Ingezonden persbericht
Startpagina kiest voor Colonel Parker
Amsterdam, 12 september 2005 - Startpagina, de grootste internetsite van Nederland, heeft na een competitie gekozen voor Colonel Parker. Colonel Parker heeft deelgenomen aan de pitch in samenwerking met Ni Crossmedia Concepts. Hiervoor had Startpagina geen vast reclamebureau.
Startpagina zal starten met een reclamecampagne in het komend najaar. Middels deze campagne wil Startpagina meer bekendheid genereren voor de website en de vele mogelijkheden die zowel Startpagina.nl als de ruim 4600 dochterpagina's bieden.
"We bereiken natuurlijk elke dag al geweldig veel mensen met Startpagina," aldus Bert Wiggers, directeur van Startpagina. "dat is het beste bewijs dat Nederlanders baat hebben bij de expertise die tot uiting komt in de 4600 Startpagina's. De snelle groei van de afgelopen jaren hebben we vooral te danken aan de toewijding van de paginabeheerders die met een geweldig enthousiasme aan hun pagina's werken. Nu willen we middels een te voeren campagne nog meer mensen bekend maken met Startpagina, want wij zijn ervan overtuigd dat er nog heel veel mensen zijn die daar baat bij kunnen hebben."
Met de te voeren campagne stelt Startpagina zich ten doel het aantal bezoekers en de bezoekfrequentie verder te verhogen. Tot de middelenmix zullen TV, events, print en vanzelfsprekend internet behoren.
(205 woorden)
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over Startpagina:
www.startpagina.nl biedt een overzicht van ca 400 links naar populaire en kwalitatieve sites op internet. Startpagina.nl werd in 1998 door Durk Jan de Bruin opgezet en ontwikkelde zich al snel tot één van de grootste en best bezochte websites van Nederland. Naast dé Startpagina bestaan er ruim 4600 Startpagina's (http://www.pagina.nl/) over uiteenlopende onderwerpen. Deze pagina's worden onderhouden door een actieve community van zelfstandige beheerders, enthousiaste experts op hun eigen kennisgebied.
Over Colonel Parker:
Het reclamebureau Colonel Parker is in 2004 opgericht. De partners zijn Pieter van Velsen, Jeroen Ragas en Stephan Zeijlemaker. De naam is een eerbetoon aan Colonel Parker, de legendarische manager van Elvis. Een Nederlander bovendien. Hij zocht altijd mogelijke nieuwe wegen en middelen om Elvis beroemd te maken. Ons doel is, via iedere mogelijke weg, de merken van onze klanten ongekend populair te maken, zodat ze hun commerciële doelstellingen realiseren. Dat doet Colonel Parker door samen te werken met specialisten zoals NiCC/Red Goat. Colonel Parker werkt o.a. voor: Croky, Vitae, Auping, de Nederlandse Ski Vereniging en Startpagina
www.colonelparker.nl
Over NiCC/Redgoat:
Ni Crossmedia Concepts/Redgoat is gespecialiseerd in online- en interactieve marketingcommunicatie; 3D- en motion design; en geïntegreerde crossmediale marketing concepten. NiCC/Redgoat is zowel architect als projectontwikkelaar van deze crossmediale concepten en zoekt voortdurend naar (nieuwe) interactieve communicatie mogelijkheden om de dialoog tussen merk en consument te verbeteren, waarbij de identiteit van het merk centraal blijft staan.
NiCC/Redgoat werken voor accounts als o.a. War Child Nederland, Mattel, ING bank, EA Games Benelux, Ascari, Tropenzorg, New Rulez, IEX.nl., Kaboem, CU2, Govcert, Startgames, Belcompany en Struik Foods Europe.
www.nicc.nl/ www.redgoat.nl
Voor meer persinformatie:
Lianne van der Kruk
T: +31 (0)20 8404500
E: lianne.van.der,kruk@ilsemedia.nl
LEWIS - Global Public Relations
Hoevenweg 23
5652 AW Eindhoven
Nederland
Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
The Holmes Report - Best consultancy to work for, 2004
Financial Times - Top 20 best places to work, 2004
PRWEEK UK - Top ten all-sector agency, 2004
PRWEEK US - Fastest climbing technology agency, 2004