Gang naar gemeente lastig voor veel bewoners
Gemeente Haarlem start uitgifte identiteitskaarten in verpleeghuizen en woonzorgcentra
Op dinsdag 13 september 2005 start de gemeente Haarlem met de uitgifte van identiteitskaarten in verpleeghuizen en woonzorgcentra. Dit omdat het voor veel bewoners van instellingen moeilijk of onmogelijk is om naar de Publieksdienst te komen. In de Publieksdienst aan de Zijlsingel is de afdeling Burgerzaken ondergebracht, die in Haarlem alle identiteitskaarten uitgeeft.
Met dit initiatief - waarbij Burgerzaken dus naar de klant toekomt - wordt het voor deze groep weer mogelijk om aan de identificatieplicht te voldoen. Een geldig legitimatiebewijs is bijvoorbeeld nodig voor een ziekenhuisopname.
Tot eind 2005 zal Burgerzaken 16 instellingen bezoeken. Naar verwachting gaat Burgerzaken tijdens deze periode méér dan 1500 identiteitsbewijzen uitgeven.
|Dit initiatief start op dinsdag 13 september 2005 vanaf | |10:00 uur tot ongeveer 12:00 | | | |Locatie: Janskliniek | |Adres: Ridderstraat 32 in Haarlem | | | |Deze ochtend zal Burgerzaken ongeveer 35 aanvragen | |behandelen. |
Pers is welkom
U bent dinsdag vanaf 09:45 welkom bij deze start. U krijgt dan een duidelijke uitleg van dit initiatief. Ook is het mogelijk om Hans Heilig van Burgerzaken te interviewen, initiatiefnemer van deze actie. Ook is er gelegenheid voor het maken van foto's.
Voor meer informatie en aanmelding: Ton Boon, 023-511 4483, amboon@haarlem.nl
sector Publieksdienst
Ton Boon, communicatieadviseur
023-511 4483
023-511 5172
amboon@haarlem.nl