Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen


07-09-2005: Stedentrips komen tot leven

Stedentrips komen tot leven

Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen lanceert in samenwerking met adviesbureau SMLXL vanaf begin september korte films van steden op de internetsite Holland.com. Gemeenten en het toeristische bedrijfsleven kunnen door middel van deze dynamische informatieve Stedentripfilms de eigen stad onder de aandacht brengen van de Nederlandse én buitenlandse toerist.

Stedentrips zijn populairder dan ooit. Door goedkope vliegtarieven en snellere verbindingen zet deze trend zich voort. Niet alleen zien we een toename van buitenlands toerisme naar Nederland, ook de Nederlandse consument brengt met grotere regelmaat een (meerdaags) bezoek aan een Nederlandse stad. Bij de keuze van een bestemming speelt het internet een steeds grotere rol. Online wordt het vervoer, het hotel of de compleet verzorgde reis geboekt en betaald. Technologische ontwikkelingen, waaronder de groei van breedband, maakt dit alles mogelijk.

HEDENDAAGSE REISCONSUMENT
De trend van direct marketing via internet blijkt volkomen te passen bij de hedendaagse reisconsument. Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen speelt in op deze trend, door op de website van Holland.com het domein Stedentrips
te creëren. Naast de statische informatie van een stad (feiten en cijfers) zorgen de stedenfilms op deze webpagina dat steden tot leven komen. De bezoeker proeft alvast de sfeer van de stad terwijl hij of zij filmisch in drie minuten wordt meegenomen langs alle toeristische hoogtepunten. Voor de productie en realisatie van de films is het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen met SMLXL een samenwerkingsverband aangegaan. SMLXL is een adviesbureau gespecialiseerd in marketing van stad en land.

PILOTFILM OVER DELFT
Vanaf september zal op de Holland.com site een pilotfilm over Delft worden vertoond. Vanaf eind september kunnen alle steden in Nederland zich aanmelden voor deelname. Alle films worden uitgevoerd met een Nederlandse en Engelse voice-over. Andere talen zijn optioneel wat eveneens geldt voor aanvullende filmpjes over bijvoorbeeld musea, attracties of andere bezienswaardigheden. In de toekomst zal Holland.com zich ontwikkelen tot een televisieachtige omgeving waar naast Stedentripfilms meer videopresentaties te zien zullen zijn.

Verstuur Top