Ingezonden persbericht
Avaya en Equant kondigen wereldwijde strategische samenwerking aan
Wereldwijde Avaya-alliance voor geavanceerde IP-communicatieproducten en -diensten voor de internationale zakelijke markt
FRANKFURT en PARIJS (12 september 2005) - Avaya, Inc. (NYSE:AV) en Equant hebben een wereldwijde strategische samenwerkingsovereenkomst gesloten om gezamenlijk geavanceerde IP-communicatieoplossingen te leveren aan klanten. Met deze alliantie leggen beide bedrijven de basis voor verdere onderlinge samenwerking op het gebied van de ontwikkeling van IP-communicatieoplossingen en gerelateerde applicaties.
Equant is de wereldwijde strategische partner van Avaya voor IP-telefonie en IP-contactcenterdiensten. Als partner levert Equant vanaf nu in meer dan 95 landen geïntegreerde Avaya-oplossingen aan zijn klanten en biedt het de geavanceerde functies van Equants 'intelligente netwerk'. In samenwerking met Avaya Communications Manager worden oproepfuncties aangeboden, die verder gaan dan traditionele spraakdiensten. Klanten profiteren door deze samenwerking van kostefficiënte oplossingen, bescherming van bestaande investeringen, laag risico van overgang naar nieuwe technologie en directe contacten doordat het aantal externe leveranciers wordt verkleind.
Het eerste gezamenlijke product is een beheerde IP-telefonieoplossing die speciaal is ontwikkeld voor multinationals. Deze flexibele en schaalbare oplossing koppelt een Avaya-applicatie aan de VoIP VPN-service van Equant. Het nieuwe aanbod omvat geïntegreerde ondersteuning tijdens de volledige levenscyclus: van consulting tot en met implementatie en doorlopende ondersteuning van de beheerdiensten.
Volgens de overeenkomst mag Equant de productportfolio van Avaya in meer dan 95 landen wederverkopen in het kader van de Enterprise Telephony-service. Daarnaast zal Equant hosted IP-communicatiediensten verlenen aan geselecteerde klanten op basis van de Avaya-technologie. Tevens koos Equant Avaya als keypartner voor spraakdiensten binnen zijn multivendor-strategie.
"De combinatie van de IP-telefonie en de contactcenter applicaties van Avaya met het wereldwijde netwerk van Equant vormt een bijzonder aantrekkelijk aanbod op de internationale markt", aldus Denzil Samuels, Vice-President en General Manager van Avaya Global Managed Services. "Doordat elke onderneming in staat is wereldwijde diensten te verlenen, kunnen wij nog beter beantwoorden aan de behoeften van onze klanten, waar ter wereld zij zich ook bevinden."
In maart 2004 werd de eerste aanzet gegeven tot het partnership. Equant begon toen samen met Avaya een interoperabele service te ontwikkelen op basis van Avaya Communication Manager en de VoIP VPN-servicearchitectuur van Equant.
Pierre-Louis Biaggi, hoofd van de Integration Services Business Unit van Equant: "Deze strategische samenwerking toont duidelijk aan dat beide ondernemingen vastbesloten zijn om eersteklas communicatieoplossingen met commerciële waarde te leveren aan bedrijven in heel de wereld. Ondernemingen die migreren naar geconvergeerde IP-communicatie, zullen steeds vaker technologische partners zoeken, die op wereldschaal de juiste oplossingen kunnen aanreiken. Equant en Avaya nemen hierbij het voortouw."
Over Avaya
Avaya, Inc. ontwikkelt, bouwt en beheert communicatienetwerken voor meer dan een miljoen bedrijven over de gehele wereld, waaronder ruim 90% van de FORTUNE 500®. Het bedrijf is wereldleider voor veilige en betrouwbare Internet Protocol-telefoniesystemen en communicatiesoftwareapplicaties en -diensten. Avaya is de drijvende kracht achter convergentie van spraak- en data-applicaties op IT-netwerken. Bedrijven van alle mogelijke omvang kunnen hun bestaande of nieuwe netwerken optimaal inzetten, hun productiviteit verbeteren en hun onderscheidend vermogen versterken.