Gemeente Den Helder

08-09-2005
Vergaderingen

Maandag 12 september: adviesraad Ouderenbeleid
De agenda vermeldt onder meer:

- een inventarisatie van bespreekpunten over wijzigingen in de huursubsidieregeling en de ziektekostenverzekering en de gevolgen daarvan voor ouderen;

- de stand van zaken met betrekking tot wijkgericht werken, nieuws vanuit de ouderenbonden, wijksteunpunt, consultatiebureau voor ouderen, Wmo;

- het advies over de uitgangspuntennota Wmo.

Maandag 12 september: extra raadscommissie Stadsontwikkeling en beheer Op de agenda staan:

- het structuurplan Stadshart Den Helder 2020;
- het voorstel het gemeentelijke voorkeursrecht op percelen in de binnenstad te verlengen;

- de brief van de Haven en Scheepvaart Vereniging Den Helder over de voorgenomen ontwikkeling om de haven van Den Helder op termijn op te offeren aan woningen/jachthaven.

Dinsdag 13 september: raadscommissie Bestuur, Personeel, Openbare orde en Veiligheid
Op de agenda staan onder meer de volgende punten:
- de eerste programmarapportage 2005 en de daaruit voortvloeiende begrotingswijziging;

- een brief van Koninklijk Horeca Nederland afdeling Den Helder over het financieel tekort om de beveiligingspost in de Koningstraat operatief te houden;

- een brief van Securiteam/Impact over het financieel tekort voor de beveiligingspost Impact in de Koningstraat;

- de brief van de heer S. Oudijk over geluidsoverlast in de Peelstraat;

- de bereikbaarheid van bepaalde straten voor hulpverleningsdiensten;
- de stand van zaken met betrekking tot het verbeterprogramma;
- conceptbrief van het presidium over de ondersteuning van de gemeenteraad en zijn commissies.

Woensdag 14 september: raadscommissie Maatschappelijk Welzijn Op de agenda staan onder meer:

- de bestuursopdracht voor de vestiging van een Multifunctioneel Centrum op de locatie van het huidige Corma-complex;
- de eerste programmarapportage 2005 en de daaruit voortvloeiende begrotingswijziging;

- de voortgangsrapportage over het Gemini-ziekenhuis;
- de afwikkeling van de Extra investeringsimpuls Provincie Noord-Holland;

- een raadsinformatiebrief over de inzet van een particuliere beveiligingsdienst in Nieuw Den Helder als uitvoering van een onderdeel van het Bestuurlijk Arrangement Antilliaanse Risicojongeren 2005-2008;

- de toeslagenverordening Kamerbewoners;

- een brief van het Internationaal Vrouwencentrum over het verzoek om uitbreiding van het aantal werkuren van de hoofdcoördinator vanwege uitbreiding van de werkzaamheden van het IVC;

- de stand van zaken met betrekking tot de Foyer voor opvang van jonge Antilliaanse nieuwkomers, implementatie van de Wmo en de voortgang van de voedselbank.

Maandag 19 september: raadscommissie Stadsontwikkeling en -beheer Op de agenda staan onder meer de volgende punten:
- de eerste programmarapportage 2005 en de daaruit voortvloeiende begrotingswijziging;

- Waterbreed: Waterplan voor Den Helder en het voorstel de financiële gevolgen van het plan te betrekken bij de besluitvorming over de voorjaarsnota 2006;

- het voorstel om uit de algemene reserve 365.900,- te halen voor Woningstichting Den Helder, voor het realiseren van haar bouwplan voor in totaal 103 seniorenwoningen in De Schooten;

- een presentatie over het verkeersmodel;

- het bouwplannen De Nollen op het perceel ten zuiden van de Burgemeester Ritmeesterweg;

- een brief van P. de Jong en B. Holwerda over de plannen voor de voormalige dansschool Tuyn;

- de raadsinformatiebrief over de Algemene Vergadering van Aandeelhouders van de NV HVC;

- een brief van de heer L. Nieuwenhuis namens onwonenden van De Linie over de zienswijze op het herstel van de Stelling van Den Helder;
- voorgenomen aankopen vanwege de Wet voorkeursrecht gemeenten.

U kunt bij de vergaderingen van de raadscommissies inspreken. Het maakt niet uit of dat onderwerp op de agenda staat. Uiteraard moet het wel over een thema gaan dat thuishoort in de desbetreffende vergadering.Tijdens iedere commissievergadering is voor spreekrecht in totaal maximaal een half uur beschikbaar. Uiterlijk 24 uur voor aanvang van de vergadering meldt u bij de griffie dat u wilt inspreken, telefoon (0223) 678105. Elke spreker krijgt vijf minuten het woord. Mochten er meer dan zes sprekers zijn, dan verdeelt de voorzitter van de commissie het halfuur evenredig onder het aantal sprekers.
U kunt niet inspreken over een besluit van het gemeentebestuur waartegen bezwaar of beroep bij de rechter openstaat of heeft opengestaan. Ook kunt u het woord niet voeren over benoemingen, keuzen, voordrachten of aanbevelingen van personen, als het op grond van artikel 9:1 van de Algemene Wet Bestuursrecht mogelijk is een klacht in te dienen. Voor meer informatie hierover kunt u contact opnemen met de griffie, telefoon (0223) 678105.

De vergaderingen beginnen om 20.00 uur en worden gehouden in de raadzaal van het stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg 20, tenzij anders vermeld. De volledige agendas kunt u nalezen onder de rubriek Bestuur & Politiek/vergaderingen . U kunt de agenda's ook krijgen bij de Klantenservice in het stadhuis, geopend op maandag, dinsdag en vrijdag van 8.00 uur tot 14.00 uur, op woensdag van 8.00 uur tot 15.30 uur en op donderdag van 8.00 uur tot 19.30 uur.