Atlantic Crossings sluit samenwerkingsovereenkomst met Emexus
Bundeling van kennis en expertise resulteert in krachtige oplossingen voor mobiele marketing
Bussum/Almere, 2 september 2005 - Atlantic Crossings, Nederlands communicatiebureau gespecialiseerd in marketing-, personeels- en consumentencommunicatie en visuele communicatie, heeft een strategische samenwerkingsovereenkomst gesloten met Emexus, wereldwijd leverancier van applicaties, diensten en connectiviteit op het gebied van Mobile Marketing, Mobile Entertainment en Mobile Internet. Atlantic Crossings en Emexus gaan hun krachten bundelen om creatieve en interactieve marketing- en communicatiecampagnes te ontwikkelen, waarin de unieke eigenschappen van de mobiele telefoon een fundamentele rol spelen. Zij zullen zich met name richten op de volledige integratie van mobiele games, oplossingen voor mobiele tickets en waardebonnen in reclame- en marketingcampagnes.
De mobiele telefoon heeft zich ontwikkeld tot een bijzonder efficiënt medium voor succesvolle marketing en biedt belangrijke voordelen, met name in combinatie met traditionele middelen. Marketing via de mobiele telefoon is direct, persoonlijk, interactief, altijd beschikbaar en levert hoge response op. Organisaties hebben bovendien direct inzicht in statistische en demografische gegevens en kunnen op basis daarvan hun marketingactiviteiten geheel afstemmen op hun diverse doelgroepen.
André Bonvanie, medeoprichter en partner van Atlantic Crossings: "Wij zien dat er een grote verandering gaande is binnen organisaties, markten en de maatschappij als geheel. De grote, homogene doelgroepen van weleer versplinteren en individueel gedrag wordt steeds minder bepaald door gemeenschappelijke overtuigingen en idealen, maar vooral door individuele drijfveren. En daarmee veranderen ook de marketingprincipes. Je kunt geen merk meer opbouwen op basis van merkwaarden alleen: je moet je als bedrijf ook richten op het bouwen van relaties met je consumenten. Atlantic Crossings helpt bedrijven daarbij door innovatieve, spraakmakende middelen in te zetten die erop zijn gericht om permanente relaties tussen merken of producten en hun consumenten te creëren en zo bij te dragen aan een structurele groei van de business. De mobiele marketingapplicaties en -diensten van Emexus sluiten perfect aan op deze ontwikkelingen en op onze visie op succesvolle marketingcommunicatie."
Louis Kinsbergen, CEO van Emexus: "Ondanks de enorme potentie die mobiele marketing biedt, zien we dat het tot op heden relatief weinig wordt ingezet. Dit komt met name doordat succesvolle toepassing van mobile marketing expertise vereist op twee traditioneel gescheiden gebieden, namelijk mobiele technologieën en oplossingen enerzijds en strategische communicatie en marketing anderzijds. Dankzij de samenwerking tussen Atlantic Crossings en Emexus is er nu voor het eerst een partij op de markt die deskundigheid en kennis op beide gebieden verenigt en omzet in krachtige, effectieve en innovatieve vormen van mobiele marketing."
Over Emexus
Emexus is een wereldwijde speler op het gebied van mobiele toepassingen. Het unieke Emexus Platform biedt organisaties een eenvoudig en snel in te zetten omgeving voor de ontwikkeling en implementatie van mobiele toepassingen op het gebied van Mobile Marketing, Mobile Entertainment en Mobile Internet. Ook is Emexus groot in het adviseren en ontwikkelen van op maat gesneden mobiele oplossingen met haar Customized Solutions tak. Inmiddels werkt Emexus vanuit kantoren in Nederland, de Verenigde Staten en Maleisië voor 150 bedrijven in 18 landen, waaronder: Philips, Vodafone, T-Mobile, ECI, Organon, PPGH JWT, Alex.nl en Canal+. De mobiele applicaties van Emexus zijn aangesloten op de belangrijkste 'SMS aggregators' in de wereld, waardoor klanten van Emexus eenvoudig toegang hebben tot meer dan 1.5 miljard mobiele consumenten wereldwijd.
Ingezonden persbericht