Harmen Scholten nieuwe marketing directeur Smiths Food Group
Smiths food group
Persbericht 31 augustus 2005
Harmen Scholten nieuwe Marketing Directeur Smiths Food Group
MAARSSEN, 31 augustus 2005 - Harmen Scholten wordt per 1 september a.s. Marketing Director
Northern Europe (Benelux en Scandinavië)
bij Smiths Food Group in Maarssen.
Harmen Scholten neemt deze functie over van Ted Linehan, die in de Verenigde Staten is
benoemd tot Vice President Marketing NCB bij moederconcern PepsiCo.
Harmen Scholten (37) is nu Senior Marketing Manager bij Smiths Food Group, producent van
Lay's chips en andere snacks. In zijn nieuwe functie maakt hij deel uit van het NEBU
Leadership Team, het managementteam van Smiths Food Group. Hij rapporteert rechtstreeks
aan Eugène Willemsen, Algemeen Directeur Northern Europe.
Harmen Scholten werkt sinds begin 2004 bij Smiths Food Group. Als Senior Marketing Manager
gaf Scholten leiding aan de ontwikkeling van de Doritos en Smiths Snacks-portfolio. Eerder
was hij werkzaam in marketingfuncties bij toonaangevende food-concerns als Friesland Foods
en Heineken.
Ted Linehan (37) is gepromoveerd tot Vice President Marketing NCB (Non Carbonated
Beverages, niet-koolzuurhoudende dranken) op het hoofdkantoor van PepsiCo in New York. De
voorbije twee jaar gaf de ervaren marketeer Linehan leiding aan de ontwikkeling van
Smiths' marketingstrategie.
---