Gemeente Beverwijk
02-09-2005 Gemeente onderzoekt tevredenheid over dienstverlening
De gemeente Beverwijk is gestart met een klanttevredenheidsonderzoek. Onderzocht wordt de mate van tevredenheid over de publieke dienstverlening. Het onderzoek duurt tot 29 september 2005.
In vijftien vragen wordt de bezoekers van het Stadskantoor onder meer gevraagd naar wat zij vinden van de wachttijd, vraagafhandeling en eventuele doorverwijzing. Ook worden vragen gesteld over de sfeer in de publiekshal en de beleefdheid en deskundigheid van de medewerkers. Het invullen van de enquête duurt ongeveer 4 minuten.
De bezoekers van het Stadskantoor kunnen, nadat ze aan de balie zijn geholpen, de enquête invullen en afgeven.
Aan de hand van de onderzoeksresultaten wil de gemeente de dienstverlening verder optimaliseren. Wanneer de resultaten bekend zijn, worden deze gepubliceerd op de gemeentepagina in nieuwsblad De Kennemer.
Als instrument wordt gebruik gemaakt van de Landelijke Servicemeter. Dit kosteloze instrument maakt het ook mogelijk een vergelijking te trekken met andere gemeenten.