Ingezonden persbericht


Arvato services nederland kiest voor verdere professionalisering van haar call center activiteiten

Vianen, 12 september 2005 - Arvato Services Nederland heeft voor het verder professionaliseren van haar Customer Services activiteiten in Venlo gekozen voor de Quality Monitoring oplossing van NICE® met Newtel Essence als leverancier en system integrator.

Arvato Services (Arvato) wil zich als facilitair customer services provider onderscheiden door het optimaliseren van de afhandeling van klantcontacten en daaruit voortvloeiende backoffice activiteiten. Doelstellingen hierbij zijn het reduceren van het aantal klantcontacten, het optimaliseren van processen en het verhogen van de klanttevredenheid van de klanten van haar opdrachtgevers. Arvato ziet first contact resolution als een belangrijke driver voor het bereiken van deze doelstelling.

NICE Quality Monitoring stelt Arvato in staat om een integraal beeld te vormen van de interactie tussen klant en Customer Services Representatives (CSR's), gesprekstechnieken, kennisniveau van haar CSR's en de doelmatigheid/bruikbaarheid van de ondersteunende CRM- en Workflowsystemen. Door middel van een grondige analyse van de door NICE Quality Monitoring opgeslagen gesprekken en beeldschermhandelingen is Arvato in staat verbeteringen voor te stellen en in nauwe samenwerking met haar opdrachtgever te implementeren. Daarnaast kan Arvato hiermee haar medewerkers door middel van gerichte coaching en training ondersteunen in het verhogen van het kennisniveau en het klantgericht afhandelen van gesprekken.

Newtel Essence, leverancier van het NICE systeem, implementeert en integreert de oplossing in de bestaande communicatieomgeving van Arvato.

Over Arvato Services
Arvato Services is een divisie van Arvato AG, de media service provider van het Duitse Bertelsmann. Bertelsmann is één van de meest toonaangevende internationale mediaconcerns. Het bedrijf telt ruim 82.000 medewerkers en is actief op het gebied van uitgeverijen (Random House), entertainment (SONY BMG), TV (RTL Group), kranten en tijdschriften (Gruner + Jahr), boekenclubs (Direct Group), nieuwe media en services (Arvato).

Arvato AG is vertegenwoordigd in meer dan 28 landen en is de grootste customer services provider van Europa. Arvato Services kan alle logistieke en communicatieprocessen van bedrijven met hun klanten uit handen nemen. Arvato Services biedt zijn klanten een complete dienstverlening op het gebied van communicatie met klanten - van het systematisch kwalificeren van datagegevens voor klanten, content management, inkoop en productie van drukwerk en Direct Mail, opslag en distributie, tot het in- en outsourcen van klantencontact via een customer services center en de ontwikkeling van complete loyalty programma's. Binnen Europa heeft Arvato Services zich met dit geïntegreerde concept ontwikkeld tot één van de marktleiders. Arvato Services werkt voor een groot aantal toonaangevende Nederlandse en internationale bedrijven, waaronder energieleveranciers, loterijen, bedrijven uit de automobielindustrie, uitgevers, de IT-sector, zorgverleners, luchtvaart, financiële dienstverleners en telecommunicatiebedrijven. Voor meer informatie: www.arvatoservices.nl

Over Newtel Essence
Newtel Essence is een Nederlands bedrijf dat zich in de Benelux richt op organisaties die hun kennis over en communicatie met hun klanten en/of zakenpartners willen optimaliseren. System Integrator Newtel Essence combineert in haar klantcontactmanagement oplossingen zowel data- als telecommunicatietechnologie. Service en security spelen hierbij een belangrijke rol. Newtel Essence heeft in de eerste helft van 2005 de bedrijven ip-com en Brickworks overgenomen. De toevoeging van de twee bedrijven aan de organisatie van Newtel Essence, maakt Newtel Essence tot absoluut marktleider in de contact center markt. Newtel Essence levert als enige in de markt een totale oplossing op het gebied van IP-telefonie, klantcontactmanagement, CRM, selfservice, netwerken en security. Newtel Essence ondersteunt haar opdrachtgevers met advies, integratie en implementatie, opleidingen en onderhoud. Newtel Essence heeft een samenwerkingsovereenkomst met o.a. Avaya, Cisco, Foundry Networks, Genesys, Interactive Intelligence en Microsoft CRM. Voor meer informatie: www.newtelessence.com

Noot voor de redactie,