Koninklijke Ahold
Resultaten Q2 2005 - "Ahold levert stabiele prestaties in een concurrerende omgeving"
Hoofdpunten:
-Operationele prestaties weerspiegelen concurrerende omgeving en herstructureringseffecten
-Invoering retailmodel en herpositioneringsstrategie dragen bij aan omzet in Europa
-Stroomlijning van Amerikaanse winkelportefeuille gecontinueerd
-Solide voortgang bij U.S. Foodservice: bekendmaking strategisch plan in november 2005
-Versterking balans door verlaging schulden
-Desinvesteringsprogramma nagenoeg afgerond: bruto-opbrengsten tot op heden EUR 2,7 miljard
Financiële hoofdpunten Q2 2005
Netto-omzet Q2 2005 van EUR 10,4 miljard, een daling van 0,9% vergeleken met Q2 2004. Exclusief wisselkoerseffecten stijging van netto-omzet met 0,5%
Bedrijfsresultaat Q2 2005 van EUR 248 miljoen (Q2 2004: EUR 217 miljoen)
Nettowinst Q2 2005 van EUR 130 miljoen (nettoverlies Q2 2004: EUR 28 miljoen)
Nettokasstroom uit operationele activiteiten Q2 2005 van EUR 336 miljoen (Q2 2004: EUR 151 miljoen)
Verlaging van nettoschuld met EUR 0,4 miljard ofwel 5,6%
Hoofdprioriteiten voor 2005
Succesvolle uitvoering van onze Road to Recovery-strategie inclusief afronding van ons desinvesteringsprogramma
Implementatie van ons retailmodel om de afzet voor de gehele onderneming te stimuleren
Verdere verbetering van operationele prestaties bij U.S. Foodservice
Afronding van onze strategie 2006+ volgend op de Road to Recovery
Financiële kalender
Resultaten Q3 2005 op 29 november 2005
Publicatie jaarresultaten op 29 maart 2006
Hierbij treft u de link aan waarmee u het volledige persbericht inclusief tabellen met betrekking tot onze resultaten over het tweede kwartaal 2005 kunt openen.
Zie het origineel
Koninklijke Ahold N.V Postbus 3050 1500 HB Zaandam tel: +31 (0)75 659 57 20 fax: +31 (0)75 659 83 02