TROS
Afdeling Communicatie
Hilversum, 07-09-2005
TROS START ACTIE 'STOP DE SLOOP
VAN UW PUBLIEKE OMROEP'
Omroepvereniging TROS is vandaag, woensdag 7 september, een campagne
gestart met als titel: Stop de Sloop van uw Publieke Omroep.
Via STER-spots op radio en televisie en via advertenties in de
Volkskrant, Algemeen Dagblad en de Telegraaf roept de TROS het publiek
op om via de site
0000,0000,FFFFwww.tros.nl/stopdesloop
een mail te sturen naar de Tweede Kamer waarin het ongenoegen over de
plannen van het kabinet wordt geuit.
Zoals bekend, is de TROS fel tegenstander van de plannen. TROS wil
programma's maken die het publiek graag wil zien. Dus ook amusement
wat het kabinet wil tegengaan. Bovendien verdwijnt in de plannen de
zeggenschap van de 450.000 TROS-leden. Politici en door hen benoemde
functionarissen worden de baas van de Publieke Omroep. Maar de leden
moeten straks 24 euro lidmaatschap gaan betalen, in plaats van de 5,75
euro nu.
De STER-spot, een actiefilm door programmamakers van Nederland 2 die
is aangeboden aan de leden van de Tweede Kamer en de mogelijkheid om
een mail te sturen naar Den Haag zijn te vinden op de website
0000,0000,FFFFwww.tros.nl/stopdesloop.