Ingezonden persbericht
Sony Europe kiest Media Catalyst voor e-mailmarketing
Amsterdams bureau verzorgt digitale communicatie voor miljoenen Europese Sony-klanten
Amsterdam, 13 september 2005 - Sony Europe heeft na een selectieprocedure onder diverse bureaus gekozen voor Media Catalyst als e-mailmarketingbureau. Het Amsterdamse bureau, gespecialiseerd in digitale marketing, wordt verantwoordelijk voor de creatie en vormgeving van Sony's e-mailmarketingactiviteiten. Sony Europe selecteerde Media Catalyst vooral vanwege de strategische denkwijze en de creativiteit van het bureau. De overeenkomst is gesloten voor een jaar en omvat de My Sony-, Digital Imaging-, Home Entertainment- en Walkman-nieuwsbrieven die gezamenlijk enkele miljoenen abonnees hebben. De nieuwsbrieven worden in 28 verschillende talen verzonden binnen 35 Europese landen.
Sony ziet e-mailmarketing als middel om de merknaam te ondersteunen, de zichtbaarheid van zijn producten te vergroten en de verkoop te stimuleren. Het grote voordeel van deze manier van communiceren voor Sony Europe is, dat tegen relatief lage kosten een omvangrijke groep (potentiële) klanten te bereiken is. Doordat abonnees zich zelf inschrijven voor de nieuwsbrieven, is Sony ervan verzekerd dat er een informatiebehoefte bestaat en dat mensen graag nieuwsbrieven willen ontvangen.
"De overeenkomst met Media Catalyst zorgt voor creativiteit en originaliteit in onze e-mailmarketing", zegt Deborah Womack, Senior Manager Customer Loyalty bij Sony Europe. "Uit de pitch onder een aantal vooraanstaande bureaus bleek dat het Amsterdamse bureau de juiste combinatie biedt tussen creativiteit en de diverse processen. Tevens heeft Media Catalyst de expertise om digitale communicatie op diverse manieren in te zetten. Media Catalyst heeft bewezen uitstekend met ons te kunnen meedenken om onze klanten op de juiste wijze te bereiken."
"We zijn verheugd om te gaan samenwerken met Sony Europe", zegt Hans Howarth, algemeen directeur van Media Catalyst. "De samenwerking biedt verregaande mogelijkheden om verder te gaan dan e-mailnieuwsbrieven. We gaan voor Sony een gepersonaliseerde en gerichte multichannel-aanpak van digitale communicatie ontwikkelen, waarin ROI en creatieve concepten hand in hand gaan. Onze ervaring met de creatieve combinatie van zich steeds ontwikkelende technologie en nieuwe marketingtechnieken zorgt ervoor dat we toegevoegde waarde leveren en niet uitsluitend een herkenbare marketingboodschap."
Over Media Catalyst
Media Catalyst is gespecialiseerd in digitale marketing en interactieve-communicatieoplossingen, en heeft naast haar hoofdkantoor in Amsterdam vestigingen in Los Angeles, New York en Stockholm. Sinds de oprichting in 2001 toont Media Catalyst een continue groei zonder investeringen van buitenaf. Het bureau werkt onder andere voor internationale klanten als Sony Ericsson Mobile Communications, Yamaha Motor Europe, M&R Print, Canon, World Press Photo, Schiphol Group en Sony Europe.
Voor meer informatie: www.mediacatalyst.com
Ingezonden persbericht