ABN AMRO

Amsterdam, 8 september 2005

ABN AMRO introduceert CoachMatch voor ondernemer

ABN AMRO start vandaag met een nieuwe service voor ondernemers: CoachMatch. Deze service brengt ambitieuze ondernemers samen met een ervaren coach en sparringpartner. De bank speelt hiermee in op de behoefte van snelgroeiende ondernemingen om in contact te komen met potentiële partners in business.

De coaches die worden ingezet zijn zelf klant van de bank. Zij hebben hun sporen verdiend als ondernemer of topbestuurder en willen hun expertise graag delen. Vanuit zijn zakelijke achtergrond kan de coach toegevoegde waarde bieden, in de vorm van kennis, ervaring en het ter beschikking stellen van een netwerk.

Han de Ruiter, directeur MKB relaties ABN AMRO: "CoachMatch is met name geschikt voor veelbelovende innovatieve starters en doorgroeiers. Door met een coach te sparren, kunnen ondernemers belangrijke beslissingen weloverwogen nemen en eventuele valkuilen ontlopen, bijvoorbeeld bij investeringen en andere toekomstbepalende beslissingen. Ook bij een management buy out of management buy in kan de ervaring van een coach toegevoegde waarde bieden."

Samen met de ondernemer gaat ABN AMRO op zoek naar één of meer coaches, die bij de bank staan ingeschreven. De bank inventariseert in een persoonlijk gesprek de wensen van de ondernemer, bijvoorbeeld welke betrokkenheid van de coach gewenst is en op welk kennisgebied inbreng verwacht wordt. Het profiel van de ondernemer wordt vervolgens vergeleken met het profiel van de coaches die bij de bank ingeschreven staan. Als er duidelijke overeenkomsten zijn, zal de bank het anonieme profiel van de onderneming voorleggen aan de coach. Bij een succesvolle match betaalt de ondernemer een fee.

Perscontacten:
Telefoon: (020) 628 89 00