Ingezonden persbericht


Meer informatie: 020 - 515 98 52

donderdag 1 september 2005

----------

Deze week in FEM Business (nummer 35):
China komt naar u toe
Het is even wennen, Chinese ondernemingen die hun Europese concurrenten overnemen. Wat voor ondernemingen zijn dat? En wat willen ze eigenlijk? Portret van zeven Chinese draken die Europese bedrijven hebben verschalkt. Plus: vrijhandel? Ja. Maar nu even niet. Het Chinese succes doet Europa teruggrijpen naar oude reflexen.

Bestemming onbekend
John Fentener van Vlissingen bereidt een beursintroductie van een van zijn reisondernemingen voor. Met deze succesvolle activiteiten revancheerde de SHV-telg zich op zijn geschonden reputatie na de affaire rond het door hem geleide investeringsfonds Noro. Tegelijk dreigt hij in conflict te raken met zijn Britse zakenpartner. Inzet is de Amerikaanse markt.

Kempen & Co, vooruit!
Hij is een van de charmantste Nederlandse bankiers. En een van de rijkste. Met zijn jongensachtige flair poetst voormalig Goldman Sachs-bankier Wiet Pot het gebutste imago van de statige zakenbank Kempen & Co op.

Executive Car of the Year
Wie mag zich straks Executive Car of the Year 2005 noemen? De komende acht weken besteedt FEM Business aandacht aan het fenomeen directie-limousine. Wat rijdt de top van zakelijk Nederland? Kan dat wel, een Japanse auto? Schrikt een Maserati Quattroporte nieuwe klanten af? En hoe zit het achterin een Range Rover?

Vrijdag gaat de site www.executivecaroftheyear.nl live en kan iedere liefhebber zijn favoriete auto kiezen uit 23 geselecteerde executive cars.

Verder in dit nummer:

- Wat gaat Google met vier miljard dollar doen?
- Smaakvol dobberen in een Dutchtub

- Celebrity marketing

De business weekly FEM Business ordent wekelijks de relevant zakelijke, economische en financiële informatie. Naast het feitelijke nieuws ook oorzaken en gevolgen, achtergronden, heldere analyses en scherpe commentaren. De redactie schrijft over bedrijven, markten, sectoren en de mensen die erover beslissen. Deskundig en onafhankelijk. Naast het weekblad is er een goed bezochte website waarop de vaste abonnees toegang hebben tot het elektronische archief van FEM Business. Tevens verschijnt dagelijks FEM Business Update, de gratis dagelijkse E-nieuwsservice van FEM Business.