Ingezonden persbericht


Persbericht

Nederlandse vrouw zit lekker in haar vel
Na deelname aan Optimel Coaching voelt twee derde van de vrouwen zich beter

Woerden, 31 AUGUSTUS 2005 - De meeste vrouwen zijn opvallend tevreden over hun figuur. Vrouwen die sporten, geven bovendien aan hier echt van te genieten. Ook laten zij de snackbar meestal links liggen. Dit blijkt uit een internettest uitgevoerd door zuivelmerk Optimel (Campina). Hiermee onderzoekt Optimel de balans tussen gezond bezig zijn en genieten van het leven. Deelnemers krijgen bovendien advies over gezond genieten.

Van de tot nu toe 34.000 deelnemers aan de test geeft 23% aan tevreden te zijn met het figuur. Een meerderheid van 47% zegt zichzelf niet te dik te vinden, maar het figuur slechts hier en daar ietsje strakker te willen zien. Verder vindt 27% van de deelnemers zichzelf wel te dik, en vindt 3% zichzelf te dun.

Ook de houding ten opzichte van diëten valt op. Iets minder dan een op de vijf vrouwen geeft aan regelmatig een dieet te proberen. Eén op de twee vrouwen echter, zegt nooit een dieet te volgen. Zij kiest liever voor langdurig gezond eten en genoeg bewegen.

Bijna de helft van de vrouwen geeft aan sporten 'heerlijk' te vinden. Goed nieuws, want plezier in lichaamsbeweging is zeer bevorderlijk voor een langdurige actieve levensstijl. 23 Procent van de vrouwen geeft echter aan slechts zelden tijd voor sport te hebben.

Ook is de vrouwen gevraagd naar hun voedingspatroon. De overgrote meerderheid van de vrouwen geeft aan zich slechts een paar keer per maand te buiten te gaan aan gefrituurd eten. Erg slim, want gefrituurd eten is vaak vet en calorierijk en bevat vaak weinig voedingstoffen als vitamines en mineralen. Verder doet de Nederlandse vrouw haar reputatie van zuiveleter nog steeds eer aan: maar liefst 93% geeft aan af en toe tot dagelijks zuivel te eten.

De respondenten kunnen na de test eventuele aandachtspunten aanpakken met persoonlijk advies van Optimel. Tijdens een coachingtraject van vier weken worden de vorderingen van de deelnemers gemeten. Driekwart van de vrouwen is door deze coaching na twee weken gezonder gaan eten. Bovendien zijn zelfs de deelnemers die aangaven het vaak te druk te hebben voor sport meer gaan bewegen. Het opvallende eindresultaat is dat twee derde van de vrouwen na afloop van de coaching aangeeft lekkerder in hun vel te zitten.

Optimel is een sterk groeiend zuivelmerk binnen het segment gewichtsbeheersing. Optimel heeft een uitgebreid assortiment zuivelproducten met 0% vet en geen suiker toegevoegd. Optimel is een merk van Campina. Campina is een internationale coöperatieve onderneming die zich toelegt op de ontwikkeling, productie, verkoop en distributie van zuivel- en zuivelverwante consumentenproducten en hoogwaardige ingrediënten voor de voedings- en farmaceutische industrie.