Ingezonden persbericht


Persbericht

Euronext zet SpeechFrame in voor optimale informatievoorziening aan beleggers

Soesterberg / Amsterdam, 29 augustus 2005 -- Euronext, de leidende grensoverschrijdende beurs van Europa, biedt beleggers de mogelijkheid om via een telefonisch koersinformatiesysteem 24 uur per dag actuele informatie op te vragen over koersen van optieseries en futures. Onlangs verving de beurs het onderliggende IVR-systeem door SpeechFrame® van Comsys. Behalve dat SpeechFrame® meer mogelijkheden biedt om het gebruik in de toekomst uit te breiden naar andere markten of services, voorziet het Euronext ook van waardevolle managementinformatie.

Het koersinformatiesysteem Meta geeft de meest actuele koersen van alle verhandelbare derivaten op Euronext.liffe Amsterdam. Particuliere beleggers kunnen zo vierentwintig uur per dag real-time informatie opvragen over de opties en futures waar hun belangstelling naar uit gaat. Meta bestaat al sinds eind jaren tachtig, maar Euronext is onlangs overgestapt op SpeechFrame® als onderliggend systeem.

Nicole Scherer, product manager bij de business unit Information Services van Euronext: "Het oude systeem was aan het eind van zijn levenscyclus. Bovendien werd de input van de IVR gewijzigd, we zijn overgegaan op een koersfeed op basis van XML. We zochten een oplossing waarmee we future fit zouden zijn, het gebruik moest in de toekomst eventueel kunnen worden uitgebreid. SpeechFrame® voldeed aan die eis en weet bovendien zeer goed om te gaan met XML. Bovendien biedt SpeechFrame® uitgebreide managementinformatie en gebruikersstatistieken, zodat we onder andere het gedrag van de particuliere doelgroep beter in kaart kunnen brengen."

Volgens Eelco Hessling, manager Retail Services bij Euronext, wordt Meta zeer gewaardeerd. "Gebruikers waarderen met name dat de informatie rechtstreeks van de bron komt, dat er bijvoorbeeld geen bank tussen zit. Veel beleggers hebben de codes van een aantal optieseries als voorkeuzenummer in hun mobiele telefoon opgeslagen en bellen meerdere keren per dag."

De Amsterdamse beurs heeft Meta eind jaren tachtig geïntroduceerd vanuit de doelstelling om de dienstverlening aan particuliere beleggers te verbeteren. Dat dat gelukt is, blijkt wel uit het feit dat er ruim 35.000 keer per maand gebruik van wordt gemaakt. Scherer: "Maar indirect profiteren we er zelf natuurlijk ook van. Een snelle informatievoorziening draagt nu eenmaal bij aan activiteit op de markt. Dankzij Meta zijn veel mensen enthousiast geraakt over onze producten."

Comsys B.V., Laan Blussé van Oud Alblas 2A, Postbus 61, 3769 ZH Soesterberg. Tel. 033 - 445 22 00, e-mail: info@comsys.nl, website: www.speechframe.nl of www.comsys.nl.

Over Comsys
Comsys levert, integreert en onderhoudt voice response systemen (IVR's), spraakgestuurde self-service oplossingen, multimedia contact centers en netwerk services. Hiermee richt Comsys zich voornamelijk op handelsondernemingen, service organisaties, financiële instellingen en telecom operators. Comsys heeft ruim 25 jaar ervaring in geautomatiseerde klantencommunicatie en wereldwijd honderden installaties gerealiseerd. Comsys is gevestigd in Soesterberg (Nederland) en heeft nevenvestigingen in Engeland en Duitsland.

Ingezonden persbericht