Rotterdams Uitburo slaat vleugels uit met UPC
Upc nederland
Rotterdams Uitburo slaat vleugels uit met UPC
introductie online ticketing via www.uitburo.nl
Het Rotterdams Uitburo en UPC Nederland gaan samenwerken als partners. De partijen hebben
daartoe een overeenkomst voor drie jaar getekend. Samen met UPC zal het Rotterdams
Uitburo het publiek met de nieuwste multimediale middelen informeren over het culturele
aanbod in de havenstad. Daarnaast is UPC tot 2008 hoofdsponsor van de R'Uitmarkt, de
jaarlijkse opening van het culturele seizoen in Rotterdam.
Rotterdam Festivals, de organisatie achter het Rotterdams Uitburo, is actief op het gebied
van collectieve marketing voor de Rotterdamse culturele sector. Via het Rotterdams Uitburo
wordt een breed publiek geïnformeerd over het culturele aanbod, festivals en
evenementen in de stad. Onder andere via www.uitburo.nl en de gratis digitale nieuwsbrief
Uitmail wordt er nauw contact onderhouden met het publiek.
Kaartverkoop via www.uitburo.nl (www.uitburo.nl)
Naast de samenwerking met UPC is een tweede spannende ontwikkeling voor het Rotterdams
Uitburo een feit: het publiek kan vanaf zondag 4 september 2005 via www.uitburo.nl online
toegangskaarten kopen bij de grote Rotterdamse theaters. Vooralsnog zijn dat de
Rotterdamse Schouwburg, het Luxor Theater en Theater Zuidplein, maar nog voor het einde
van het jaar zullen vrijwel alle Rotterdamse theaters zijn aangesloten op de online
ticketservice van het Rotterdams Uitburo.
Na afloop van de R'Uitmarkt, de Culturele Aftrap op zondag 4 september heeft dhr. Stefan
Hulman, Wethouder van Kunstzaken en Vervoer, officiëel het startsein gegeven voor de
online kaartverkoop, tijdens de feestelijke nieuwjaarsborrel van de Rotterdamse culturele
sector.
'Met de kennis en ervaring van UPC hebben wij nieuwe middelen in handen om het publiek te
informeren en te enthousiasmeren. Speerpunt in de samenwerking met onze nieuwe partner is
het ontwikkelen van digitale informatiepunten op strategische locaties in de stad. Op deze
manier wordt het culturele aanbod nog toegankelijker gemaakt en bereiken we een breder
publiek' , zegt Johan Moerman, directeur van Rotterdam Festivals.
26)Breed publiek voor kunst en cultuur
Voor UPC was de samenwerking met het Rotterdams Uitburo een logische stap. UPC is op het
gebied van sponsoring in Rotterdam bijzonder actief. Op cultuurgebied sponsorde de
kabelmaatschappij eerder in Rotterdam de fototentoonstelling Play. Ook is UPC sinds vijf
jaar hoofdsponsor van het concertgebouw De Doelen in Rotterdam. 'Cultuursponsoring past
goed bij UPC en het spreekt een breed publiek aan. Bij het Rotterdams Uitburo gaat het om
plezier bij uitgaan, bij ons vooral om plezier thuis. De verbindende factor is
entertainment', zegt Diederik Karsten, Managing Director van UPC Nederland.
Inzet van digitale media
UPC en het Rotterdams Uitburo onderzoeken de komende jaren hoe met de inzet van nieuwe
digitale media het culturele aanbod in Rotterdam kan worden ontsloten. 'E-ticketservice
is bijvoorbeeld zo'n nieuwe digitale ontwikkeling. Uiteindelijk willen we de mensen
bereiken die nu nog geen gebruik maken van het culturele uitgaanscircuit in Rotterdam',
aldus Johan Moerman.
'Wij bieden onze klanten nieuwe digitale media aan. Ook in Rotterdam gaan wij vanaf dit
najaar de stap maken naar digitale televisie voor iedereen. Onze kennis en ervaring op
het gebied van digitalisering willen we graag delen met het Rotterdams Uitburo om kunst,
cultuur en entertainment niet alleen in de huiskamer maar ook buitenshuis toegankelijker
te maken voor alle inwoners van Rotterdam', zegt Diederik Karsten.
UPC is sinds mei van dit jaar ook partner van het Amsterdams Uitburo en hoofdsponsor van
de Amsterdamse Uitmarkt.
---
Noot aan de redactie:
Voor meer informatie UPC Nederland: Mark Zellenrath, 06 29 543 519
Voor meer informatie Rotterdam Festivals: Johan Moerman/Irma van Lierop, 010 433 2511