Met Sponsor Loterij Superbal elke week kans op 1 miljoen
Nationale postcode loterij
Sponsor Loterij introduceert nieuw spel
Met Sponsor Loterij Superbal elke week kans op 1 miljoen
Onder het motto van Sponsor Loterij-ambassadeur Johan Cruijff 'Als je niet meedoet, kan je
niet winnen' introduceert de Sponsor Loterij een nieuw wekelijks hoofdspel: Superbal. Deze
week start de landelijke campagne voor Superbal, waarin Cruijff het Nederlandse publiek
oproept tot het meespelen met Superbal. De campagne bestaat uit radio- en tv-commercials
alsmede advertenties in verschillende dagbladen.
De trekking van de Superbal-getallen vindt plaats in het tv-programma Sponsor Loterij
Superbal, elke zondag om 18.00 uur bij Talpa. Wekelijks maakt men kans op prachtige
prijzen, oplopend tot één miljoen euro.
Sponsor Loterij Superbal
Elke zondagavond om 18.00 uur is Sponsor Loterij Superbal bij Talpa te zien. Onder leiding
van showmaster Rolf Wouters neemt een aantal kandidaten het tegen elkaar op. In de
spelshow staan algemene kennis en onderlinge competitie, tactiek en lef centraal. Elke
spelronde wordt gespeeld met drie kandidaten, waarvan er één doorgaat naar
de halve finale. Wie vervolgens tot de finale doordringt, gaat uiteindelijk 'cabrio
schieten'. Hierbij maakt de kandidaat kans op een van de drie prachtige cabrio's. Tevens
gaat Rick Brandsteder bij winnaars thuis langs om wekelijks maar liefst drie Opel Tigra
Cabrio's uit te reiken!
Deelnemers van de Sponsor Loterij kunnen actief meespelen met de thuisgestuurde
Superbalkaarten door tijdens de trekking in het programma Superbal-getallen van de kaart
weg te strepen. Heeft men alle elf ballen én de Superbal met de letter goed, dan
wint men één miljoen! De gewonnen prijzen worden automatisch uitgekeerd.
50% voor sport en gezondheid
Voor 6,50 euro per maand spelen deelnemers van mee met de Sponsor Loterij (13 trekkingen
per jaar). De helft van de inleg per lot gaat naar goede doelen op het gebied van sport,
gezondheid en welzijn en vele clubs en verenigingen in het land. In 2004 werd er, dankzij
de ruim 800.000 deelnemers die maandelijks met circa 1.000.000 loten meespelen, 73 miljoen
euro omgezet. Hiervan werd ruim 41 miljoen euro verdeeld over 33 goede doelen en ruim
1.700 clubs en verenigingen. Sinds 1998 heeft de Sponsor Loterij 229 miljoen euro
uitgekeerd aan goede doelen.
Uniek aan de Sponsor Loterij is dat deelnemers zelf kunnen kiezen voor welk goede doel zij
meespelen. De helft van de maandelijkse inleg gaat rechtstreeks naar dit zelfgekozen doel,
club of vereniging.
Wie zijn lot niet koppelt aan een specifiek doel, speelt mee voor de 33 vaste goede doelen
van de Sponsor Loterij, zoals het Aids Fonds, KWF Kankerbestrijding, Humanitas, Jantje
Beton, de Johan Cruyff Foundation, Special Olympics Nederland en de Richard Krajicek
Foundation.
Amsterdam, 12 september 2005
Noot voor de redactie (