Ingezonden persbericht


Nog meer service voor passagiers VLM Airlines in Nederland Nieuw zakenreisseizoen begint met uitbreiding service VLM Airlines

Rotterdam, 8 september 2005 - De succesvolle Belgische business airline VLM Airlines heeft met ingang van het nieuwe zakenseizoen veel verbeteringen aangebracht in de service voor de passagiers. Zo heeft VLM Airlines vanaf nu volledige E-ticketing service, is het meenemen van handbagage nog eenvoudiger en kunnen passagiers op Amsterdam Airport Schiphol zelf inchecken bij een Self Service Check-in kiosk.

E-ticketing
Per september is E-ticketing beschikbaar voor alle passagiers die via de website flyvlm.com of via de reisagent boeken. Met E-ticketing krijgt de passagier geen papieren ticket meer in handen, waarmee VLM Airlines tegemoet komt aan de doelstelling van de luchtvaartindustrie om papieren tickets af te schaffen tegen 2007. Voor de passagier betekent dit nog meer gemak en efficiëntie: als de reiziger niet zelf heeft geboekt hoeft er geen ticket meer klaargelegd te worden op kantoor of achter de ticketbalie. De reiziger verliest geen tijd meer met het ophalen van een ticket, het E-ticket volstaat om in te checken.

Handbagage
Ook zijn er verbeteringen voor het mee aan boord nemen van handbagage. De handbagage krijgt bij de check-in of gate een apart label waardoor de passagier zelf zijn bagage kan meenemen naar het toestel waar het ingeladen wordt, het zogenaamde 'Delivery at Aircraft' systeem. In London City wordt deze bagage als eerste gelost op de bagageband in de aankomsthal. Bij vluchten uit Londen met bestemming Rotterdam of Amsterdam wordt de bagage bij aankomst direct bij de vliegtuigtrap overhandigd.

Self Service Check-in
Op de Amsterdam-London City route kunnen passagiers gebruik maken van de Self Service Check-in kiosken. Bij deze kiosk is het voor de passagier mogelijk om zelf in te checken. Reizigers hoeven nu nog maar 30 minuten voor vertrek aanwezig te zijn. De check-in bevindt zich namelijk in vertrekhal 1 (rij 5) en is op een korte loopafstand van de D-pier, waar het toestel van VLM Airlines staat geparkeerd. Daarmee is VLM Airlines de enige regionale luchtvaartmaatschappij die zijn vliegtuigen in Amsterdam aan een pier parkeert. Passagiers die vanaf Schiphol vertrekken kunnen op vertoon van hun Business class ticket gebruik maken van de Menzies Lounge. Aan boord is er een volwaardig inflight service en de cabine is uitgerust met comfortabele lederen stoelen.

"Alle verbeteringen zijn direct zichtbaar voor de passagiers en in combinatie met onze uitstekende punctualiteit betekent dat een flinke tijdwinst voor de zakelijke reiziger," zegt William Vet, regionaal manager van VLM Airlines in Nederland. "VLM Airlines wil het de passagier met deze verbeteringen nog gemakkelijker maken. Eenvoudig boeken en snel inchecken dragen bij tot een volwaardig product afgestemd op de agenda van de zakenreiziger."

Over VLM Airlines
VLM Airlines is actief sinds 1993 en biedt lijndiensten aan vanuit Amsterdam, Rotterdam, Antwerpen, Brussel, Liverpool, Luxemburg, Manchester en Jersey met bestemming London City. Vanuit Rotterdam worden er ook dagelijkse vluchten aangeboden naar Hamburg. Vanuit Brussel worden er vluchten aangeboden naar Southampton. In de zomermaanden worden rechtstreekse vluchten aangeboden op de Kanaaleilanden vanuit Rotterdam. Hiernaast organiseert VLM Airlines een groot aantal bedrijfscharters naar uiteenlopende bestemmingen in Europa. De onderneming genereerde over 2004 voor de zevende keer op rij winst en heeft 370 personen in dienst. Op de vaste vluchten van VLM Airlines nam het aantal passagiers tussen 2003 en 2004 met 31 % toe tot 554.000.

Voor online reserveringen, vluchtschema's en overige informatie: www.flyvlm.com



Ingezonden persbericht