Groeiend belang B2B websites legt basis voor Nieuw Netwerk
Acquire Online van start per 6 SeptemberZWOLLE, 20050906 -- Per 6 September is Acquire Media Online BV - kortweg Acquire Online - van start gegaan. Acquire Online is een jong en ambitieus Netwerk, dat zich als eerste - en vooralsnog enige - in Nederland specialiseert in de verkoop van online advertentiecampagnes in Business-to-Business (B2B).
Acquire Online werkt in opdracht van zakelijke site-owners en uitgevers en ten behoeve van adverteerders die een optimaal bereik zoeken in diverse B2B-segmenten onder professionele gebruikers.
Acquire Online haakt daarmee in op het sterk gegroeide - en nog steeds groeiende - belang van B2B websites als informatiebron voor zakelijke gebruikers.
ZAKELIJKE BESLISSERS MASSAAL ONLINE
B2B-websites vormen inmiddels een integraal onderdeel van de workflow van zakelijke beslissers. De uitkomsten van een recente Survey van de Association of Online Publishers (AOP) uit de UK is wat dat betreft veelzeggend. Hieronder vindt u slechts enkele conclusies uit het rapport (het hele rapport is te vinden op www.ukaop.org.uk en op www.acquireonline.nl):
* B2B-websites zijn, na zoekmachines als Google, voor zakelijke beslissers verreweg de meest gebruikte informatiebron voor werkgerelateerde informatie
* 82% van de zakelijke beslissers bezoekt B2B-websites; 33% van hen doet dat dagelijks en 75% wekelijks
* De gemiddelde bezoektijd is bijna één uur per dag.
* Van de site-bezoekers die geconfronteerd worden met een online-campagne onderneemt 83% actie in de vorm van: doorklikken naar de website, informatie aanvragen, registreren, een pro- duct online of offline kopen, de website bookmarken, de advertentie onthouden en later alsnog responderen.
Kortom, B2B websites hebben zich in no time ontwikkeld tot veelgebruikte en zeer druk bezochte plaatsen voor zakelijke doelgroepen. Verder blijkt uit onderzoek dat er voor adverteerders eigenlijk nog maar één belangrijke barrière is om nog geen B2B-campagnes te plannen: onbekendheid met de sites en/of met zogenaamde 'channels'.
Acquire Online neemt deze barrière voor adverteerders weg.
VOORTBOUWEND OP HET SUCCES VAN ACQUIRE MEDIA
Acquire Online bouwt voort op het succes van haar enkele jaren oudere 'zuster' Acquire Media BV. In de eerste vier jaar van haar bestaan heeft Acquire Media inmiddels met succes een brede portefeuille van vooraanstaande vakbladen, zakelijke adverteerders en opdrachtgevers weten op te bouwen.
Acquire Online baseert haar commerciële kwaliteit op de principes die Acquire Media al een aantal jaren met succes toepast, zoals een intensief en persoonlijk relatiebeheer met opdrachtgevers, lange termijn contracten (om te kunnen investeren in doelgroepen, markten en netwerken), niet besparen op verkoopkwaliteit maar werken met louter ervaren en bewezen succesvolle verkopers, het gebruik van een geavanceerd - en voor adverteerders en opdrachtgevers transparant - relatiebeheerssysteem. Het continu bouwen aan een netwerk van ad¬verteerders en bureaus heeft geleid tot een actief netwerk van ruim 10.000 beslissers.
ACQUIRE ONLINE WERKT MET DQ&A EN DART
Acquire Online werkt voor het serven, plaatsen, meten, volgen en kunnen bijsturen van online adver¬tenties en campagnes samen met DQ&A, en maakt gebruik van het toonaange¬vende DART-systeem van DoubleClick. DART serveert per maand wereldwijd 100 miljard ad impressies, en staat garant voor het op een betrouwbare en transparante manier serveren van de advertenties.
DE SITES EN CHANNELS VAN ACQUIRE ONLINE
Acquire Online biedt adverteerders nu reeds het grootste aantal B2B websites en daarmee een uniek bereik in diverse zakelijke marktsegmenten. Adverteerders kunnen per site inplannen en in zogenaamde Channels.
Een Channel is een bundeling van sites met bereik in dezelfde doelgroep. Werken via Channels biedt adverteerders en site-owners belangrijke voordelen, zoals:
* Adverteerders bereiken in 1x een complete doelgroep
* Adverteerders hoeven slechts 1x materiaal te ontwikkelen en aan te leveren. Wij verzorgen de inboeking, plaatsing, meting en rapportage bij alle in te zetten sites
* Site-owners bundelen de krachten richting adverteerders en zijn daardoor samen ook interessant geworden voor de generieke adverteerders, die kiezen voor een breed bereik
Acquire Online start per 6 September 2005 met het Channel Management (zie www.acquireonline.nl), en met daarnaast een aantal vooraanstaande individuele 2B2 websites. In de komende weken en maanden volgen meerdere nieuwe Channels.
Enkele voorbeelden van sites waarvoor Acquire Online werkt zijn o.a. www.managementboek.nl, www.imf-online.nl , www.horecavizier.nl, www.kluwermanagement.nl, www.kluwerfinancieelmanagement.nl, en www.computerboek.nl (zie voor een volledig overzicht www.acquireonline.nl ).
DE OPRICHTERS VAN ACQUIRE ONLINE
Acquire Online is een venture van drie partijen, die ieder voor zich hun sporen in online en professioneel uitgeven reeds ruimschoots hebben verdiend. De combinatie van deze drie vormt de vruchtbare voedingsbodem voor Acquire Online
* 227 Publishing Partners BV (Gerrit Jan Logt) - advies, interim management & recruitment voor de mediasector - www.227pp.com
* Netwerkpers BV (Wim Nijmeijer, Geert Dijkstra) - uitgaven in de professionele markt - www.netwerkpers.nl
* Acquire Media BV (Harald Jansen) - advertentieverkoop voor vakbladen en professional publishers - www.acquiremedia.nl
ACQUIRE ONLINE. CONNECTING BUSINESS TO BUSINESS