Gemeente Geldrop-Mierlo


UITGEBREIDERE RAADSINFORMATIE BESCHIKBAAR

Momenteel vindt u op deze site de agendas van raads- en commissievergaderingen in het hoofdstuk Bestuurlijke informatie. U vindt op deze paginas een link naar uitgebreidere raadsinformatie.

Voortaan kunt u de volgende raadsinformatie opvragen via deze site:
- een vergaderschema,

- raads- en commissieagenda's,

- raadsvoorstellen,

- notulen van de raads- en commissievergaderingen,
- alle bijlagen van de vergaderstukken;
De stukken zijn opvraagbaar vanaf januari 2004 tot nu. Alle bijgevoegde bestanden zijn in PDF-formaat. Het is de bedoeling dat in een later stadium ook de openbare besluitenlijsten van Burgemeester en Wethouders worden opgenomen.

ABONNEMENT OP RAADS- EN COMMISSIESTUKKEN
U kunt tegen een vergoeding stukken van de raad en/of commissie(s) ontvangen. Volgens de legesverordening Geldrop-Mierlo bedragen de kosten voor het afsluiten van een abonnement voor een kalenderjaar:
- op de verslagen van de raadsvergaderingen: 61,45
- op de stukken behorende bij de raadsvergaderingen: 61,45
- op de verslagen van de vergaderingen van een raadscommissie: 31,00
- op de stukken behorende bij de vergaderingen van een raadscommissie: 31,00

Voorheen waren de stukken ook verkrijgbaar via e-mail. Deze gratis service komt te vervallen nu alle stukken zijn op te vragen via de website.

TER INZAGE
De agendas van alle raads- en commissievergaderingen zullen voor aanvang van de vergaderingen worden gepubliceerd in het huis-aan-huisblad De Trompetter. De stukken liggen eveneens ter inzage in het gemeentelijk Informatiecentrum, Hofstraat 4 in Geldrop.

Publicatie 30 augustus 2005

OPHOKPLICHT PLUIMVEE
Commerciële pluimveehouders zijn verplicht hun pluimvee op te hokken. Zij kunnen kiezen tussen ophokken óf het aanbrengen van een constructie die contact met wilde vogels onmogelijk maakt. De verplichting pluimvee binnen te houden vermindert de kans op besmetting met vogelpest door trekvogels.
Het vogelgriepvirus (aviaire-influenzavirus) kan binnen gehaald worden door import van levende vogels, pluimveevlees en pluimveeproducten en via reizigers. Import van levende vogels is verreweg het grootste risico voor insleep. Import uit Rusland, Kazachstan en Aziatische landen is al verboden. Ook trekvogels kunnen de ziekte overbrengen. Kijk voor meer informatie op www.minlnv.nl
INFORMATIEAVOND HERINRICHTING KLEINE HEUVEL

De gemeente is op dit moment bezig met de renovatie van de panden aan de Heuvel 1 in Geldrop. Het ziet er naar uit dat de werkzaamheden in 2006 kunnen worden uitgevoerd. Het plein vóór de Heuvel 1 is de enige plek waar de bouwplaats kan worden ingericht. Vanwege de bouwactiviteiten, zal de herinrichting van dit plein pas ná de renovatie van de Heuvel 1 worden uitgevoerd, waarschijnlijk in 2007.

Het is de bedoeling dat de (Kleine) Heuvel wordt ingericht als multifunctioneel plein met terrassen. Bovendien moet het mogelijk zijn om hier evenementen te houden. Er is inmiddels een aantal herinrichtingsvarianten ontwikkeld, die wij met u willen bespreken. Zo hebben we voldoende tijd om uw opmerkingen en voorstellen gedegen te kunnen afwegen en het werk voor te bereiden. U bent uitgenodigd voor een informatieavond op dinsdag 13 september in Zaal van Leeuwen, Bogardeind 41 in Geldrop. U bent welkom om 19.30 uur. De avond wordt voorgezeten door wethouder Maasakkers.

AANMELDEN
Wij vragen u om uw komst op de informatieavond vooraf te melden via telefoonnummer 040-2893893.
Voor algemene vragen kunt u contact opnemen met de heer Snijders van de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling. Hij is te bereiken via telefoonnummer 040-2893761.

Publicatie 30 augustus 2005

Zaterdag 10 september
WEGAFSLUITINGEN TIJDENS BRADERIE
Vanwege een braderie/rommelmarkt in Geldrop-centrum op zaterdag 10 september, zijn de volgende wegen afgesloten voor verkeer: St. Vincentiusstraat, Langstraat, het gedeelte vanaf parkeerterrein Bezorgershof tot aan de kruising Dommeldalseweg/Molenstraat/Heuvel (het Bezorgershof blijft bereikbaar), Heuvel (gedeelte voor de bibliotheek, het parkeerterrein is toegankelijk) en de Korte Kerkstraat. De afsluitingen gelden van 08.00-17.00 uur. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met mevrouw C. van Wijk van de afdeling Bestuurszaken en Veiligheid, telefoon 040-2893842.