Ingezonden persbericht
Rochdale introduceert nieuwe service: reparaties inplannen via internet
Huurders die reparaties willen laten uitvoeren in hun woning, kunnen voortaan zelf het tijdstip kiezen waarop dat moet gebeuren en via internet meteen een afspraak maken. Deze nieuwe service is onlangs door Woningstichting Rochdale geïntroduceerd.
Het systeem heeft voor de huurders een paar belangrijke voordelen. Zij kunnen dag en nacht op de website terecht om een afspraak te maken met één van de onderhoudsmedewerkers. Bovendien kunnen ze in één oogopslag zien wanneer er een vakman beschikbaar is.
Rochdale verhuurt in totaal ruim 45.000 woningen in Amsterdam en omgeving. Jaarlijks komen er bij de stichting tienduizenden reparatieverzoeken binnen, hetzij telefonisch bij het callcenter, of via de website. De reparaties worden doorgegeven aan de bedrijven die de werkzaamheden gaan uitvoeren, die vervolgens op hun beurt de huurders bellen voor het maken van een afspraak.
Dankzij een nieuw informatiesysteem kunnen de huurders, zonder telefonisch contact, meteen een afspraak maken met een medewerker van het eigen onderhoudsbedrijf De Vaklieden. Bij dit bedrijf werken ruim 40 timmerlieden, loodgieters, stukadoors, schilders en elektriciens. In de toekomst zullen de huurders via de website ook direct een afspraak kunnen maken met medewerkers van andere onderhoudsbedrijven die voor Rochdale werkzaam zijn.
-------------------------------------------