08-09-2005
Vergaderingen
Maandag 12 september: adviesraad Ouderenbeleid
De agenda vermeldt onder meer:
- een inventarisatie van bespreekpunten over wijzigingen in de
huursubsidieregeling en de ziektekostenverzekering en de gevolgen
daarvan voor ouderen;
- de stand van zaken met betrekking tot wijkgericht werken, nieuws
vanuit de ouderenbonden, wijksteunpunt, consultatiebureau voor
ouderen, Wmo;
- het advies over de uitgangspuntennota Wmo.
Maandag 12 september: extra raadscommissie Stadsontwikkeling en beheer
Op de agenda staan:
- het structuurplan Stadshart Den Helder 2020;
- het voorstel het gemeentelijke voorkeursrecht op percelen in de
binnenstad te verlengen;
- de brief van de Haven en Scheepvaart Vereniging Den Helder over de
voorgenomen ontwikkeling om de haven van Den Helder op termijn op te
offeren aan woningen/jachthaven.
Dinsdag 13 september: raadscommissie Bestuur, Personeel, Openbare orde
en Veiligheid
Op de agenda staan onder meer de volgende punten:
- de eerste programmarapportage 2005 en de daaruit voortvloeiende
begrotingswijziging;
- een brief van Koninklijk Horeca Nederland afdeling Den Helder over
het financieel tekort om de beveiligingspost in de Koningstraat
operatief te houden;
- een brief van Securiteam/Impact over het financieel tekort voor de
beveiligingspost Impact in de Koningstraat;
- de brief van de heer S. Oudijk over geluidsoverlast in de
Peelstraat;
- de bereikbaarheid van bepaalde straten voor hulpverleningsdiensten;
- de stand van zaken met betrekking tot het verbeterprogramma;
- conceptbrief van het presidium over de ondersteuning van de
gemeenteraad en zijn commissies.
Woensdag 14 september: raadscommissie Maatschappelijk Welzijn
Op de agenda staan onder meer:
- de bestuursopdracht voor de vestiging van een Multifunctioneel
Centrum op de locatie van het huidige Corma-complex;
- de eerste programmarapportage 2005 en de daaruit voortvloeiende
begrotingswijziging;
- de voortgangsrapportage over het Gemini-ziekenhuis;
- de afwikkeling van de Extra investeringsimpuls Provincie
Noord-Holland;
- een raadsinformatiebrief over de inzet van een particuliere
beveiligingsdienst in Nieuw Den Helder als uitvoering van een
onderdeel van het Bestuurlijk Arrangement Antilliaanse Risicojongeren
2005-2008;
- de toeslagenverordening Kamerbewoners;
- een brief van het Internationaal Vrouwencentrum over het verzoek om
uitbreiding van het aantal werkuren van de hoofdcoördinator vanwege
uitbreiding van de werkzaamheden van het IVC;
- de stand van zaken met betrekking tot de Foyer voor opvang van jonge
Antilliaanse nieuwkomers, implementatie van de Wmo en de voortgang van
de voedselbank.
Maandag 19 september: raadscommissie Stadsontwikkeling en -beheer
Op de agenda staan onder meer de volgende punten:
- de eerste programmarapportage 2005 en de daaruit voortvloeiende
begrotingswijziging;
- Waterbreed: Waterplan voor Den Helder en het voorstel de financiële
gevolgen van het plan te betrekken bij de besluitvorming over de
voorjaarsnota 2006;
- het voorstel om uit de algemene reserve 365.900,- te halen voor
Woningstichting Den Helder, voor het realiseren van haar bouwplan voor
in totaal 103 seniorenwoningen in De Schooten;
- een presentatie over het verkeersmodel;
- het bouwplannen De Nollen op het perceel ten zuiden van de
Burgemeester Ritmeesterweg;
- een brief van P. de Jong en B. Holwerda over de plannen voor de
voormalige dansschool Tuyn;
- de raadsinformatiebrief over de Algemene Vergadering van
Aandeelhouders van de NV HVC;
- een brief van de heer L. Nieuwenhuis namens onwonenden van De Linie
over de zienswijze op het herstel van de Stelling van Den Helder;
- voorgenomen aankopen vanwege de Wet voorkeursrecht gemeenten.
U kunt bij de vergaderingen van de raadscommissies inspreken. Het
maakt niet uit of dat onderwerp op de agenda staat. Uiteraard moet het
wel over een thema gaan dat thuishoort in de desbetreffende
vergadering.Tijdens iedere commissievergadering is voor spreekrecht in
totaal maximaal een half uur beschikbaar. Uiterlijk 24 uur voor
aanvang van de vergadering meldt u bij de griffie dat u wilt
inspreken, telefoon (0223) 678105. Elke spreker krijgt vijf minuten
het woord. Mochten er meer dan zes sprekers zijn, dan verdeelt de
voorzitter van de commissie het halfuur evenredig onder het aantal
sprekers.
U kunt niet inspreken over een besluit van het gemeentebestuur
waartegen bezwaar of beroep bij de rechter openstaat of heeft
opengestaan. Ook kunt u het woord niet voeren over benoemingen,
keuzen, voordrachten of aanbevelingen van personen, als het op grond
van artikel 9:1 van de Algemene Wet Bestuursrecht mogelijk is een
klacht in te dienen. Voor meer informatie hierover kunt u contact
opnemen met de griffie, telefoon (0223) 678105.
De vergaderingen beginnen om 20.00 uur en worden gehouden in de
raadzaal van het stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg 20, tenzij anders
vermeld. De volledige agendas kunt u nalezen onder de rubriek Bestuur
& Politiek/vergaderingen . U kunt de agenda's ook krijgen bij de
Klantenservice in het stadhuis, geopend op maandag, dinsdag en vrijdag
van 8.00 uur tot 14.00 uur, op woensdag van 8.00 uur tot 15.30 uur en
op donderdag van 8.00 uur tot 19.30 uur.
Gemeente Den Helder