Gemeente Franekeradeel


Bouwaanvragen

Burgemeester en wethouders maken overeenkomstig de Woningwet bekend dat in de periode van 18-08-2005 t/m 31-08-2005 de volgende lichte en reguliere bouwaanvragen bij hen zijn binnengekomen:
* bouwen van een garage P F Catsstraat 55, Franeker
* bouwen van een garage Hertog van Saxenlaan 13, Franeker
* bouwen van een tuinkamer Rijksstraatweg 6, Zweins
* plaatsen van een windvaanmast Willem Koningstraat 14, Franeker
* plaatsen van een tuinhuisje Buorren 43, Tzummarum
* plaatsen van een berging Voorstraat 57, Franeker
* veranderen van een winkelruimte Voorstraat 74, Franeker
* veranderen van de gevels Sint Martiniplantsoen 3 t/m 37, Franeker
* vergroten van een woning Lammerts van Buerenstraat 15, Franeker

Wij attenderen er op dat tegen de aanvragen om bouwvergunning geen bezwaarschrift kan worden ingediend. Een bezwaarschrift kan pas worden ingediend na verlening van de vergunning.

---

Verleende lichte en reguliere bouwvergunningen periode 18-08-2005 t/m 31-08-2005

Lichte bouwvergunning

* plaatsen van een serre Hertog van Saxenlaan 58, Franeker
* plaatsen van een garagedeur Dijkstraat 62, Franeker

Reguliere bouwvergunning

* oprichten van vuurwerkbunkers Oostelijke Industrieweg 19, Franeker
* bouwen van een werktuigenberging Slachte 4, Sexbierum
* plaatsen van een berging met kennel Buorren 43, kavel 85, Tzummarum

* plaatsen van een gevelreclame Dijkstraat 41, Franeker
* plaatsen van een kap op garage De Tsjerke-ekers 8, Sexbierum
* plaatsen van een aanbouw en bijkeuken Severander 29, Franeker
* vergroten van een woning Severander 21, Franeker
* vergroten van een woning Severander 25, Franeker
* veranderen van een garage in verblijfsruimte Duukelaar 10, Franeker

* bouwen van schoollokalen (tijdelijk) Cort van der Lindenstraat 1, Franeker

De aandacht wordt erop gevestigd, dat degene wiens belang rechtstreeks bij deze besluiten is betrokken, op grond van de Algemene Wet Bestuursrecht bij ons College een bezwaarschrift kan indienen en wel binnen zes weken na bekendmaking van het besluit aan de aanvrager van de vergunning.

---

Intrekking

De aanvraag voor het wijzigen van de bestemming van het perceel Stationsweg 3 te Franeker is op 2 september 2005 ingetrokken. De wijzigingsprocedure ex artikel 11 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening wordt derhalve niet voortgezet.

---

Voorbereidingsbesluit

Burgemeester en wethouders maken bekend, dat de gemeenteraad heeft verklaard, dat voor wat betreft:


* Het plangebeid Franeker - Zuid, globaal gelegen tussen de Tzummervaart en de Tzummerweg ten zuiden van de stad Franeker, een bestemmingsplan wordt voorbereid;

een en ander overeenkomstig de bij het besluit behorende kaart.

Het voorbereidingsbesluit treedt met ingang van donderdag 8 september 2005 in werking.

Het raadsbesluit en de bijbehorende kaarten liggen met ingang van donderdag 8 september 2005 tijdens openingstijden van het Gemeentehuis, Harlingerweg 18 te Franeker, op de afdeling Bouwen en Milieu voor een ieder ter inzage.

Ingevolge de Algemene wet bestuursrecht kunnen belanghebbenden binnen zes weken na datum van deze publicatie een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij de gemeenteraad van Franekeradeel, Postbus 58, 8800 AB Franeker.

---

Bekendmaking besluitenlijst gemeenteraad

De gemeenteraad heeft in de openbare vergadering van 1 september 2005 besloten tot:


1. het benoemen en beëdigen van de leden van de rekenkamercommissie;


2. het starten van een vrijstellingsprocedure (art.19 WRO) voor:

a. verbouw van een woning in hotelkamers aan het Oud Kaatsveld 8 te Franeker;

b. het bouwen van een bedrijfspand aan de Oostelijke Industrieweg 17 te Franeker;


3. het wijzigen van de Subsidieverordening Franekeradeel 2005;


4. het beschikbaar stellen van een krediet voor de aanleg van drie stadsingangen;


5. het nemen van een voorbereidingsbesluit (art.21 WRO) voor het plangebied Franeker-Zuid;


6. toewijzing van een planschadevergoeding (art. 49 WRO) aan de heer G.S. Joustra te Franeker en afwijzing van drie van dergelijke verzoeken (van resp. de heren A.L. de Witte, P.L. van Breemen-Schneider en G. Tinga, allen te Franeker);


7. het vaststellen van de 36e t/m 48e begrotingswijziging 2005.
---

Bekendmaking

De gemeenteraad heeft in zijn vergadering van 1 september jongstleden de Subsidieverordening Franekeradeel 2005 vastgesteld. Deze verordening regelt o.a. de wijze waarop subsidies kunnen worden aangevraagd, beslistermijnen en de verplichtingen die ontvangers van subsidie hebben. De verordening treedt in werking met ingang van de achtste dag na publicatie in dit blad. De verordening ligt tijdens openingstijden ter inzage in het gemeentehuis, afdeling BOSZ. Instellingen en verenigingen die op grond van het subsidieplan 2004-2008 een meerjarige subsidie ontvangen, krijgen binnenkort per brief informatie over de verordening.

---

Besluitenlijst College van B&W 30 augustus 2005

Vaststelling Regeling gesprekscyclus (planning, voortgang en resultaat).

Besluit:

Regeling gesprekscyclus (planning, voortgang en resultaat) vaststellen.

Overeenkomst schoolbegeleiding 2005/2006.

Besluit:

Instemmen met de overeenkomst.

Regionale invulling huisvestingstaakstelling Nieuwkomers.

Besluit:

Instemmen met deelname aan de pilot Regionale invulling van de huisvestingstaakstelling.

Voortgang invoering Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO).

Besluit:

* Brief SoZaWe over voortgang invoering WMO voor kennisgeving aannemen.

* Brief als ingekomen stuk ter kennisname aan raadscommissie brengen.

Beleidsperspectief 2006 SoZaWe.

Besluit:

Beleidsperspectief 2006 van de Dienst SoZaWe Noardwest Fryslân als ingekomen stuk ter kennis brengen aan de raadscommissie.

Vervolg structuurvisie stad Franeker 2005 2015.

Besluit:

Instemmen met raadscommissiestuk september 2005.

Uitspraak ex artikel 8:70 van de Algemene Wet Bestuursrecht.

Besluit:

* Kennis nemen van de uitspraak van de rechtbank inzake het geding tussen Radius en Protestants Christelijk Basis Onderwijs (PCBO) Noordwest Friesland en de raad van Franekeradeel anderzijds.
* De raad kennis laten nemen van de uitspraak door opname in de lijst van ingekomen stukken.

* Het overleg met de schoolbesturen omtrent de onderwijshuisvesting voortzetten ten einde overeenstemming te bereiken over een Meerjarenraming Onderwijshuisvesting.

Franeker, 7 september 2005.
Burgemeester en wethouders voornoemd,

M.J. Haveman, burgemeester.

H.J.J. de Jong, secretaris.

---