationaal bekend als snel en innovatief en maakt het bedrijf
beter internationaal herkenbaar. Met netwerken in acht Europese landen
is TPG Post een Europees postbedrijf. Ook levert de rebranding
kostenvoordelen. Op grote schaal kan gezamenlijk worden ingekocht,
investeringen in reclamecampagnes en huisstijl kunnen worden
gecombineerd. Omdat de huisstijloperatie geleidelijk wordt
doorgevoerd, blijven de kosten beperkt. Harry Koorstra, binnen de Raad
van Bestuur verantwoordelijk voor de divisie Mail: De geleidelijke
invoering geeft onze klanten en medewerkers de tijd om te wennen aan
de oranje kleur. We veranderen van naam en kleur, maar we blijven voor
onze klanten wel hetzelfde kwaliteitsbedrijf.
TNT Group