PERSBERICHT - 2005-08-29
Thomas Cook lanceert Huismerk brochures
PERSINFORMATIE
Thomas Cook lanceert Huismerk brochures
Vanaf morgen liggen er bij de eigen winkelketen van reisorganisatie
Thomas Cook Nederland voor het eerst wintergidsen van het huismerk
Thomas Cook.
Gerard Helming, directievoorzitter Thomas Cook Nederland. Om ons
huismerk beter te profileren binnen onze winkel, hebben we besloten
gidsen uit te brengen. Met ons huismerk onderscheiden we ons ten
opzichte van de andere reisbureaus en middels de gidsen besteden we er
extra aandacht aan. En hoewel online boekingen toenemen blijkt dat
vele consumenten graag een inspirerende brochure meenemen om zich zo
eerst te oriënteren op een vakantie.
Als eerste verschijnen twee vliegreizen brochures: Middellandse
Zeegebied en Verre bestemmingen. In september volgen er nog
autoreisbrochures: Sneeuw en Feestdagen.
De brochures hebben een eigen design meegekregen. Kleurrijk,
verfrissend en inspirerend zijn kenmerken van de nieuwe stijl. Een
indeling naar categorieën als charme, explore en allure, helpt de
klant bij het vinden van de reis die hij/zij zoekt.
Dit design wordt ook doorgetrokken in andere uitingen van het merk
Thomas Cook, denk daarbij bijvoorbeeld aan winkel- en
etalagemateriaal.
Gerard Helming: Reizen is beleven en dat gevoel willen we de klant ook
meegeven. We willen de romantiek en spanning van het reizen
terugbrengen. Eigenlijk zoals de grondlegger van ons bedrijf, de
Engelsman Thomas Cook, ook voor ogen had toen hij als pionier de
eerste georganiseerde reis tot stand bracht in 1841. In eerste
instantie vertaalt dit zich in het nieuwe design, de brochures en een
nieuwe pay off : Thomas Cook, Zoals reizen bedoeld is.
In de komende maanden zullen meer stappen gezet worden om de belofte
waar te maken. Want Thomas Cook is een reismerk waaronder een breed
aanbod verkocht wordt met nagenoeg onbegrensde mogelijkheden. We
beperken ons niet alleen tot reizen die uit onze eigen keuken komen.
In dit kader is ook besloten om de 180 Thomas Cook reisbureaus om te
dopen tot Thomas Cook Travel Shops. Deze naam zal over enige tijd ook
aan de gevels prijken, maar wordt nu al gebruikt. De naam Travel Shop
is eigentijds, heeft een bredere lading met meer mogelijkheden om de
klassieke reisbureau-activiteiten uit te breiden.
Passend hierbij is de onlangs geïntroduceerde verkoop van eigen reis-
en annulerings-verzekeringen onder de naam Thomas Cook Vakantie Polis.
Thomas Cook blijft een multichannel reismerk waar de klant zowel via
Travel Shops, callcenter als website zijn reis kan boeken.
De website van Thomas Cook (Thomascook .nl) is ook aangepast aan de
nieuwe stijl en daar is onlangs de verkoop van losse tickets aan
toegevoegd.
Om extra aandacht te schenken aan de eerste stap naar de nieuwe
positionering van Thomas Cook, hebben 29 collegas, inclusief
directieleden, van het hoofdkantoor de eerste brochures persoonlijk
bezorgd bij de collegas van alle Thomas Cook Travel Shops.
Voor een feestelijk tintje, zijn verder bij het hoofdkantoor ballonnen
opgelaten met een westrijdkaartje per medewerker eraan. Iedereen die
het kaartje terugstuurt maakt kans op een ballonvaart, zo ook de
medewerker wiens naam op het kaartje staat.
Hoofddorp, 29-08-05
---
Noot voor de redactie,