Ingezonden persbericht


Eerste erkende CRM titel uitgereikt aan Carl Korts

Amsterdam, 01 september 2005 Vandaag is de eerste RCP titel uitgereikt aan de heer drs Carl Korts van het adviesbureau Cap Gemini. RCP staat voor Registered CRM Professional en het betekent dé erkenning van iemands kennis en kunde op het vakgebied van CRM (Customer Relationship Management). Dragers van de RCP titel dienen zich te houden aan de code, die gericht is op het correct en waardig omgaan met klanten en klantrelaties.

Carl Korts: "Ik houd me bij Cap Gemini dagelijks bezig met het geven van CRM advies aan allerlei organisaties. De leergang CRM heeft mij een perfect platform gegeven om mijn bestaande kennis te kunnen koppelen aan nieuwe kennis en inzichten. Hiernaast biedt het een interessante mogelijkheid om van gedachten te wisselen met andere deelnemers die CRM vanuit een andere discipline of perspectief benaderen".

In totaal is er aan 56 personen de titel van RCP uitgereikt. Het register van CRM-kundigen is in het leven geroepen door het Platform Innovatie in Marketing (PIM) en Het CRM Genootschap. De Post HBO Leergang CRM die opleidt tot RCP is opgezet door het opleidingsinstituut Beeckestijn.

In september en oktober starten er weer nieuwe opleidingen voor aankomend CRM professionals. De opleiding duurt vijf maanden. Hoofddocent Wil Wurtz: "Er is veel vraag naar een opleiding die in een overzienbare tijd met veel diepgang door de materie gaat. CRM wordt dan ook belicht vanuit organisatie, marketing, sales, ICT, wetgeving en proces-management. Het register is echt nodig om het kaf van het koren te kunnen scheiden. CRM wordt gezien het belang en de focus op de klant, van een steeds groter belang. Een erkenning en beroepscode van CRM is daarom noodzaak" aldus Wil Wurtz, voorzitter van Het CRM Genootschap.

Binnenkort start een aantal proefcolleges van de nieuwe lichting Leergang CRM, deze vinden plaats op 08 en 15 september van 16.00 uur tot 18.30 uur aan de Hogeschool van Utrecht. Aanmelden en informatie aanvragen kan via info@beeckestijn.org

CRM Genootschap
Het CRM Genootschap is opgericht als een vereniging waarin alle partijen samenkomen die belang hebben bij het delen van kennis en ervaring op het gebied van Customer Relationship Management (CRM). Het Genootschap verstaat onder CRM: de implementatie van een strategie waarmee een bedrijf of instelling beoogt (klant)relaties te optimaliseren in termen van klantrendement en klanttevredenheid. CRM wordt daarbij gezien als een continue en systematische, organisatieomvattende activiteit. Daarbij wordt ICT als een ondersteunende factor gezien.

Platform Innovatie in Marketing (PIM)
Het Platform voor Innovatie in Marketing (PIM) is een kennisnetwerk op het raakvlak van marketing, vernieuwing en technologie. Het vergroot de commerciële slagvaardigheid van haar leden door hen handvatten te reiken voor het verbeteren van hun marketing- en verkoopprocessen. Voor meer informatie http://www. pimonline.nl

Beeckestijn Business School
Het Beeckestijn Business School (BBS) is een instituut voor Management Studies. BBS is in 1989 opgericht als netwerkorganisatie door managers en opleidingsspecialisten. Doel van Beeckestijn is het ontwikkelen en aanbieden van hoogwaardige management- en beroepsopleidingen waarbij de opgedane kennis direct in de praktijk kan worden ingezet, waar nodig in combinatie met coaching en advies. De kennis en ervaring wordt tevens ingezet om opleidingsinstituten en initiatieven te begeleiden in de marktbewerking. Er wordt gebruik gemaakt van de beste docenten uit het bedrijfsleven, universiteiten en hogescholen. Voor meer informatie http://www.beeckestijn.org