Ingezonden persbericht
Persbericht
Koninklijke Marine start nieuwe wervingscampagne
De Koninklijke Marine start op 2 september een nieuwe campagne voor de werving van officieren en matrozen. In deze campagne speelt internet een hoofdrol. Alle uitingen leiden naar de website www.werkenbijdemarine.nl.
Meer dan in voorgaande campagnes laat de nieuwe wervingscampagne zien hoe officieren en matrozen bij de marine werken en leven. Er zijn vijf karakters ontwikkeld die een doorsnede vormen van de marine. Daarvoor zijn vijf personeelsleden uitgekozen die hun verhaal vertellen, laten zien wat ze beleven in hun werk en hoe zij met elkaar samenwerken en samenleven.
Internet is de spil in de werving. De radio- en televisiespotjes en de advertenties geven bijvoorbeeld geen specifieke informatie over functies bij de marine. Wie daarover meer wil weten, moet naar de website werkenbijdemarine.nl gaan. Daar worden bezoekers met filmpjes, dagboeken van de karakters en informatie de wereld van de marine binnengeleid. Ze vinden er allerlei informatie over werken bij de marine en kunnen ook een belangrijk deel van de wervingsprocedure via de website doorlopen.
Ministerie van Defensie