Ingezonden persbericht
www.frontrange.com
Persbericht
Arnhem, 8 september 2005
Omzet en winst FrontRange Solutions blijven flink stijgen
Winstgroei van 15 procent in afgelopen kwartaal
FrontRange Solutions, één van de toonaangevende leveranciers van oplossingen voor IT service management, CRM- en customer contact technologie, heeft in het eerste kwartaal van 2006 zowel de omzet als de winst verder zien stijgen. Het fiscale boekjaar 2006 van FrontRange loopt van mei 2005 tot en met april 2006. De omzet in het eerste kwartaal kwam uit op 21,9 miljoen dollar, een stijging van meer dan tien procent ten opzichte vanzelfde periode in 2005, terwijl de winst naar 2,4 miljoen dollar steeg, een stijging van ruim 15 procent.
"We zijn zeer tevreden over de cijfers, want traditioneel is het afgelopen kwartaal altijd ons zwakste. Vooral de winstgroei was opvallend, omdat we behoorlijk hebben geïnvesteerd in de verbetering van de wereldwijde dienstverlening en de uitgaven voor R&D op zestien procent van de omzet hebben gehandhaafd," zei CEO Michael McCloskey. "Onze resultaten in het eerste kwartaal van 2006 bewijzen eens te meer, dat we er in slagen onze groei verder te continueren. We hebben nu we zeven kwartalen achter elkaar een flinke omzet- en winstgroei gerealiseerd."
"De omzetgroei van FrontRange was grotendeels vooral te danken aan de goede verkopen van de nieuwe ITSM-suite, die in januari werd geïntroduceerd en waarvoor al 74 contracten zijn afgesloten. Ook IP Contact Center 5.0 is een succes. Daarnaast bleef de verkoop van licenties voor HEAT en GoldMine mede dankzij de verbeteringen en uitbreidingen, die vorig jaar werden doorgevoerd, goed op peil. In het totaal werden in het afgelopen kwartaal voor de diverse producten 329 nieuw klanten genoteerd, waarvan 86 in Europa. Mede op basis van die groei werd FrontRange in de laatste editie van het marktonderzoek 'IT Service Desk for Enterprise Management' van Gartner als een van de marktleiders betiteld.