Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen
07-09-2005: Stedentrips komen tot leven
Stedentrips komen tot leven
Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen lanceert in
samenwerking met adviesbureau SMLXL vanaf begin september korte films
van steden op de internetsite Holland.com. Gemeenten en het
toeristische bedrijfsleven kunnen door middel van deze dynamische
informatieve Stedentripfilms de eigen stad onder de aandacht brengen
van de Nederlandse én buitenlandse toerist.
Stedentrips zijn populairder dan ooit. Door goedkope vliegtarieven en
snellere verbindingen zet deze trend zich voort. Niet alleen zien we
een toename van buitenlands toerisme naar Nederland, ook de
Nederlandse consument brengt met grotere regelmaat een (meerdaags)
bezoek aan een Nederlandse stad. Bij de keuze van een bestemming
speelt het internet een steeds grotere rol. Online wordt het vervoer,
het hotel of de compleet verzorgde reis geboekt en betaald.
Technologische ontwikkelingen, waaronder de groei van breedband, maakt
dit alles mogelijk.
HEDENDAAGSE REISCONSUMENT
De trend van direct marketing via internet blijkt volkomen te passen
bij de hedendaagse reisconsument. Het Nederlands Bureau voor Toerisme
& Congressen speelt in op deze trend, door op de website van
Holland.com het domein Stedentrips
te creëren. Naast de statische informatie van een stad (feiten en
cijfers) zorgen de stedenfilms op deze webpagina dat steden tot leven
komen. De bezoeker proeft alvast de sfeer van de stad terwijl hij of
zij filmisch in drie minuten wordt meegenomen langs alle toeristische
hoogtepunten. Voor de productie en realisatie van de films is het
Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen met SMLXL een
samenwerkingsverband aangegaan. SMLXL is een adviesbureau
gespecialiseerd in marketing van stad en land.
PILOTFILM OVER DELFT
Vanaf september zal op de Holland.com site een pilotfilm over Delft
worden vertoond. Vanaf eind september kunnen alle steden in Nederland
zich aanmelden voor deelname. Alle films worden uitgevoerd met een
Nederlandse en Engelse voice-over. Andere talen zijn optioneel wat
eveneens geldt voor aanvullende filmpjes over bijvoorbeeld musea,
attracties of andere bezienswaardigheden. In de toekomst zal
Holland.com zich ontwikkelen tot een televisieachtige omgeving waar
naast Stedentripfilms meer videopresentaties te zien zullen zijn.
Verstuur Top