Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen
China
08-09-2005: Hans Klok promoot Holland in China
Samenwerking Hans Klok en het NBTC op magische wijze bekrachtigd
Op woensdag 7 september is de samenwerking tussen het Nederlands
Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) en illusionist Hans Klok op
magische wijze bekrachtigd. Tijdens zijn tour in 2004 heeft Hans Klok
Holland al gepromoot. Onderdeel van zijn show was een bijzondere act
gebaseerd op het schilderij `Het melkmeisje' van Vermeer. Hans Klok:
"Nu ik doorgebroken ben op de Chinese markt is het voor mij
fantastisch om magie te combineren met al het mooie van Holland waar
ik voor sta". Het NBTC sponsort in 2006 wederom de China-tour van
Nederlands meest bekende illusionist, waarbij Holland wordt gepromoot.
Hans van Driem, algemeen directeur NBTC: "Hans Klok heeft in zijn show
van 2004 al bewezen dat de Chinezen onder de indruk zijn van zijn
magische kunsten. Met zijn optredens heeft hij ook veel media bereikt.
Dit tezamen met zijn Hollandse afkomst maakt hem een goede ambassadeur
voor de destinatie Holland. De verwachting is dat Hans Klok wederom
veel succes oogst in China en daarmee Holland prominent promoot!"
Holland exposure
De nieuwe show van Hans Klok wordt in een 60-minuten durende film
uitgezonden door CC-TV (Chinese staatstelevisie). De film wordt rond
juni/juli 2006 in heel China uitgezonden. Showbeelden worden
afgewisseld met Hollandbeelden zoals de Zaanse Schans en een
diamantair. Ook komt het Holland.com logo regelmatig in beeld.
Daarnaast zit in de voorstelling van Hans Klok een lasershow waarin
het Holland.com logo naar voren komt.
China is een van de groeimarkten waar het NBTC veel van verwacht. Van
Driem: "In 2003 bezochten 60.000 Chinezen Holland, in 2004 groeide dit
naar 82.000 Chinezen en wij verwachten dat dit aantal in 2007 tussen
250.000 en 300.000 zal zijn."
Verstuur Top