Vereniging van communicatie advies bureaus (VEA)

Klik hier als u geïnteresseerd bent in Nieuws of Persberichten of het 02/09/2005 9de Jaarcongres "Consumententrends 2005 Wat zijn de laatste en aankomende trends op het gebied van food en faschion? Hoe beïnvloedt de prijzenoorlog het koopgedrag van de consument? Nederland vergrijst, maar hoe bewerkt u deze wispelturige doelgroep?
De consument is erg gevoelig voor invloeden van buitenaf en daarom moeilijk te voorspellen. Gelukkig zijn er echter een aantal experts en onderzoekers op dit gebied die u kunnen helpen bij de juiste keuze in productontwikkeling, -innovatie en marktbenadering. Deze experts verzamelen zich op 2 en 3 september aanstaande tijdens het 9de jaarcongres 'Consumententrends 2005'.


* Goos Eilander, directeur Trendbox Carl Rohde, cultuursocioloog Universiteit Utrecht en werkzaam bij Sign of the Times
* Justien Marseille, directeur The Future Institure.org
* Lidewij Edelkoort, trendvoorspeller te Parijs

Wie: iedereen
Aanmelden: voor meer informatie
Waar: Hotel Okura Amsterdam
Wanneer: 2/3 September

16/12/2004 VEActive Wet- en regelgeving in Nederland en Europa

Een praktische sessie waarin de laatste ontwikkelingen op Sales Promotion en Direct Marketing gebieden worden behandeld. Twee sprekers: Ebba Hoogenraad van Steinhauser Hoogenraad zal zich buigen over de wetgeving op Sales Promotion. Alexander Singewald van Singewald Consultants Group neemt ons mee in de wetgeving ten aanzien van Direct Marketing. Uiteraard wordt nieuwe media daarin niet vergeten.

Voor:account, DM, strategie etc.
Wanneer: woensdag 1 december
ontvangst : vanaf 16.30 uur, start 17:00 uur
Lokatie: VEA, A.J. Ernststraat 169, Amsterdam.
Aanmelden: Nieske van der Woert

15/12/2004 Bijeenkomst Fin.Adm.

De VEA organiseert voor belangstellenden op 15 december een gratis lunch-bijeenkomst (van 12 tot 2) om kennis te maken met het nieuwe financieel administratiepakket voor bureaus Q-track. Q-track combineert bewezen administratieve principes met de nieuwste automatiseringstechniek. Het pakket onderscheidt zich door eenvoud, stabiliteit en gebruikersvriendelijkheid. Maatwerk kan tegen ongekend lage kosten geleverd worden. Voor nadere info kijk je bij www.Q-add.nl

Voor: VEA-leden
Wanneer: 15 december 2004
Aanvang: 12:00-14:00 uur, inclusief lunch
Lokatie: VEA-kantoor, A.J. Ernststraat 169, Amsterdam. Aanmelden: Marika Horikx

07/12/2004 EffiePracticum 2004: "Een Effie winnen? Zo doe je dat!"

Wegens groot succes van vorig jaar geprolongeerd! Een dagvullend practicum over effectief communiceren. Wat is het geheim van een succesvolle Effiecase? Een boeiende dag met een theoretische component over "bewezen effectiviteit", maar ook met veel practische cases. Bij deze interactieve workshop wordt veel input van de deelnemers gevraagd. U gaat onder meer zelf EffieCases jureren.

Organisatie: CMC
Voor: marketing & communicatie professionals (bureaus/opdrachtgevers Wanneer: dinsdag 7 december 2004
Aanvang: 9.30-20.00 uur, inclusief lunch en netwerkborrel Lokatie: Kasteel Oud- Poelgeest in Oegstgeest
kosten: 185 EUR p.p. CMC & BNO leden (BVA, VEA, GVR, BNO), niet leden 225 EUR, excl. BTW)
Aanmelden: Marika Horikx tel: 020-6425642

07/12/2004 EffiePracticum 2004: "Een Effie winnen? Zo doe je dat!".

Wegens groot succes van vorig jaar geprolongeerd! Een dagvullend practicum over effectief communiceren. Wat is het geheim van een succesvolle Effiecase? Een boeiende dag met een theoretische component over "bewezen effectiviteit", maar ook met veel practische cases. Bij deze interactieve workshop wordt veel input van de deelnemers gevraagd. U gaat onder meer zelf EffieCases jureren.

Organisatie: CMC
Voor: marketing & communicatie professionals (bureaus/opdrachtgevers Wanneer: maandag 6 december 2004
Aanvang: 9.30-20.00 uur, inclusief lunch en netwerkborrel Lokatie: Kasteel Oud- Poelgeest in Oegstgeest
kosten: 185 EUR p.p. CMC & BNO leden (BVA, VEA, GVR, BNO), niet leden 225 EUR, excl. BTW)
Aanmelden: Marika Horikx tel: 020-6425642

07/12/2004 YIM Bijeenkomst

Op woensdag 20 oktober a.s. organiseert YIM een bijeenkomst met de titel 'Succes is een keuze: win een AMMA?'. Als je hogerop komt in het mediaplannersvak, breekt de dag aan dat je een case gaat insturen. Want jij wil natuurlijk ook wel op dat podium staan! Het bureau dat die vraag het best kan beantwoorden is natuurlijk BrandConnection. Hun strategen sleepten de afgelopen jaren al meerdere AMMA's in de wacht. Zij zullen dan ook op de bijeenkomst de winnende media/middelenstrategie van de AMMA 2003 presenteren. Zij doen dit samen met ACUVUE, de adverteerder. Tevens zal Paul Turken, voorzitter AMMA-jury, uitleggen waarom juist deze case in de prijzen is gevallen.

Organisatie: YIM
Voor: Mediaspecialisten
Wanneer: woensdag 20 oktober
Aanvang: 17.00 uur
Lokatie: Brasserie Harkema, Nes 67, 1012 KD, AMSTERDAM kosten: gratis
Aanmelden: yim@vea.nl tel: 020-6425642


01/12/2004 VEA Ledenvergadering

Tijdens de komende ledenvergadering wordt in het formele gedeelte van 13:00-15:30 uur aandacht besteed aan het beleid met o.a. het persoonlijke lidmaatschap, gedragsregels en activiteiten in 2005. In het openbare gedeelte zullen David Wethey en Hans Hillen een presentatie houden. Zie onderstaand het gehele programma.

P R O G R A M M A VEA symposium

Hilton Hotel Amsterdam - woensdag 1 december 2004 15.30 - 16.00 uur Ontvangst

16.00 - 16.05 uur Welkomstwoord en resumé Algemene Le-denvergadering VEA

Jacques Kuyf
Voorzitter VEA / Vereniging van Communicatie-adviesbureaus en managing director FHV BBDO

16.05 - 16.25 uur State of the Ad Industry

Jacques Kuyf

* Het belang van marketingcommunicatie voor adver-teerders
* (inter)nationale ontwikkelingen communicatiebranche
* 'Betere tijden in aantocht?'

16.25 - 17.40 uur "Sea Changes" - Nieuwe kansen voor samenwerking

David Wethey
Oprichter en directeur Agency Assessments International, London


* Optimalisering samenwerking tussen adverteerders en bureaus
* Dynamische honorering en contracten

* Bureauselectie 'nieuwe stijl'

17.40 - 18.00 uur "Ieder zijn rol"

drs. Hans Hillen
Voorzitter CMC Centrum voor Merk en Communicatie, ex-politicus, thans columnist en voorzitter College voor Zorgver-zekeringen


* Introductie CMC

* 'De overheid maakt zich te dik in tijden van obesitas'
* 'Ook van bureaus, media en adverteerders wordt verstand verwacht'

18.00 - 19.00 uur Afsluitende borrel

Voor:Management van de VEA-bureaus
Wanneer: woensdag 1 december
Gesloten gedeelte ontvangst: vanaf 13.00 uur met lunch, start 14:00 uur
Openbare gedeelte ontvangst: vanaf 15.30 uur, start 16:00 uur Lokatie: Hilton Hotel, Apollolaan 138, AMSTERDAM Aanmelden: Nieske van der Woert

25/11/2004 YIM Workshopweekend 25,26,27 november

In navolging op de bijeenkomst is er eind november het YIM Workshopweekend. Tijdens dit weekend staat het onderwerp Communication Channel Planning centraal. Diverse sprekers, adverteerders, strategen en onderzoekers zullen dieper ingaan op dit veelgehoorde begrip. Het weekend wordt afgesloten met het maken van media/middelenstrategie voor een van de adverteerder. De gepresenteerde strategieën zullen door een onafhankelijke vakjury beoordeeld.

Organisatie: YIM
Voor: Mediaspecialisten
Wanneer: donderdag 25, vrijdag 26 en zaterdag 27 november Aanvang: donderdag 25 november om 16.00 uur
Lokatie: Hotel Blooming te Bergen
kosten: EUR 300,-
Aanmelden: yim@vea.nl tel: 020-6425642

23/11/2004 Operations Café : Online Advertentie-Opmaak Systemen

VEA heeft een onderzoek geïnitieerd over dit thema en de belangrijkste bevindingen en ontwikkelingen zullen op de bijeenkomst worden gepresenteerd door de samensteller, Peter Luit.

Aanleiding Onderzoek

veranderende workflow onder invloed van internet - digitalisering

time-to-market. snelheid van processen

Analyse voor welke type klanten een bepaalde toepassing geschikt zou zijn, vragen vanuit leden.

Het Onderzoek: Klanten advisering, voorop lopen. Bureaus dienen pro-actief klanten te adviseren over deze ontwikkelingen, deze rapportage zal deze ontwikkelingen, huidig - en toekomstige, zichtbaar maken zodat bureaus hier pro-actief op kunnen reageren en hun klanten toegevoegde waarde kunnen bieden. Je kunt denken aan mailing packs, van print naar online, verdere digitalisering van communicatie-uitingen. Welke stadia in toepassingen zijn er te vinden in de markt.
Een verdeling wordt gemaakt van high-end niveau - midrange - low-end met bijbehorende kenmerken.

Organisatie: Commissie Operations
Voor: VEA-leden, operations, productie, traffic, studio medewerkers Wanneer: dinsdag 23 november
Ontvangst: vanaf 17.00 uur, start 17:30 uur
Lokatie: Rosarium, Amstelpark 1, Europaboulevard, AMSTERDAM kosten: VEA-leden gratis, BVA/GVR leden 25 euro, overigen 50 euro. Aanmelden: Paula Buit

06/10/2004 DM & SP

Op 6 oktober a.s. geven we je de unieke mogelijkheid het beste DM en SP werk uit heel Europa te bekijken. "Bekijken" is eigenlijk niet het goede woord. Te ervaren! Want de winnende cases worden je gepresenteerd door Jos Krützmann (Nederlands jurylid Lions Direct) en Renate Vogt (juryvoorzitter PMC awards). Laat deze unieke en éénmalige kans niet voorbijgaan.

Organisatie: VEA
Voor: CSD / AD / Creative Directeur
Wanneer: woensdag 6 oktober 2004
Aanvang: 17.00 - 19.00 uur
Lokatie: Cobra museum, Sandbergplein 1/3, Amstelveen kosten: kosteloos
Aanmelden: Nieske van der Woert tel: 020-6425642