Vendex KBB NV

Amsterdam, 12 september 2005

V&D contracteert topmerken voor tien grootste warenhuizen

Verschillende topmerken in het modesegment gaan met V&D in zee. Onder meer Benetton, Esprit, Mexx en Part Two hebben sinds kort in een aantal V&D-warenhuizen een 'shop-in-the-shop' met een eigen merkuitstraling. V&D heeft de merken geĂŻntroduceerd in de tien grootste vestigingen: Amstelveen, Amsterdam, Den Bosch, Den Haag, Eindhoven, Groningen, Haarlem, Maastricht, Rotterdam en Utrecht.

Part Two heeft in alle tien warenhuizen een eigen winkel met dames- en herenmode ingericht. Benetton presenteert een damescollectie in zeven vestigingen (met uitzondering van Eindhoven, Groningen en Maastricht). Esprit heeft in Amstelveen, Amsterdam, Den Bosch, Den Haag, Rotterdam en Utrecht shops geopend met zowel een dames- als herenassortiment. In dezelfde zes vestigingen is ook een dames- en herencollectie van Mexx te vinden.

De introductie van A-merken is onderdeel van de opbouw van het nieuwe warenhuisconcept van V&D. A-merken vergroten de aantrekkingskracht van het warenhuis en leiden tot een hogere conversie. De A-merken dienen ook als referentie voor en ondersteuning van de tien private labels, die V&D dit moment over de volle breedte van het assortiment aan het introduceren is. Deze huismerken moeten het eigen gezicht van V&D versterken.

Cosmetica

Ook op het gebied van cosmetica gaat V&D meer internationale merken verkopen. Medio september wordt in twee vestigingen (Utrecht en Den Haag-Centrum) een totaal vernieuwd cosmeticaconcept gelanceerd, met een groter assortiment internationale merken dan tot nog toe bij V&D het geval was. Het uitgebreide assortiment is ook te koop in Amstelveen en Rotterdam-Centrum. Ook in andere V&D-warenhuizen zullen de cosmetica-afdelingen worden vernieuwd als het concept aanslaat.

Nadere informatie:

Peter van Bakkum, tel: 020 - 5490 432