TROS

Afdeling Communicatie

Hilversum, 07-09-2005

TROS START ACTIE 'STOP DE SLOOP

VAN UW PUBLIEKE OMROEP'

Omroepvereniging TROS is vandaag, woensdag 7 september, een campagne gestart met als titel: Stop de Sloop van uw Publieke Omroep.

Via STER-spots op radio en televisie en via advertenties in de Volkskrant, Algemeen Dagblad en de Telegraaf roept de TROS het publiek op om via de site
0000,0000,FFFFwww.tros.nl/stopdesloop
een mail te sturen naar de Tweede Kamer waarin het ongenoegen over de plannen van het kabinet wordt geuit.

Zoals bekend, is de TROS fel tegenstander van de plannen. TROS wil programma's maken die het publiek graag wil zien. Dus ook amusement wat het kabinet wil tegengaan. Bovendien verdwijnt in de plannen de zeggenschap van de 450.000 TROS-leden. Politici en door hen benoemde functionarissen worden de baas van de Publieke Omroep. Maar de leden moeten straks 24 euro lidmaatschap gaan betalen, in plaats van de 5,75 euro nu.

De STER-spot, een actiefilm door programmamakers van Nederland 2 die is aangeboden aan de leden van de Tweede Kamer en de mogelijkheid om een mail te sturen naar Den Haag zijn te vinden op de website 0000,0000,FFFFwww.tros.nl/stopdesloop.