Gemeente Den Helder

08-09-2005 Gezocht: leden voor cliëntenadviesraad Wet werk en bijstand

De gemeente is op zoek naar mensen met een uitkering die zich willen inzetten voor de
cliëntenadviesraad Wet werk en bijstand (WWB). De cliëntenadviesraad houdt zich bezig met zaken waarmee uitkeringsgerechtigden van de afdeling Werk en Inkomen te maken hebben.

Wat doet de cliëntenadviesraad WWB?
De cliëntenadviesraad geeft gevraagd en ongevraagd advies over het (gemeentelijk) beleid dat gevoerd wordt op het terrein van de Wet werk en bijstand en de daarmee samenhangende regelingen, inclusief het minimabeleid. De raad is echter niet bevoegd om te adviseren naar aanleiding van klachten, bezwaarschriften en andere zaken die op individuele cliënten betrekking hebben, met uitzondering van de hierbij gehanteerde procedures en regelingen. Als het nodig is vindt bij de advisering overleg plaats tussen de cliëntenadviesraad en het college van burgemeester en wethouders. De adviesraad vergadert minimaal een keer per twee maanden.

Wie zoeken we?
Wilt u zitting nemen in de cliëntenadviesraad, dan moet u ten eerste inwoner van Den Helder zijn.
Daarnaast bent u cliënt van de afdeling Werk en Inkomen, of u behoort tot de doelgroep van de minima.
Het is bovendien van groot belang dat u een achterban vertegenwoordigt of dat u wordt gesteund door aanhangers. Verder vragen wij een grote betrokkenheid met de onderwerpen die aan bod komen in de cliëntenadviesraad WWB.

Aanmelden
U kunt zich schriftelijk aanmelden tot 1 oktober 2005. Stuur uw reactie met daarbij uw motivatie naar de gemeente Den Helder, afdeling Werk en Inkomen, Postbus 36, 1780 AA Den Helder. Voor meer informatie kunt u van maandag tot en met donderdag tijdens kantooruren contact opnemen met de heer H. van Gameren, telefoon (0223) 671564. U kunt ook een e-mail sturen naar hvangameren@denhelder.nl.