Evolutie in e-commerce

Outlet4u

Persbericht 31 augustus 2005

Evolutie in e-commerce!

Outlet4U BV, gevestigd te Breda, is een nieuwe onderneming op het gebied van e-commerce. Het bedrijf speelt in op de huidige conjunctuur en komt met een verkoopconcept voor winkeliers en consumenten.

Internet neemt een steeds belangrijkere plaats in bij de aankoop van gebruiksgoederen. Deze verkoop gaat ten koste van de bestaande detailhandel. Een veel gehoorde klacht uit de detailhandel is dat klanten zich door de lokale detaillist/vakhandel uitgebreid laten informeren maar dat de uiteindelijke aanschaf van een product na uitgebreid prijzenvergelijk via het internet plaatsvindt. Het aantal snelle internetverbindingen groeit dan ook explosief.
Ook de slechte bereikbaarheid en het parkeerprobleem van de binnensteden alsmede de opkomst van grootwinkelbedrijven spelen een grote rol bij de omzetdaling van de traditionele detail- en vakhandel.

Het realiseren van een professionele webwinkel kost de individuele detaillist al gauw meer geld dan het oplevert. Het actueel houden van de informatie, de helpdesk, maar vooral het bereiken van potentiële klanten is een bekend probleem. Dit zijn slechts enkele zaken waarmee de detaillist te maken krijgt als hij of zij gaat kopen via het internet.

Outlet4U biedt een oplossing voor de detaillist. Outlet4u opent op 5 september een professionele internetwinkel waar iedere aangesloten winkelier/ deelnemer zijn of haar eigen producten uitstalt, beheert en verkoopt. Outlet4U zorgt onder andere voor het onderhoud van de webwinkel, de marketing, de helpdesk en het afrekenen namens de winkelier. Belangrijke kenmerken voor dit concept zijn:


- De deelnemers zijn zelfstandige winkeliers;

- Alle door de deelnemers aangeboden producten zijn nieuw (met uitzondering van Antiek);
- Elk product mag maar door één winklier worden aangeboden waarbij regels zijn opgesteld voor gezonde concurrentie;

- Iedere deelnemer is bij de Kamer van Koophandel ingeschreven als detailhandel;
- Outlet4U verzorgd namens de deelnemers de betaling. Hierbij wordt gebruik gemaakt van gerenommeerde partijen zoals Ogone;

- Alle aangesloten deelnemers zijn contractueel verbonden aan regels waardoor er uniformiteit en herkenbaarheid ontstaat in aanbieding, afhandeling en betaling;

Outlet4U biedt op deze manier de winkelier een extra verkoopkanaal en zo ontstaat een nieuwe manier van verkopen.

Wat heeft OUTLET4U de consument te bieden?

In de etalage van Outlet4U treft de consument een range van producten aan op lifestyle gebied zoals hij of zij ook aantreft in een warenhuis. De producten worden aangeboden door vele verschillende winkels in Nederland. De consument kan vanachter zijn of haar PC winkelen in diverse categorieën zoals o.a. Antiek & Kunst, Wonen & Werken, Keuken & Koken en Mode & Kleding.
Alle producten worden aangeboden door bestaande winkels in Nederland. De consument kan nu lekker rondneuzen in een groot en divers aanbod van lifestyle artikelen en kan deze producten veilig bestellen wanneer het hem of haar uitkomt, 24 uur per dag, 7 dagen in de week.

Het bedrijf onderschrijft de gedragsregels van de Nederlandse Thuiswinkel organisatie en heeft zich aangemeld voor het keurmerk 'MKBOK'.

Herkenbaarheid, veiligheid en eenmalig inschrijven maken het de consument dan ook extra gemakkelijk.

Kortom, een nieuwe manier van winkelen is vanaf 5 september mogelijk via www.outlet4u.nl.


---